Van Hulzen pr adviseurs


Samenwerking 724 Solutions en Webhelp vergroot mogelijkheden m-commerce

Toronto, Canada / Austin, VS / Amersfoort, 31 mei 2001 - 724 Solutions Inc. en Webhelp Inc. zijn een samenwerking aangegaan waardoor de technische mogelijkheden van
m-commerce aanzienlijk zullen verbeteren. In de toekomst zal 724 Solutions gebruikmaken
van de door Webhelp ontwikkelde Web Application Event Framework (WEAF)-technologie, waardoor de mogelijkheden van het Wireless Internet Platform van 724 Solutions nog beter kunnen worden benut.

724 Solutions richt zich op softwaretoepassingen waarmee bedrijven hun klanten mobiele internetdiensten kunnen aanbieden. Het productaanbod wordt nu uitgebreid met de WAEF-technologie die werd ontwikkeld door de eCRM-specialisten van Webhelp. De functionaliteit van de WAEF-technologie vormt een ideale aanvulling op het Wireless Internet Platform van 724 Solutions, met name door de mogelijkheid om onmiddellijk antwoord te geven op online vragen tijdens m-commerce transacties.

Het aantal mogelijkheden voor de koppeling van het Wireless Internet Platform met de real-time technologie van het WEAF is vrijwel onbeperkt. Zo kunnen werknemers met mobiele internetapparatuur op verschillende locaties aan dezelfde documenten werken. Bedrijven kunnen verzoeken die aan een mobiele dienst gericht worden, direct en persoonlijk beantwoorden en kunnen altijd direct actuele prijslijsten, aandelenkoersen of andere voortdurend veranderende gegevens doorgeven.

Door de integratie van deze real-time toepassingen in de mobiele communicatie kunnen persoonlijke diensten en veilige mobiele transacties sneller worden verwerkt en neemt de acceptatie bij de eindgebruiker toe. Het principe is eenvoudig: als de klant bijvoorbeeld een mobiele transactie wil uitvoeren bij zijn bank en op een bepaald moment graag een medewerker van het bedrijf wil spreken, kan er via WAEF een directe verbinding met het callcenter worden gemaakt.

De WAEF-technologie is geschikt voor alle mobiele apparaten die WAP
1.2, WML 1.1 of HTML-browsers ondersteunen. Dit zijn bijvoorbeeld de huidige Palm- of PocketPC-modellen. Een belangrijk aspect bij de ontwikkeling van het WAEF was evenals bij het Wireless Internet Platform dat het systeem zeer goed aan te passen is. Dit zorgt ervoor dat deze technologie in de toekomst ook kan worden gebruikt in combinatie met UMTS en GPRS met hun grote bandbreedte. Over 724 Solutions Inc.
724 Solutions is een wereldwijde aanbieder van platforms en bijbehorende software die het mogelijk maakt om veilig transacties te doen via het internet of met behulp van verschillende mobiele apparaten (zoals mobiele telefoons, elektronische agendas, pcs en set-top boxen). De producten en services van 724 Solutions stellen ondernemingen in staat de dienstverlening aan hun klanten te verbeteren door het aanbieden van veilige en gepersonificeerde m-commerce applicaties. Tot de klantenkring van 724 Solutions behoren vooraanstaande grote financiële instellingen zoals Credit Suisse, SEBanken, JP Morgan Chase & Company, Citigroup, Bank of America en Bank of Montreal. 724 Solutions heeft twee hoofdkantoren in Toronto, Canada, en Austin, Texas, en verschillende ontwikkel- en verkoopkantoren in Nederland, Duitsland, Groot-Brittannië, de Verenigde Staten, Canada, Australië, Frankrijk, Japan, Zwitserland en Finland. 724 Solutions staat genoteerd aan de NASDAQ (SVNX) en aan de Toronto Stock Exchange (SVN). Verdere informatie over 724 Solutions vindt u op www.724.com.

Over Webhelp Inc.
Webhelp is een vooraanstaand ontwikkelaar van technologie en diensten voor online communicatietoepassingen. Het technologieplatform van de onderneming biedt mogelijkheden voor persoonlijke en directe (1-op-1) interactie, evenals een uitgebreid aanbod van toepassingen op het gebied van communicatie met afnemers en customer relations management. Tot de afnemers behoren Microsoft, Norelco en America Online. Het platform ondersteunt het WebhelpTM-assortiment van online toepassingen voor klantenservice, inclusief chatten via internet, e-mailbeheer, zelfbediening en klantondersteuning via draadloze apparatuur. Afnemers kunnen deze diensten in licentie zelf aan hun klanten aanbieden of uitbesteden. Webhelp heeft kantoren in Toronto (Canada) en in andere plaatsen in Noord-Amerika en Europa. Ga voor meer informatie naar www.webhelp.com/direct.

Neem voor meer informatie contact op met:

Yvonne Mighout - 724 Solutions - tel: 033-454 66 35 ymighout@724.com Astrid van den Berg - Van Hulzen PR Adviseurs - tel: 071- 560 20 60 avdberg@vanhulzen.nl
Ava Wojdik - Webhelp Inc. tel: +416-932-6505 email: ava.wojdik@webhelp.com