'Search Engine Positioning' nieuwste wapen in strijd om internet-aandacht

Adviesbureau Media Exposure gaat samenwerking aan met Groninger internetbedrijf Traffic4U

Het Groninger Internetbedrijf Traffic4U gaat nauw samenwerken met media-adviesbureau Media Exposure. De Noordelijke internetonderneming heeft zich gespecialiseerd in het relatief nieuwe fenomeen 'Search Engine Positioning'. Deze service biedt bedrijven en instellingen de mogelijkheid topposities te bereiken binnen veel gebruikte Nederlandse zoekmachines.

Traffic4U ontwikkelde de software voor deze dienst, waarmee de websites van opdrachtgevers stukken sneller en beter te vinden zijn binnen het huidige (over)aanbod van webpagina's. Dit maakt het mogelijk om als het ware getarget te 'adverteren' in zoekmachines.

Waar het hébben van een internetsite tegenwoordig eerder regel dan uitzondering is, is het ervoor zorgen dat de pagina er letterlijk bovenuit springt van cruciaal belang, redeneert Traffic4U. Volgens Ruud Wanck, online manager van Media Exposure, vormt de service van Traffic4U een perfecte aanvulling op de huidige dienstverlening van Media Exposure. Het heldere prijsmodel, de uitstekende technologie en de mogelijkheid om meer dan één webpagina in het oog te laten springen vormden voor Media Exposure doorslaggevende argumenten om met Traffic4U in zee te gaan.

Het Groningse internetbedrijf Traffic4U werd in januari 2000 opgericht als all-round internetonderneming en specialiseerde zich al snel op het gebied van webplacing. Media Exposure uit Amsterdam is een full service media-adviesbureau dat sinds tien jaar organisaties adviseert op het gebied van media- en middelenplanning. In 1994 breidde zij de traditionele dienstverlening uit met een digitale tak. Inmiddels is de digitale afdeling van Media Exposure uitgegroeid tot het grootste full service, met traditionele media geïntegreerde, adviesbureau voor digitale media van Nederland.

Noot voor de redactie/