'Search Engine Positioning' nieuwste wapen in strijd om
internet-aandacht
Adviesbureau Media Exposure gaat samenwerking aan met Groninger
internetbedrijf Traffic4U
Het Groninger Internetbedrijf Traffic4U gaat nauw samenwerken met
media-adviesbureau Media Exposure. De Noordelijke internetonderneming
heeft zich gespecialiseerd in het relatief nieuwe fenomeen 'Search
Engine Positioning'. Deze service biedt bedrijven en instellingen de
mogelijkheid topposities te bereiken binnen veel gebruikte Nederlandse
zoekmachines.
Traffic4U ontwikkelde de software voor deze dienst, waarmee de websites
van opdrachtgevers stukken sneller en beter te vinden zijn binnen het
huidige (over)aanbod van webpagina's. Dit maakt het mogelijk om als het
ware getarget te 'adverteren' in zoekmachines.
Waar het hébben van een internetsite tegenwoordig eerder regel dan
uitzondering is, is het ervoor zorgen dat de pagina er letterlijk
bovenuit springt van cruciaal belang, redeneert Traffic4U. Volgens Ruud
Wanck, online manager van Media Exposure, vormt de service van Traffic4U
een perfecte aanvulling op de huidige dienstverlening van Media
Exposure. Het heldere prijsmodel, de uitstekende technologie en de
mogelijkheid om meer dan één webpagina in het oog te laten springen
vormden voor Media Exposure doorslaggevende argumenten om met Traffic4U
in zee te gaan.
Het Groningse internetbedrijf Traffic4U werd in januari 2000 opgericht
als all-round internetonderneming en specialiseerde zich al snel op het
gebied van webplacing. Media Exposure uit Amsterdam is een full service
media-adviesbureau dat sinds tien jaar organisaties adviseert op het
gebied van media- en middelenplanning. In 1994 breidde zij de
traditionele dienstverlening uit met een digitale tak. Inmiddels is de
digitale afdeling van Media Exposure uitgegroeid tot het grootste full
service, met traditionele media geïntegreerde, adviesbureau voor
digitale media van Nederland.
Noot voor de redactie/