Persbericht

29 mei 2001

Belang SLM groeit door toename in uitbesteding IT projecten

~ ClarITeam breidt Benelux team verder uit om op toenemende vraag in te spelen ~

Volgens IDC zullen de wereldwijde uitgaven aan uitbestedingen van IT projecten in 2005 bijna zijn verdubbeld. Hierdoor krijgen bedrijven voor de levering van hun IT systemen en applicaties behalve met de interne IT afdeling steeds vaker met externe aanbieders te maken.

Service level management (SLM) helpt bedrijven om de prestatieniveaus van deze externe aanbieders te meten. Door de kennis en ervaring van een Managed Service Provider (MSP) op het gebied van SLM, kiezen bedrijven voor het meten van IT systemen steeds vaker voor deze derde partij.

ClarITeam, is zo n Managed Service Provider (MSP) die bedrijven real-time inzicht in de performance en beschikbaarheid van IT systemen biedt. Vanwege de toenemende vraag naar haar diensten versterkt zij haar Benelux team met de aanstelling van Marcel Smit.

Met meer dan 8 jaar consultancy ervaring in de IT markt zal Marcel bedrijven uitstekend kunnen adviseren op het gebied van Service Level Management (SLM). Voorafgaand aan zijn aanstelling bij ClarITeam was Smit onder andere werkzaam bij Inter Acces InterProm, waar hij als projectmanager en consultant diverse grote projecten voor opdrachtgevers in de bank-en telecomwereld voor zijn rekening nam.

Marcel Smit verwacht veel van zijn werk bij ClarITeam: "Om concurrerend te blijven en kosten te kunnen besparen, richten steeds meer bedrijven zich op hun kernactiviteiten. IT projecten worden uitbesteed aan specialisten. Om zich ervan te verzekeren dat de IT systemen optimaal werken en klanten de performancestandaarden krijgen die ze verwachten, groeit de belangstelling voor Service Level Management. Het is voor mij dan ook een enorme uitdaging om bij een bedrijf te werken dat zich daarin specialiseert."

Volgens Rolf van Gent, managing director bij ClarITeam, speelt hun oplossing in op de groeiende vraag naar controlemechanismen. "Wij stellen bedrijven in staat om de quality of service van interne en externe IT systemen in relatie tot de meest kritieke bedrijfsprocessen te meten. Met de aanstelling van Marcel kunnen wij ons advies op dit expertisegebied verder uitbreiden,"

(346 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE:
Over ClarITeam:
ClarITeam is een Managed Service Provider (MSP) die bedrijven voorziet van analyses van de 'quality of service' van hun IT systemen in relatie tot de meest kritieke bedrijfsprocessen. Met haar VisibiliyTM service, geeft het bedrijven een exact inzicht in de prestaties van alle onderdelen van het informatiesysteem in verhouding tot de bedrijfsprocessen. Dit stelt de onderneming in staat om kritieke situaties te voorkomen en veranderingen vooraf te plannen en te verantwoorden. Bedrijven kunnen SLA's implementeren, continu de SLA's met gebruikers en leveranciers bijstellen en hiermee de informatiesystemen aanpassen aan hun veranderde behoeften.

ClarITeam is opgericht met investeringsgeld van een financieel consortium van onder andere Innovacom (France Telecom), Dassault Developpement en Sofinnova US.

ClarITeam heeft een Europees e-Service centrum in Londen en kantoren in Engeland, Frankrijk, Duitsland en de Benelux.

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview, kunt u contact opnemen met: Yvonne van Bokhoven of Jane Timmermans van LEWIS, het IT PR bureau: Tel: 0031 (0) 43-356 69 56Fax: 0031 (0) 43-356 69 55 E-mail: yvonnev/janet@lewispr.comwww.lewispr.com

Jane Timmermans
LEWIS Communication BV
Marketing and Media Relations for Technology Companies Gaetano Martinolaan 95
6229 GS Maastricht
Nederland
Tel: +31 (0) 43-3566957
Fax: +31 (0) 43-3566955
Web: http://www.lewispr.com