E.piphany breidt activiteiten in Europa uit

Amsterdam, 28 mei 2001 - E.piphany, specialist op het gebied van intelligente Software Interaction, breidt haar activiteiten wereldwijd verder uit. De aanwezigheid van het bedrijf in de Verenigde Staten, Latijns Amerika, Azië, en Australië groeit gestaag en sinds eind 1999 is E.piphany ook in Europa in toenemende mate actief.

Uitbreiding Europa
E.piphany opende de eerste Europese vestiging in Groot-Brittannië na de beursgang van het bedrijf in de VS in het najaar van 1999. Dit past in het streven om de activiteiten over de hele wereld, en met name Europa uit te breiden. Om toegang te krijgen tot de belangrijkste Midden-Europese markten werd vorig jaar april een kantoor geopend in Duitsland. In september werd dit gevolgd door een vestiging in Nederland, van waaruit ook de Belgische markt wordt bediend. Ook zijn kantoren geopend in Zwitserland en Frankrijk.

E.piphany E.5
"Volgens analisten gaat de Europese markt voor Customer Relationship Management (CRM) in 2001 een meer dan gemiddelde groei doormaken", zegt Tony Leach, Vice President, General Manager Europe, Middle East & Asia. "Er doet zich bij CRM een verschuiving voor van deeloplossingen naar een totaaloplossing die is gebaseerd op een moderne architectuur. Met E.5 beschikt E.piphany al over een compleet webgebaseerd softwarepakket, waarmee het bedrijf zich duidelijk onderscheidt van de concurrentie. Dit softwareplatform voegt analytisch en operationeel customer relationship management samen tot 'Insight to Action'. Met de software van E.piphany kunnen bedrijven niet alleen klantgegevens en klantgedrag analyseren, maar op basis hiervan ook één-op-één marketingacties uitvoeren via meerdere communicatiekanalen. Kennis en informatie over eerdere contacten en activiteiten worden altijd gebundeld tot één geheel, hoe er ook gecommuniceerd is of met welke afdeling de klant ook contact heeft gehad", vervolgt Tony Leach.

In Europa worden de marketingactiviteiten rond de E.5 oplossing van E.piphany ondersteund door full service-teams op het gebied van sales en marketing, pre-sales, professionele services, opleiding en ondersteuning. E.piphany heeft meer dan 30 internationale kantoren en telt wereldwijd ruim 1000 medewerkers.

Financiële resultaten
In het kwartaal dat eindigde op 31 maart 2001, behaalde de onderneming een omzet van 38,1 miljoen dollar, een stijging van 164% ten opzichte van het eerste kwartaal van 2000, toen de omzet 14,4 miljoen dollar bedroeg. De omzet uit licenties nam met 171% toe ten opzichte van het eerste kwartaal van 2000. De omzet uit licenties in het eerste kwartaal bedroeg 22,4 miljoen dollar en de omzet uit services bedroeg 15,6 miljoen dollar, respectievelijk 59% en 41% van de totale omzet.
De financiële balans vindt u op
www.epiphany.com/news/2001press/2001_04_18b.html, ga naar de link ?view the financials?.

"Onze lopende activiteiten en de sterke balanspositie geven vertrouwen in de groei van het bedrijf op de lange termijn", aldus Roger Siboni, President en CEO. "Door het moeilijke economische klimaat zijn de verkoopcycli langer geworden en zijn de korte termijnverwachtingen onzeker. Toch hebben wij er dit kwartaal een aantal grote, beursgenoteerde klanten bijgekregen, zoals de Barclays Bank, Bell Canada, Bristol-Myers Squibb, The Gap, Intuit, Longs Drugs Stores, Mandalay Resort Group, Mazda North America, the National Basketball Association, Sony, Suncorp Metway, Time Customer Service en Washington Mutual."

E.piphany (www.epiphany.com)

E.piphany is specialist op het gebied van intelligente Customer Interaction Software. Het geïntegreerde en webgebaseerde softwarepakket E.piphany E.5 combineert analytisch en operationeel Customer Relationship Management (CRM) en brengt alle inkomende en uitgaande klantencontacten van marketing, sales en service bij elkaar. E.piphany E.5 geeft een eenduidig, bedrijfsbreed beeld van iedere afzonderlijke klant via elk mogelijk communicatiemiddel. Het biedt internationaal opererende bedrijven daarmee de mogelijkheid beter inzicht in hun klanten te verwerven en hen pro-actief en direct van dienst te zijn. E.piphany heeft haar hoofdkantoor in San Mateo (Californië) en heeft verder vestigingen over de hele wereld, waarvan 7 in Europa.