KLM


01/025




KLM/NWA product nieuws

KLM EN NORTHWEST AIRLINES
VOLTOOIEN WORLD BUSINESS CLASS RECONFIGURATIE

Amstelveen, 29 mei 2001 - Sinds afgelopen weekeinde is de World Business Class van de gehele intercontinentale vloot van KLM (behalve de Boeing 767) en haar partner Northwest Airlines voorzien van een 60 inch stoelafstand (pitch). KLM zal in de World Business Class op service gebied een aantal vernieuwingen en verbeteringen doorvoeren, zoals de Comfort Bag en de Welcome Package. Voor de catering van hors d'oevres en twee hoofdmaaltijden is een samenwerking aangegaan met diverse Nederlandse toprestaurants.

Meer Ruimte voor Comfort
In de periode van 8 november 2000 tot 29 april 2001 heeft KLM de World Business Class pitch omgebouwd naar 60 inch. Hierdoor is de beenruimte (afstand tussen twee stoelen gemeten vanaf identieke punten) voor de passagier met meer dan de helft toegenomen. KLM heeft de 60 inch pitch geïnstalleerd op alle 21 Boeing 747-400, alle tien Boeing 747-300 en alle tien MD 11 toestellen. De Boeing 767 die vooral in Europa en op de middellange afstanden vliegt (voornamelijk Midden-Oosten en West-Afrika), wordt niet van de nieuwe pitch voorzien.

Northwest Airlines heeft eveneens de gehele intercontinentale vloot: alle 24 DC-10, alle 20 Boeing 747-200 en alle 14 747-400 (totaal 58 toestellen), voorzien van de 60 inch pitch.

Vanaf eind mei 2001 wordt de pan-Europese reclamecampagne voortgezet ter ondersteuning van de World Business Class. Centrale boodschap in deze campagne, die te zien zal zijn in tijdschriften en op CNN / BBC World, is "More Room for Comfort".

KLM en Northwest Airlines streven ernaar om kwalitatief hoogwaardige en vergelijkbare producten aan te bieden met ruimte voor accentverschillen en eigen identiteit.

KLM Comfort Bag
KLM zal eind juli in de World Business Class gedurende de vlucht een geheel vernieuwde Comfort Bag aan boord verstrekken aan de passagiers. In deze Comfort Bag zit lippenbalsem, een vochtinbrengende crème, een kam, een schoenlepel, oordopjes, een gezichtshanddoekje, tissues, tandenborstel en tandpasta en een pen. Nieuw is tevens de separate Welcome Package met een oogmasker en een paar sokken die uitgedeeld wordt vlak voor vertrek van het vliegtuig.

KLM maaltijden aan boord
Vanaf 1 juni zullen diverse Nederlandse toprestaurants KLM adviseren en begeleiden bij de samenstelling en bereiding van hors d'oevres en twee hoofdmaaltijden. Iedere drie maanden zal een ander restaurant tekenen voor de maaltijd, de stijl en presentatie van ongeveer 150.000 maaltijden. "De Karpendonkse Hoeve", een bekend restaurant gevestigd in Eindhoven, zal als eerste gedurende 1 juni tot en met 31 augustus de maaltijdbereiding begeleiden. Hotel "Prinses Juliana" en Hotel Hostellerie "De Hamert" beiden in Limburg gelegen, zullen daarna volgen. Naast deze beide hoofdmaaltijden blijft tevens de keuze voor de "Indonesische Rijsttafel". Op routes waar wordt voorzien in "route dedicated service", zoals Japan, Korea, India en het Midden Oosten, zullen deze hoofdmaaltijden niet geserveerd worden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
KLM Mediarelaties 020-649-4545 Northwest Mediarelaties # 1-612 726 2331 www.klm.com www.nwa.com Bieke van Aggelen Douglas Killian

AMS/AR/KAS

b/a Liesbeth Scheltus (vervangster)

CORPORATE COMMUNICATIONS (AMS/DR)
Marjolein Schotel
Assistant to Media Relations
tel: 31-20 649 45 45
fax: 31-20 648 80 92
Internet: secr.mediarelations@klm.nl