PERSBERICHT



NCR opent Solution Delivery Centre voor heel Europa in Rotterdam

Amsterdam, 31 mei 2001. Op 6 juni opent NCR de deuren van een nieuw staging centre in Rotterdam. In dit Solution Delivery Centre worden de Europese staging activiteiten van NCR geconcentreerd. Het SCD is het tweede in Europa en wordt feestelijk geopend door burgemeester Opstelten van Rotterdam.

In onze fabrieken maken wij standaard producten zoals kassasystemen en geldautomaten. Deze moeten aan de wensen van de klant aangepast worden, op maat gemaakt worden. Dit noemen we staging. NCR Corporate heeft besloten om alle staging activiteiten in Europa te concentreren op twee locaties. NCR general manager Tjeerd Rienstra is blij met de komst van het SDC. In Rotterdam gaan we de staging doen voor onze toepassingen op het gebied van winkelautomatisering, netwerktoepassingen en Teradata datawarehouse oplossingen. Het andere SDC staat in Schotland en verzorgt de staging van onze geldautomaten.

Tot nog toe voerde NCR de stagingsactiviteiten van de standaardsystemen uit in de landen waar ze voor bestemd waren. Het gevolg hiervan was dat er in een aantal landen hoge voorraden ontstonden en er in verschillende landen steeds opnieuw het wiel uitgevonden werd. Dat is nu verleden tijd. De keuze voor Rotterdam heeft te maken met de centrale ligging in Europa en de goede logistieke mogelijkheden naar het Europese achterland en, niet onbelangrijk, de goede Nederlandse arbeidsmoraal.

Het nieuwe Solution Delivery Centre is gelegen in de Albrandswaard ten zuiden van de Rotterdamse haven. Het bestaat uit 6300 m2 magazijn, 1300 m2 staging ruimte en 1000 m2 kantoorruimte. Het SDC zal aan circa 100 mensen werk bieden. De officiële opening van het SDC is op woensdag 6 juni 2001 en zal worden verricht door burgemeester Ivo Opstelten van Rotterdam.

Dit is NCR

NCR is marktleider in Relationship TechnologyTM oplossingen. Haar klanten zijn wereldwijd actief in retail, finance , travel en telecommunication . De Relationship Technology oplossingen van NCR omvatten ondermeer privacy-enabled Teradata® warehousing en customer relationship management (CRM) applicaties, winkelautomatisering en geldautomaten. De producten van NCR komen voort uit een lange traditie van marktkennis en expertise, software met toegevoegde waarde, wereldwijde customer support services, een complete lijn van verbruiksgoederen en media producten en toonaangevende hardware technologie. NCR heeft 32.900 mensen in dienst in meer dan 100 landen. In Nederland biedt NCR werkgelegenheid aan 850 mensen. Voor meer informatie over NCR and haar producten kunt u terecht op www.ncr.com.

Voor meer persinformatie kunt u contact opnemen met Kirsten Haan, Marketing Communication Specialist bij NCR Nederland, Postbus 22705, 1100 DE, Amsterdam Zuidoost, telefoon 020- 6512252, e-mail kirsten.haan@ncr.com