Cap Gemini Ernst & Young



Persberichten

Utrecht, 31 mei, 2001

Cap Gemini Ernst & Young introduceert CRM-index

Utrecht, 31 mei 2001 - Cap Gemini Ernst & Young heeft in samenwerking met Gartner Group de CRM-index ontwikkeld. De index is het eerste serieuze instrument dat organisaties inzicht geeft in hun CRM-vaardigheden, afgezet tegen die van een selectie van toonaangevende organisaties. Daarmee voorziet de CRM-index in een behoefte bij bedrijven waarin tot op heden niet werd voorzien.

De gehanteerde methodiek bestaat uit een aantal diepte-interviews en een workshop met key-personen binnen een organisatie. Door de verkregen informatie op een consequente manier te scoren (zowel procesmatig als op techniek), krijgt de betreffende organisatie niet alleen zicht op de eigen CRM-vaardigheden, maar kan ook vergeleken worden met andere partijen in de markt.

De CRM-index is begin dit jaar succesvol geïntroduceerd in de Verenigde Staten. Wat opvalt is dat de bedrijven die hebben deelgenomen aan het onderzoek, ondanks de vaak forse investeringen in CRM, niet weten of er voordelen met die investeringen bereikt worden en zo ja, welke dit zijn. Bijna de helft van de ondervraagden bleek niet in staat om de Return on Investment van hun CRM-investeringen vast te stellen. Daarnaast geeft meer dan de helft aan dat de verantwoordelijkheid voor CRM niet bij één directielid ligt, waardoor niemand zich 'owner' voelt voor de te ontwikkelen CRM-strategie.

Momenteel is er een vergelijkbaar Europees onderzoek naar de status van CRM-vaardigheden gaande bij een groot aantal Europese organisaties. Aan dit onderzoek participeert ook een aantal Nederlandse bedrijven. De onderzoeksresultaten zullen na de zomer bekend zijn.

Op 6 en 7 juni kunnen bezoekers van 'CRM 2001' (Ahoy, Rotterdam) op de stand van Cap Gemini Ernst & Young kennismaken met de CRM-index. Wie deelneemt aan de mini-index kan ter plekke inzicht krijgen in de CRM-vaardigheden van zijn of haar organisatie. Over Cap Gemini Ernst & Young

Cap Gemini Ernst & Young is één van de grootste management- en IT-adviesorganisaties ter wereld en is genoteerd aan de aandelenbeurzen in Parijs en Amsterdam. Op wereldwijde schaal is de onderneming actief in management consulting en IT-dienstverlening, systeemintegratie, technologieontwikkeling, ontwerp en outsourcing. Met deze activiteiten helpt de onderneming zowel traditionele bedrijven als 'dot-companies' voortdurend nieuwe groeistrategieën te ontwikkelen. De organisatie telt wereldwijd meer dan 59.000 medewerkers, waarvan 9.000 in de Benelux. De organisatie realiseert een omzet van 8,5 miljard euro (pro forma 2000). Meer informatie over specifieke dienstverlening, kantoren en research is beschikbaar op: www.cgey.com en www.nl.cgey.com.