AXA Verzekeringen

Collectieve ziektekostenverzekeringen en pensioenen online invoeren en wijzigen

Extranet service van AXA maakt efficiënte administratie mogelijk

22 mei 2001

Vandaag, 22 mei 2001, lanceert AXA een innovatieve extranet service gericht op pensioenen en ziektekosten onder de naam MyContract. Hiermee hebben werkgevers en intermediairs rechtstreeks toegang tot de systemen van AXA en kunnen zij zelf hun contracten inzien en wijzigen. Dit betekent voor hen tijdwinst en gemak door een efficiënte en eenvoudige administratieve verwerking van wijzigingen in contractgegevens. Jan van den Berg, lid Groepsraad AXA, heeft het startschot voor deze nieuwe dienst gegeven. AXA is hiermee de eerste Nederlandse verzekeraar die deze vorm van dienstverlening zo compleet biedt. In de komende maanden vindt de gefaseerde implementatie van MyContract bij relaties van AXA plaats.

MyContract is een belangrijk onderdeel van AXA's Employee Benefits strategie. Relaties van AXA kunnen via MyContract rechtstreeks contractgegevens bekijken, invoeren en wijzigen. Hiermee geeft AXA prioriteit aan een verbetering van de administratieve verwerking van 'klantrelevante' wijzigingen in relatiegegevens, polisdekking en
-mutaties. Hieronder vallen bijvoorbeeld het invoeren van nieuwe deelnemers en de verwerking van adreswijzigingen, salarisaanpassingen en veranderingen door gezinsuitbreiding. Circa 80% van de mutaties kan straks direct in de systemen van AXA worden weggeschreven, zonder dat er AXA-medewerkers handmatig bij betrokken zijn.

Snel en foutloos
MyContract biedt werkgevers en verzekeringsadviseurs belangrijke voordelen waarbij de investering voor de relaties van AXA nihil is: slechts een internetverbinding is nodig om gebruik te maken van de extranet service. Zij kunnen 24 uur per dag, 7 dagen per week gebruik maken van MyContract. De relatie voert zelf via eenvoudige formulieren (zogenaamde webforms) de gegevens in waardoor de kans op fouten minimaal is. Van den Berg: "Uiteraard hebben wij de uiterste zorg besteed aan de beveiliging van het systeem om de privacy van onze relaties te waarborgen."

Mevrouw Bakema, Employee Relation Services van DuPont merkt de voordelen direct: "De enorme papierstroom die met deze producten gepaard gaat, is nu verleden tijd. Normaal gesproken maken we van elk mutatieformulier drie kopieën, en nu geen enkele meer. Wij hebben direct toegang tot actuele gegevens en hebben zelf controle over de mutaties. De papieren polissen zijn veel eerder beschikbaar en dit komt weer ten goede aan onze werknemers."

de heer Van der Laar van AHC Midden Nederland (intermediair), de heer Van den Berg (AXA), de heer La Croix (AXA) en mevrouw Bakema van DuPont (werkgever).

Foto kunt u downloaden van ons fotoarchief

Laagdrempelig en interactief
Tijdens de ontwikkeling van MyContract en in de pilotfase - waarbij een aantal werkgevers en intermediairs de extranet toepassing heeft getest - is veel aandacht besteed aan laagdrempeligheid en interactie. Het systeem 'helpt' de klant bij het invoeren van de gegevens in de webforms. Het systeem stelt automatisch de relevante vragen voor een bepaald contract. Hierdoor wordt de klant gestimuleerd de essentiële gegevens in te voeren. Daarnaast controleert het systeem automatisch de gegevens op een correcte invoer en meldt het direct wanneer dit niet het geval is.

De heer Plücker van intermediair Eikelenboom & Plücker Adviesgroep vindt zijn inbreng uit de pilot terug in MyContract: "Deze werkwijze sluit uitstekend aan bij onze wijze van papierloos werken, mede doordat dit nu eindelijk een programma is waarin interactief met het intermediair is samengewerkt om tot een goedwerkend systeem te komen. Contracten zijn hiermee een stuk beter op orde te houden en daardoor beheersbaar. De kans op fouten (en ergernissen) wordt hierdoor geminimaliseerd."