Postbank

mobiel bankieren voor postbankklanten nu mogelijk

Amsterdam, 22 mei 2001 - Vandaag starten Postbank en Telfort de landelijke mediacampagne voor de introductie van mobiel bankieren in Nederland. De eerste 500.000 Postbankklanten die deelnemen aan een van de acties van de Postbank krijgen een prepaid mobiele WAP-telefoon cadeau. Met deze speciale telefoon, die geschikt is gemaakt voor m-bankieren, kan direct toegang worden verkregen tot de mobiele internetportal van Genie, op ieder moment en waar men zich ook bevindt. De diensten die nu worden geboden zijn geld overmaken naar giro- of bankrekeningen, het opwaarderen van het beltegoed ten laste van de girorekening en het opvragen van het saldo en effecteninformatie. Binnen enkele maanden is het mogelijk direct effectenorders via de mobiele WAP-telefoon uit te voeren. Omdat gebruik wordt gemaakt van WAP-technologie is de transactie zichtbaar in het scherm van de telefoon. Het is voor het eerst dat m-bankieren op een dergelijke grote schaal en zo laagdrempelig en veilig wordt aangeboden.

De landelijke mediacampagne die deze week start bestaat uit advertenties, radio- en tv-commercials, en buitenreclame. Klanten van de Postbank ontvangen daarnaast meer informatie over hoe zij de beschikking over de WAP-telefoon kunnen krijgen. Mogelijkheid tot deelname aan de actie bestaat tot 18 juni a.s., waarbij geldt op=op. Na enkele weken ontvangen de klanten het toestel.

"Overal en altijd je geldzaken regelen via internet kan al een tijd. M-bankieren via het scherm van de WAP-telefoon is nog volkomen nieuw en sluit naadloos aan bij de multidistributiestrategie van Postbank. Het is een intensief traject geweest waar vele partijen aan hebben bijgedragen. Maar we hebben dan ook een belangrijke stap gezet in de ontwikkeling van het mobiel internet bankieren".; zegt Ludo Wijngaarden, Directievoorzitter Postbank.

CEO Ton aan de Stegge van Telfort toont zich zeer verheugd over de dienst mobiel bankieren. "Dankzij de intensieve samenwerking van Telfort en de Postbank is een eerste, zeer belangrijke stap gezet voor de introductie van mobiel bankieren in Nederland. Wij zijn bijzonder trots dat we een belangrijke bijdrage hebben kunnen leveren om mobiel bankieren mogelijk te maken voor de consument. Wij hopen een breed draagvlak te creëren voor deze dienst."

De eerste 500.000 Postbankklanten die deelnemen aan een van de acties ontvangen de speciaal geconfigureerde Siemens M35i prepaid telefoon gratis. Het menu voor m-bankieren is voor de gebruiker zo makkelijk mogelijk gemaakt. Zo zijn erv eertig standaard mededelingen opgenomen in het menu zoals cadeau, contributie, huur e.d., die gebruikt kunnen worden bij het doen van een overboeking. Overboekingen tussen girorekeningen zijn real time en direct zichtbaar in het scherm van de mobiele telefoon. Dat geldt ook voor de saldo-informatie.Het beltegoed kan via de telefoon op een eenvoudige manier, zonder kaart, worden opgewaardeerd, direct ten laste van de girorekening. De klant ontvangt bovendien vijfentwintig gulden beltegoed cadeau. Tenslotte is het vaste WAP-tarief maar 35 cent per minuut.

Postbank heeft de bancaire diensten ontwikkeld die via de speciale telefoon worden aangeboden. Telfort levert de infrastructuur, de speciaal geconfiguurde telefoons en de klantenservices. Genie levert de WAP portal waarmee men toegang krijgt tot m-bankieren.

Over Postbank
Met ruim 7 miljoen rekeninghouders is Postbank een van de grootste financiële dienstverleners in Nederland. De betaalservice is een belangrijk aspect van onze dienstverlening. Maar Postbank doet meer. Via de Girorekening biedt Postbank niet alleen diensten zoals betalen en sparen, maar ook lenen, beleggen, verzekeren en hypotheken. Postbank beschikt over de deskundigheid om al deze producten en diensten voor iedereen gemakkelijk en toegankelijk te maken. Want gemak voor de klant staat voorop. De Postbank streeft ernaar klanten op actieve wijze en via diverse distributiekanalen een breed assortiment scherpgeprijsde en heldere producten te bieden die hun belofte waarmaken. Door moeilijke producten makkelijk te maken, stelt de Postbank klanten in staat zelf keuzes te maken en financiële doelen te realiseren. Meer informatie is te vinden via www.postbank.nl

Over Telfort
Telfort helpt consumenten en zakelijke klanten bij het vinden van hun weg in de vele nieuwe mogelijkheden op het gebied van mobiele telefonie en mobiele datacommunicatie. Daarvoor maakt Telfort gebruik van de nieuwste technologieën, zoals nu GPRS en straks UMTS. Inmiddels maken in Nederland 920.000 klanten (april 2001) gebruik van Telfort's landelijk dekkend GSM-netwerk. Dit alles wordt mogelijk gemaakt door meer dan 1100 enthousiaste medewerkers, die elk voor zich verantwoordelijk zijn voor de kwaliteit van het aanbod aan klanten. Telfort is een 100% dochter van British Telecommunications plc. Meer informatie is te vinden op de website: www.telfort.nl