29 mei 2001

Sup port.com treedt als Premier Software Partner toe tot Siebel alliantieprogramma ~ Toonaangevende aanbieder van ondersteuningsinfrastructuur krijgt Siebel Validation voor haar Resolution Suite ~

Support.com treedt als Premier Software Partner toe tot het Siebel alliantieprogramma en heeft het Siebel validatieprogramma succesvol doorlopen. Siebel Systems is een tot de wereldtop behorende aanbieder van software voor e-business applicaties.

Na een rigoureuze technische evaluatie als onderdeel van het Siebel validatieprogramma, heeft Siebel Systems de integratie van Support.com s Resolution Suite version 5.0. en de Siebel e-business applicaties formeel bekrachtigd. Support.com s gepatenteerde technologie en infrastructuursoftware helpt ondernemingen het ondersteuningsproces te automatiseren, problemen te identificeren en ze snel op te lossen. Door gebruik te maken van de oplossing van Support.com kan de klanttevredenheid worden verhoogd en kunnen de bedrijfskosten worden gereduceerd.

Siebel Systems biedt een geïntegreerde serie van aanverwante e-business applicaties aan, die het mogelijk maken multichannel sales-, marketing- en customer service systemen in te zetten via het Internet en in call centers, reseller kanalen en retail- en dealernetwerken. Doordat de oplossing van Support.com via het Internet op de klant toegespitste ondersteuningstechnologie biedt, versterkt het de Siebel e-business applicaties. De technologie van Support.com kan applicatieproblemen vaak automatisch oplossen, zelfs voordat de gebruiker weet dat er een probleem bestaat. Indien nodig, stuurt de oplossing van Support.com ondersteuningsverzoeken door naar het Siebel Call Center waardoor de supportmedewerkers uitgerust worden met een uitgebreid overzicht van het gebruikersprobleem en de mogelijkheid krijgen om een gepersonaliseerde en geautomatiseerde oplossing te bieden.

De geïntegreerde oplossing ondersteunt zowel desktopgebruikers als mobiele gebruikers van wie het toestel draadloos verbonden is met het netwerk. Tot deze gebruikers behoren o.a. partners, telewerkers en sales vertegenwoordigers die op afstand werken. De software van Support.com kan ook de tijd dat belangrijke applicaties, inclusief de Siebel e-business applicaties, operationeel zijn maximaliseren. Hierdoor kunnen ondernemingen significante kostenbesparingen realiseren, meer opbrengsten genereren en meer gebruikers tevreden stemmen. De oplossing van Support.com is verkrijgbaar in negen talen, waardoor het een geschikte ondersteuningsinfrastructuur voor multinationals is.

"Onze samenwerking met Siebel Systems laat de toewijding van Support.com zien om ondernemingen krachtige ondersteuningsproducten te leveren die zijn ontworpen om kosten te reduceren en de efficiëntie van wereldwijde organisaties te vergroten," zei David Duckwitz, Senior Vice President Worldwide Sales bij Support.com. "Door deze alliantie kunnen ondersteuningsorganisaties er verzekerd van zijn dat beide oplossingen geoptimaliseerd worden om ondersteuning aan zowel klanten als de onderneming te bieden door de probleemoplossing te automatiseren en de return on investment te verhogen."

"Support.com vormt een waardevolle aanvulling op onze Premier Partner lijst," zei Michael Straub, Director Alliances Technical Services bij Siebel Systems. "Deze integratie met Support.com resulteert in een oplossing die bedrijven helpt om efficiënter dynamische relaties met klanten op te bouwen via het Internet."

Door een product te kiezen dat is erkend door het Siebel validatieprogramma zijn klanten verzekerd van een eersteklas software oplossing, die ontworpen en getest is om nauw geïntegreerd te worden met de producten van Siebel Systems. (477 woorden)

VOOR DE REDACTIE

Over Support.com
Support.com (Nasdaq: SPRT) is de toonaangevende aanbieder van ondersteuningsinfrastructuur software voor digitale bedrijven. Corporate ondernemingen en service providers kiezen voor Support.com omdat dit unieke softwareplatform hen de mogelijkheid biedt om de ondersteuning te automatiseren en aan te passen aan de specifieke behoeften van klanten, partners en medewerkers. Hierdoor worden kosten gereduceerd en de klanttevredenheid verhoogd. Tot de Fortune 1000 bedrijven die de software van Support.com reeds gebruiken, behoren corporate ondernemingen zoals GE, Cisco Systems, Delta Air Lines en Bear Stearns, en verder service providers en OEM s zoals IBM, Sony en Excite@Home. Als gerenommeerd technologieleider heeft Suppport.com vier patenten op haar naam staan, waaronder voor haar DNA Probe® en SmartIssue® technologieën. Het hoofdkantoor van Support.com bevindt zich in Redwood City, Californië met verder wereldwijd kantoren.

Voor meer informatie over Support.com kunt u een bezoekje brengen aan de website van Support.com: http://www.support.com

Over Siebel Systems
Siebel Systems, Inc. (Nasdaq: SEBL) is een tot de wereldtop behorende aanbieder van eBusiness applicaties software. Siebel Systems biedt een geïntegreerde serie van aanverwante e-business applicaties, die het mogelijk maken multichannel sales-, marketing- en customer service systemen in te zetten via het Internet of in call centers, reseller kanalen en retail- en dealernetwerken. De verkoop- en servicefaciliteiten van Siebel Systems zijn gevestigd in meer dan 37 landen.

Voor meer informatie over Siebel Systems kunt u een bezoekje brengen aan de website van Siebel Systems: http://www.siebel.com

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Yvonne van Bokhoven of Jane Timmermans bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0) 43 3566956 Fax: +31 (0) 43 3566955 yvonnev@lewispr.comWeb site: http://www.lewispr.com

This press release contains forward-looking statements including statements within the meaning of the safe harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These statements are not guarantees of future results and involve known and unknown risks, uncertainties and other factors that may cause actual results to be materially different from the results expressed or implied by these statements. A fuller discussion of the risks and uncertainties that could affect Support.com are set forth in the Risk Factors section of Support.com s most recent 10-K on file with the Securities and Exchange Commission. Statements included in this release are based upon information known to Support.com as of the date of this release, and Support.com assumes no obligation to update information contained in this press release. Support.com is a trademark of Support.com, Inc. in the U.S. and other countries. All other trademarks belong to their respective owners.

Jane Timmermans
LEWIS Communication BV
Marketing and Media Relations for Technology Companies Gaetano Martinolaan 95
6229 GS Maastricht
Nederland
Tel: +31 (0) 43-3566957
Fax: +31 (0) 43-3566955
Web: http://www.lewispr.com