Reaal Bedrijven introduceert innovatief
arbeidsvoorwaarden-serviceconcept: Virtuele Werkwinkel
23 mei 2001
Reaal Bedrijven Arbeidsvoorwaarden heeft een nieuw serviceconcept op het gebied van arbeidsvoorwaarden ontwikkeld: de Virtuele Werkwinkel. Met behulp van dit concept kunnen ondernemingen hun arbeidsvoorwaarden optimaal managen. Het concept, dat zorgdraagt voor geïntegreerde communicatie tussen Reaal, de werkgever en zijn of haar werknemers, combineert de modernste internettechnologie met telefonische ondersteuning en persoonlijke advisering. Met de interactieve Virtuele Werkwinkel onderstreept Reaal het belang dat zij hecht aan innovativiteit en kwaliteit in dienstverlening. De toepassing is begin dit jaar met succes geïmplementeerd bij SNS bank, waar circa 3500 werknemers met de Virtuele Werkwinkel kennis hebben gemaakt. Op 17 mei jongstleden vond een eerste persoonlijke introductie plaats aan een selecte groep zakelijke klanten van Reaal op het kantoor in Utrecht.
De Virtuele Werkwinkel geeft een nieuwe dimensie aan begrippen als
gemak, snelheid en efficiency voor zowel de werkgever als de
werknemer. De automatische mutatieverwerking maakt het mogelijk om via
een interface met de salarisadministratie van de werkgever mutaties
snel en foutloos te verwerken. Het hart van de Virtuele Werkwinkel
bestaat uit een goed beveiligde extranetsite met een bron van
informatie voor zowel de werkgever als de werknemer. Pensioenlasten en
verzekerde aanspraken zijn met één druk op de knop inzichtelijk. Maar
ook het pensioenreglement en trends en ontwikkelingen op het gebied
van arbeidsvoorwaarden zijn online beschikbaar. Bovendien kan de
werkgever voor zijn personeel - tijdelijk of permanent - de speciale
werknemersdesk inschakelen voor een persoonlijk advies over zaken als
bijsparen en waardeoverdracht.
In de toekomst zal de Virtuele Werkwinkel nog meer gaan bijdragen aan
de informatiebehoefte van werknemers. Zo wordt het concept in juli
uitgebreid met de pensioenplanner. Met behulp van dit instrument
kunnen werknemers hun pensioengat in kaart brengen en effecten
berekenen van bijsparen.
Voor een select gezelschap van zakelijke klanten van Reaal was op 17
mei jongstleden een eerste persoonlijke introductiebijeenkomst
georganiseerd op het kantoor in Utrecht. Naast de presentatie van het
concept kon men de Virtuele Werkwinkel ook zelf zien en beleven. De
reacties van de diverse P&O-ers waren erg enthousiast. Jan Boven, als
lid van de hoofddirectie van SNS Reaal Verzekeringen verantwoordelijk
voor de zakelijke-marktactiviteiten: 'Met de Virtuele Werkwinkel geven
wij een nieuwe dimensie aan kwaliteit in dienstverlening wat bij Reaal
hoog in het vaandel staat. We hebben hoge verwachtingen van dit nieuwe
concept dat de komende tijd nog verder uitgebouwd zal worden met
nieuwe innovativiteiten.'
Terug