GEERLING EXCLUSIVE EVENTS
Cosmetica- en geurhuizen gaan hun klanten opzoeken
Het commerciële gevecht om de groeiende cosmetica- en geurmarkt maakt
dat de grote internationale cosmetica- en geurmerken steeds
inventiever en directer worden in de wijze waarop zij hun (potentiële)
klanten benaderen. Eén van de steeds meer toegepaste ontwikkelingen
is, dat de klant wordt opgezocht in warenhuizen, depositaires,
winkelcentra en zelfs supermarkten. Naast actieve en frequente
productreclame blijkt voor de meeste cosmetica- en geurconsumenten de
directe kennismaking met cosmetica en geuren toch de belangrijkste
drijfveer om te kopen. Belangrijke voorwaarden zijn echter wel, dat
sprake is van deskundige voorlichting door perfect opgeleide
promotiemedewerkers.
Voor het Leidse promotiebureau Geerling Exclusive Events & Promotions
was deze ontwikkeling aanleiding om over te gaan tot oprichting van
een nieuwe divisie met de naam Geerling Cosmetics. Het Leidse bedrijf
behoort met bijna 400 medewerkers tot één van de bekendste
promotiebureaus in ons land. Met de nieuwe bedrijfsdivisie biedt zij
de grote internationale cosmetica- en geurhuizen de mogelijkheid om
hun promotie te doen ondersteunen door goed opgeleide, flexibele en
representatieve schoonheidsspecialisten en visagisten voor tijdelijke
promoties en advieswerkzaamheden.
Om de cosmetica- en geurhuizen optimaal van dienst te kunnen zijn, is
door het bedrijf in enkele maanden tijd een omvangrijk wervings- en
opleidingsoffensief onder schoonheidsspecialistes en visagistes
gestart. Inmiddels kan Geerling Cosmetics beschikken over een
omvangrijk bestand van ervaren, enthousiaste, goed opgeleide
schoonheidspecialisten en visagisten, die kunnen worden ingezet voor
de promotie van huidverzorgings-, geur- en visagieproducten. Alle
medewerksters zijn door de onderneming intensief getraind in
productpresentatie- en adviestechnieken. Daarnaast zijn zij indringend
geïnformeerd over de kwaliteitseisen en de huisregels van de grote
warenhuizen en parfumeriën. Als onderdeel van hun opleiding namen zij
deel aan diverse verkoop- en sociale vaardigheidstrainingen en aan
specifieke 'hands on trainingen' die erop gericht zijn om zo goed
mogelijk in te spelen op de wensen en verwachtingen van zowel de
branche als de consument.
Als onderdeel van haar nieuwe dienstverlening is Geerling Cosmetics
in staat om het gehele logistieke deel van de promotie van haar
opdrachtgevers over te nemen. Daarnaast ontwerpt en verzorgt Geerling
Cosmetics de benodigde kleding, displaymateriaal en stands voor de
promotie.
Geerling Cosmetics verzorgde onder meer de promoties van de recente
lancering van Lancome's Miracle, en BLV van Bvlgari.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met S. van Bourgonje
071-5145453 of mailen naar info@geerling.nl
17 mei 01 12:15