PERSBERICHT

Bit-IC ontwikkelt online huisstijl voor Toshiba Europa

Capelle aan den IJssel, 28 mei 2001 Bit-IC heeft voor Toshiba Europa een nieuwe online huisstijl ontwikkeld. De huisstijl geeft richtlijnen voor vormgeving, look and feel, plaats van content en navigatiestructuur voor de websites van Toshiba en zal wereldwijd worden toegepast. Daarnaast is Bit-IC onder meer verantwoordelijk voor het redesign van de Europese corporate site en de site van de Europese computerdivisie. De Toshiba-vestigingen in Azië en de VS hebben inmiddels ook besloten hun sites volgens de richtlijnen van Bit-IC op te zetten. Bit-IC is hierbij op de achtergrond als adviseur betrokken.

Doel van de huisstijl is het creëren van een eenduidige uitstraling van en synergie tussen alle Toshiba-sites. Hierdoor kan het merk Toshiba consistenter worden neergezet. Een nog klantvriendelijker uiterlijk was ook een belangrijk uitgangspunt bij het re-design van de sites.

Bit-IC ontwikkelde richtlijnen voor vormgeving, navigatie en plaats van content. Hierbij is bewust gekozen voor het ontwerpen van een raamwerk op generiek niveau. Op die manier houden alle landen de mogelijkheid eigen content toe te voegen die past bij hun specifieke doelgroepen. De richtlijnen zijn vastgelegd in een handboek. Daarnaast zijn ze, inclusief voorbeelden en HTML-templates te bekijken op een speciale website.

"We zijn erg tevreden over de door Bit-IC ontwikkelde richtlijnen", zegt Nigel Fusedale, E-business manager bij Toshiba. "De briefing die we Bit-IC hebben gegeven, was niet vastomlijnd. Desondanks kwamen ze terug met een zeer goed ontwikkelde en goed gedocumenteerde oplossing waarop veel positieve feedback vanuit Toshiba is gekomen."

Bijzonder aan de opzet van Bit-IC is dat het ontwerp losstaat van de techniek. Hierdoor kan de nieuwe vormgeving met alle bestaande internettechnieken worden geïmplementeerd. Problemen door gelijktijdig gebruik van verschillende computerplatforms worden hiermee voorkomen.

Bit-IC werkt al sinds 1995 voor Toshiba. Toen werden diverse cd-romproducties verzorgd, zoals interactieve showrooms en productcatalogi. Daarna volgde ook de ontwikkeling van verschillende generaties websites. Fusedale: "Onze langdurige relatie met Bit-IC geeft ons veel voordelen. En we zijn beide gegroeid wanneer het gaat om ervaring op het gebied van nieuwe media en kennis." Toshiba
Toshiba Europe GmbH (TEG) is een onderdeel van Toshiba Corporation en verantwoordelijk voor kantoorapparatuur en consumentenproducten in Europa. TEG is de enige fabrikant en distributeur van Toshiba notebook PC s in Europa met een PC-fabriek in Regensburg, Duitsland. De Toshiba-organisatie is nummer acht op de wereldranglijst van elektronicabedrijven. Het bedrijf behaalde in 1999 een netto omzet van $ 54,239. Op dit moment werken er 188.000 mensen verspreid over 221 vestigingen.

Bit-IC
Bit-IC is een interactief communicatiebureau. In Nederland is het één van de leidende aanbieders van strategische oplossingen voor internet, intranet, extranet, e-business, e-advising en e-recruitment. Het bedrijf heeft in Nederland drie vestigingen (Capelle aan den IJssel, Amersfoort en Amsterdam). Hier werken meer dan 160 medewerkers aan spraakmakende multimedia- en internetprojecten. Bit-IC werd opgericht in 1985 en maakt sinds 1996 deel uit van de Cap Gemini Ernst & Young Group. Toonaangevende nationale en multinationale ondernemingen hebben hun online communicatie en online opleidingsactiviteiten toevertrouwd aan Bit-IC.