BroadVision's multifunctionele e-commerce applicaties worden wereldwijd gebruikt

Houten, 29 mei 2001 - BroadVision Inc. (Nasdaq: BVSN), één van 's werelds toonaangevende leveranciers van gepersonaliseerde self-service e-business applicaties, presenteert vandaag de meest recente ontwikkelingen binnen haar bedrijf, waaronder de introductie van Info ExchangePortal 6.0. De ontwikkelingen omvatten belangrijke veranderingen op het gebied van technologie, producten en samenwerking met klanten.


* BroadVision introduceert het selfservice bedrijfsportaal
* ShopAtHome Inc. gebruikt One-to-One Enterprise
* Japan Telecom Co. Ltd. implementeert BroadVision's Billing
* Amerikaanse supermarktketens gebruiken Retail Commerce
* Mode- en kledinggigant Timberland zet e-commerce software in
* Aziatische staalhandel (www.uxb2b.com) profiteert van lagere kosten
* BroadVision ontvangt Sears' "Partner in Progress for 2000" prijs
Bedrijfsportaal
InfoExchange Portal 6.0. maakt het mogelijk om een gepersonaliseerd self-service bedrijfsportaal als strategisch platform in te zetten om zo de ontwikkeling van e-business te stimuleren. Hierdoor stelt BroadVision een organisatie in staat om haar achterban; medewerkers, bedrijfspartners, leveranciers en cliënten, gepersonaliseerde toegang tot relevante informatie te bieden, waardoor productiviteit en opbrengst zal toenemen. Door inzet van de software wordt synergie in een bedrijfsproces mogelijk, waardoor totale kosten van een organisatie verlaagd kunnen worden. Meer dan 100 organisaties, actief op diverse markten - waaronder FleetBoston Financial, Mettler Toledo, NCR, R.R. Donnelley, State of California, Toshiba America, TSMC, U.S General Services Administration (GSA) en Wal-Mart - hebben reeds gekozen voor BroadVision InfoExchange Portal als basis voor hun enterprise portaal initiatieven.

ShopAtHome
Het TV Shopping Network; ShopAtHome Inc. is deze maand als eerste gestart met het gebruik van BroadVision's One-To-One Enterprise 6.0, het nieuwste schaalbare e-businessplatform. ShopAtHome presenteert zich via: www.shopathometv.com. De site beschikt over nieuwe navigatiemogelijkheden en is aangepast aan BroadVision's nieuwe J2EE ondersteunende applicatieplatform. Het ShopAtHome Network bereikt meer dan 61 miljoen unieke kabel- en satelliethuishoudens en bezit vijf televisiestations. In korte tijd heeft ShopAtHome haar voorgaande site, gebaseerd op de 4.1 versie van BroadVision's software vernieuwd naar One-to-One Enterprise 6.0

"Het upgraden van versie 4.1 naar 6.0 was erg eenvoudig. Het merendeel van het werk zat in het omschakelen van BroadVision's Retail Commerce versie 4.1 naar 5.5. Nu we gebruik maken van BroadVision Retail Commerce 5.5 om online shopping te ondersteunen, was het belangrijk over te gaan tot One-To-One Enterprise 6.0, waarmee we intern betere toegang krijgen tot belangrijke informatie voor onze bedrijfsvoering", aldus Bob Miller, vice-president of information technology van ShopAtHome. "Wij zijn onder de indruk van de snelheid en stabiliteit van One-to One Enterprise. Het maakt het mogelijk een grote variëteit van innovatieve features, zoals specials, op de website aan te bieden. Onze televisiepresentatoren kunnen on-air een speciale aanbieding doen, die slechts voor een beperkte tijd geldig is, deze aanbieding is dan tevens direct zichtbaar op de site. De betreffende pagina met de special wordt real-time aangepast."

"Doordat ShopAtHome nu gebruik maakt van BroadVision's One-To-One Enterprise 6.0 geloven wij dat ze significant beter gaan presteren. Daarnaast hebben zij de mogelijkheid om de site uit te bouwen doordat onze software J2EE technologieën ondersteunt", aldus Chris Grejtak, chief marketing officer van BroadVision.

Japan Telecom
Ook Japan Telecom Co. Ltd. maakt sinds deze maand gebruik van BroadVision's One-To-One Enterprise. Japan Telecom zal binnenkort ook gebruik gaan maken van BroadVision's Billing. Hierdoor hoopt het bedrijf haar kosten te reduceren en haar klanttevredenheid te vergroten. BroadVision's Billing is een uitgebreide applicatie om elektronisch rekeningen aan te bieden. Hiermee kan self-service facturering aan eindgebruikers en zakelijke klanten worden aangeboden. BroadVision's Billing automatiseert dit, tot nu toe kostbare, business proces door rekeningen online aan te bieden. Betaling en bespreking van de online gepresenteerde facturen is uiteraard mogelijk.

Japan Telecom kiest voor BroadVision's Billing om de maandelijkse kosten van het verzenden van rekeningen, een van de grootste kostenposten van de organisatie, te reduceren. Daarnaast is het eenvoudiger en makkelijker voor kanten om te betalen. Vanwege de hevige concurrentie in de telecombranche was het voor Japan Telecom belangrijk om zich snel te onderscheiden van andere aanbieders. De inzet van BroadVision's Billing sofware heeft zeker bijgedragen aan het onderscheidend vermogen.

Supermarkten
Verschillende Amerikaanse supermarktketens en consumer packaged goods (CPG) bedrijven maken sinds kort gebruik van BroadVision Retail Commerce om hun online initiatieven te ondersteunen. BroadVision Retail Commerce biedt unieke e-marketing, e-selling en e-customer care features, die ontwikkeld zijn om retailers relaties met klanten te laten onderhouden, maar ook op te bouwen. Zo zet het Amerikaanse Wal-Mart Stores de software in op hun sites: www.samsclub.com en www.asda.co.uk. In Italië gebruikt The Barilla Group de applicaties van BroadVision. Bij de Zwitserse supermarkt LeShop, die ook gebruik maakt van BroadVision's applicaties, doet één op de zes bezoekers een aankoop en zijn de herhalingsaankopen goed voor 75% van de omzet.

Timberland
Chelsea Interactive Inc. heeft voor de online stores van de schoenmode en kleding gigant Timberland Company (NYSE:TBL) BroadVision's software geselecteerd. Als onderdeel van Chelsea Interactive's e-commerce platform levert BroadVision een reeks van e-business applicaties waaronder; One-To-One Enterprise, Retail Commerce en Command Center. De software wordt ingezet op de sites: www.timberland.com, www.mountainathletics.com en www.timberlandpro.com. Timberland krijgt hiermee de beschikking over een nieuw online distributiekanaal waarmee direct bespaard wordt op dure cliënt service centers.

Universal Exchange
UXB2B Universal Exchange (www.uxb2b.com) is een joint venture tussen de CSC Group en de Far East Group. Het doel is om B2B beursplatformen op te zetten in verschillende markten waaronder; textiel, cement en staal. BroadVision neemt de invulling van site voor de staalmarkt voor haar rekening. Hiervoor worden onder meer de applicaties; Business Commerce, Procurement en One-To-One Publishing gebruikt. Kopers en verkopers op de beurs kunnen hiermee online onderhandelen. Ook kunnen offerte trajecten via het net afgehandeld worden. Uiteraard is de inhoud van beurscatalogi online aan te passen. President van de UXB2B Universal Exchange, Tiger Chang, over BroadVision's software: "De UXB2B Universal Exchange site, gemaakt met de software van BroadVision, zal grote invloed hebben op de wereld staaldistributie. De kosten, tijd en moeite die nodig is om goed staal te vinden en aan te kopen, kunnen nu drastisch omlaag."

Partner in Progress
Deze maand ontving BroadVision de 'Sears Partner in Progress for 2000' prijs. Deze prestigieuze prijs wordt jaarlijks gepresenteerd aan een selecte groep toeleveranciers van Sears, Roebuck & Co. BroadVision is geselecteerd als een 'Partner in Progress' in de Informatietechnologie categorie. Met deze benoeming treedt BroadVision toe tot een selecte groep van ongeveer 40 andere organisaties waaronder; IBM, Sun Microsystems en Sprint, die reeds eerder de prijs mochten ontvangen. Sears maakt gebruik van de suite e-business applicaties van BroadVision, waar onder BroadVision InfoExchange Portal 6.0, voor haar site op: www.sears.com.

Over BroadVision
BroadVision (Nasdaq: BVSN, Neuer Market: BDN) biedt een geïntegreerde suite van gebundelde applicaties voor het ondersteunen van e-commerce transacties en interactie. Grote ondernemingen en overheidsinstanties gebruiken deze applicaties voor inkoop, verkoop en informatie-uitwisseling via draadloze en vaste internet-verbindingen. De BroadVision e-commerce applicatiesuite kan de concurrentiepositie en de winstgevendheid van een organisatie verbeteren doordat het deze organisatie in staat stelt om vruchtbare relaties te leggen en te onderhouden met klanten, leveranciers en personeel. De service professionals van BroadVision, die zich gesteund weten door 200 partnerorganisaties wereldwijd, zorgen ervoor dat de implementatie van deze applicaties zich vertaalt in waarde voor de klant. BroadVision ondersteunt meer dan 1.200 klanten wereldwijd vanuit kantoren in 34 landen met consultancy, training en ICT-support. BroadVision is opgericht in 1993 en ging in 1996 naar de beurs (Nasdaq). Het hoofdkantoor van BroadVision is gevestigd in Redwood City, Californië. Voor algemene informatie zie: www.broadvision.com. Voor specifieke vragen kunt u contact op nemen met Hilleen Peters van BroadVision in Houten. Tel.: 030-634 90 00.

Noot voor de redactie (