PERSBERICHT

HERTOG JAN BIEREN GENOMINEERD VOOR E-BRAND AWARD
WWW.HERTOGJAN.NL

Breda, 29 mei 2001. Hertog Jan Bieren is genomineerd voor de e-Brand Award, welke voor de tweede keer wordt uitgereikt op woensdag 6 juni tijdens het Nationaal e-Br@nding Congres 2001. Het congres is een initiatief van het GVR en de Erasmus Universiteit Rotterdam. De e-Brand Award is de prijs voor de beste merkgerichte website van het jaar. Op basis van een vooronderzoek zijn 20 sites geselecteerd in de sectoren duurzame consumentengoederen, FMCG, commerciële dienstverlening en retail. De site van Hertog Jan is door 1019 internetters geselecteerd als beste site in de sector FMCG.

De site www.hertog jan.nl is ontwikkeld door X-Plosive en neemt de bezoeker mee in de wereld van Hertog Jan; van het brouwproces tot de historie. De site is volledig 3D gevisualiseerd en van geluiden voorzien. Tevens is er een online game die de bezoeker de zoektocht naar het Verloren Recept van Hertog Jan laat ondergaan. Het verhaal van Hertog Jan stamt uit de middeleeuwen. De jonge Hertog Jan van Brabant (1252-1294) was naast een fervent bierdrinker ook een groot liefhebber van toernooien. De bezoeker kan op de site meereizen naar vervlogen tijden van hertogen, ridders en kastelen. De site biedt een combinatie van middeleeuwse vormgeving en moderne technieken.

Interbrew Nederland is een dochtermaatschappij van de Internationale Brouwerijgroep Interbrew en heeft drie brouwerijen waaronder de Arcense Bierbrouwerij, Bakermat van Hertog Jan. Merken die door Interbrew Nederland worden gebrouwen zijn onder andere: Hertog Jan, Dommelsch, Hoegaarden en Leffe.
EINDE