Persbericht: Wat maakt een bijeenkomst voor (potentiële) relaties succesvol?

22 mei 2001 - Steeds vaker wordt je als directielid of senior manager uitgenodigd door organisaties om deel te nemen aan een (meestal gratis) seminar, roundtable of executive briefing. Alhoewel het organiseren van deze bijeenkomsten niet de core-business van de organisatie is, wordt door de marketing afdeling veel tijd en geld gestoken in deze bijeenkomsten. Een investering die uiteindelijk moet worden terugverdiend op de aanwezige deelnemers. De doelstelling van de organisatie is dus duidelijk: informeren van, in contact komen met en verkopen aan de (potentiële) relaties. Omdat het zelf organiseren van een bijeenkomst veel van de organisatie en haar medewerkers vraagt, blijft het helaas vaak bij één goed initiatief.

De marketing afdeling kiest daarom vaak voor de "hoofdsponsor" oplossing. Het evenement waar je als organisatie je naam aan verbindt moet echter wel opvallen in de overvloed aan congressen en seminars die in Nederland worden georganiseerd. De congresindustrie heeft echter duidelijk last van de in gang gezette recessie en kampt tevens met een twijfelachtig imago. Op deze bijeenkomsten zie je over het algemeen je eigen concurrenten terug. Deze bijeenkomsten worden vaak dan ook gebruikt om met collegae uit de branche bij te praten.

Wat zijn dan de ingrediënten voor een succesvol en continu aanbod van bijeenkomsten voor de relaties van uw organisatie? Recentelijk is bijvoorbeeld Direction, Briefings for Business Leaders, naast haar open Masterclass programma's, gestart met de ontwikkeling van op maat ontwikkelde Masterclasses. Dit zijn bijeenkomsten die worden aangeboden door de klant, maar ontwikkeld volgens de kwaliteitsstandaarden van Direction. De succesvoorwaarden waaraan deze executive trainingen voldoen zijn onder andere: een kleine homogene groep deelnemers (interactie op basis van een gelijk ervaringsniveau), inspirerende sprekers (geen standaard presentaties), duidelijke leerdoelen in het programma (de deelnemers moeten de input van sprekers en deelnemers kunnen gebruiken voor het invullen van een eigen plan van aanpak) en het creëren van een uitstekende leeromgeving.

De gedachte achter deze opzet is, dat wanneer kennis en visie op regelmatige basis met relaties en klanten worden gedeeld, loyalere en slimmere contacten ontstaan. Wanneer je begrijpt waar het over gaat, ben je eerder in staat daar betere beslissingen over te nemen. Mede daarom heeft Direction recentelijk besloten haar succesvolle Masterclass formule beschikbaar te stellen voor organisaties die volgens deze kwaliteitsgedachten bijeenkomsten voor relaties willen organiseren. Op de website www.dir.nl vind u meer informatie over deze nieuwe service.

Informatie voor de redactie:

Direction, Briefings for Business Leaders
Direction, stelt zich tot doel de ontbrekende bedrijfskundige en technologische kennis bij bedrijven overzichtelijk, objectief, compact en toegesneden op managers en bestuurders te verzorgen. Met onze reguliere en maatwerk Masterclasses, trainingen en cursussen, richten wij ons op huidig en aankomend management uit het Nederlandse bedrijfsleven. Het management van Direction heeft meer dan 10 jaar ervaring in het initiëren van trainingen en opleidingen in binnen en buitenland. Ondersteund door onze alliantiepartners 4BB, C/TAC-Align, Flex-SC, Novell, KPMG en Universiteit Nyenrode ondersteunen wij directieleden en senior managers bij het ontwikkelen en toetsen van hun visie en strategie.

Speenkruidstraat 43
3765 AB SOEST
Telefoonnummer: 035 - 603 79 79
Contactpersoon: Marco Schreurs (Client Director)
e-mail: schreurs@dir.nl
website: www.dir.nl