Materna en Prospective realiseren SMS PinkPop-service voor 3FM

Hilversum/Den Bosch, 31 mei 2001 Materna en Prospective hebben voor 3FM een interactieve SMS-service gerealiseerd, gericht op de bezoekers van PinkPop. De dienst is getiteld Band Alert en waarschuwt de bezoekers van PinkPop via een SMS-je een half uur van tevoren wanneer het optreden van een bepaalde band van start gaat. Op deze wijze hoeven de bezoekers van PinkPop geen optreden van hun favorieten te missen. Via de 3FM-site (www.3FM.nl) en de 3voor12-site (www.vpro.nl/3voor12) kan men zich van tevoren aanmelden en naar keuze een band selecteren. De interactieve technologie voor Band Alert is ontwikkeld door Prospective interactieve media (www.prospective.nl). De gehele SMS-afhandeling is in handen van Materna, Europa s grootste verwerker van SMS-berichten.

Tegelijkertijd met Band Alert is voor 3FM een tweede SMS-service ontwikkeld: de News Service . Door een SMS-je te sturen naar 0654radio3 met het woord PinkPop worden bezoekers aangemeld voor een service die ze per SMS op de hoogte houdt van nieuwtjes en recensies rondom PinkPop.

Voor de PinkPop-service wordt gebruik gemaakt van Materna s Anny Way Information Center , een carrier-onafhankelijk platform voor het verzenden en ontvangen van SMS-berichten. Materna is met 20 jaar ervaring en meer dan 1250 medewerkers één van Europa s leidende technologieleveranciers in de markt voor mobiele communicatie.

Met het inzetten van deze twee SMS-services voor PinkPop, zet 3FM wederom een stap in de richting van meer interactie met de luisteraars. 3FM is één van de bedrijven in Nederland die de mogelijkheden van SMS heeft ontdekt en daar creatief mee om gaat , zegt Jaap Koestal, Directeur van Materna Benelux. Tijdens de De Week van de Nederlandse Popmuziek maakte 3FM ook al gebruik van ons platform om luisteraars de mogelijkheid te geven een Valentijns-SMS te laten klaarzetten, die automatisch op 14 februari bij de persoon in kwestie werd bezorgd .

Prospective interactieve media
Prospective interactieve media (www.prospective.nl) uit Den Bosch is het bureau achter een reeks populaire websites van radio 2, waaronder de Top 2000 en De Week van de Jaren 60, 70 en 80. Voor 3FM ontwikkelde het bedrijf de drukbezochte website van Week van de Nederlandse Popmuziek. Prospective werd ruim twee jaar geleden opgericht door Toine Nagel. Inmiddels zijn er elf medewerkers werkzaam voor het bureau, onder wie specialisten op het gebied van webtechnologie, database-engineering, DM en bedrijfskunde. Tot het klantenpakket behoren onder meer Radio 2, 3FM, Bounty, Hewlett Packard, STER en de Gemeente Zwolle.

Materna Benelux
Het van oorsprong Duitse Materna is met 20 jaar ervaring en meer dan 1250 medewerkers één van de leidende technologieleveranciers in de markt voor mobiele communicatie. Het bedrijf is wereldmarktleider op het gebied van verzenden en verwerken van SMS-berichten, en werkt daartoe samen met alle operators. In de Benelux bestaat het Materna-aanbod voornamelijk uit mobiele communicatiediensten voor GSM-carriers en corporate klanten. Verder biedt Materna geavanceerde applicaties en diensten voor GSM, SMS, WAP, GPRS en UMTS-gerelateerde projecten.