GEERLING EXCLUSIVE EVENTS

Cosmetica- en geurhuizen gaan hun klanten opzoeken

Het commerciële gevecht om de groeiende cosmetica- en geurmarkt maakt dat de grote internationale cosmetica- en geurmerken steeds inventiever en directer worden in de wijze waarop zij hun (potentiële) klanten benaderen. Eén van de steeds meer toegepaste ontwikkelingen is, dat de klant wordt opgezocht in warenhuizen, depositaires, winkelcentra en zelfs supermarkten. Naast actieve en frequente productreclame blijkt voor de meeste cosmetica- en geurconsumenten de directe kennismaking met cosmetica en geuren toch de belangrijkste drijfveer om te kopen. Belangrijke voorwaarden zijn echter wel, dat sprake is van deskundige voorlichting door perfect opgeleide promotiemedewerkers.

Voor het Leidse promotiebureau Geerling Exclusive Events & Promotions was deze ontwikkeling aanleiding om over te gaan tot oprichting van een nieuwe divisie met de naam Geerling Cosmetics. Het Leidse bedrijf behoort met bijna 400 medewerkers tot één van de bekendste promotiebureaus in ons land. Met de nieuwe bedrijfsdivisie biedt zij de grote internationale cosmetica- en geurhuizen de mogelijkheid om hun promotie te doen ondersteunen door goed opgeleide, flexibele en representatieve schoonheidsspecialisten en visagisten voor tijdelijke promoties en advieswerkzaamheden.

Om de cosmetica- en geurhuizen optimaal van dienst te kunnen zijn, is door het bedrijf in enkele maanden tijd een omvangrijk wervings- en opleidingsoffensief onder schoonheidsspecialistes en visagistes gestart. Inmiddels kan Geerling Cosmetics beschikken over een omvangrijk bestand van ervaren, enthousiaste, goed opgeleide schoonheidspecialisten en visagisten, die kunnen worden ingezet voor de promotie van huidverzorgings-, geur- en visagieproducten. Alle medewerksters zijn door de onderneming intensief getraind in productpresentatie- en adviestechnieken. Daarnaast zijn zij indringend geïnformeerd over de kwaliteitseisen en de huisregels van de grote warenhuizen en parfumeriën. Als onderdeel van hun opleiding namen zij deel aan diverse verkoop- en sociale vaardigheidstrainingen en aan specifieke 'hands on trainingen' die erop gericht zijn om zo goed mogelijk in te spelen op de wensen en verwachtingen van zowel de branche als de consument.

Als onderdeel van haar nieuwe dienstverlening is Geerling Cosmetics in staat om het gehele logistieke deel van de promotie van haar opdrachtgevers over te nemen. Daarnaast ontwerpt en verzorgt Geerling Cosmetics de benodigde kleding, displaymateriaal en stands voor de promotie.

Geerling Cosmetics verzorgde onder meer de promoties van de recente lancering van Lancome's Miracle, en BLV van Bvlgari.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met S. van Bourgonje
071-5145453 of mailen naar info@geerling.nl
17 mei 01 12:15