E.piphany breidt activiteiten in Europa uit
Amsterdam, 28 mei 2001 - E.piphany, specialist op het gebied van intelligente Software Interaction, breidt haar activiteiten wereldwijd verder uit. De aanwezigheid van het bedrijf in de Verenigde Staten, Latijns Amerika, Azië, en Australië groeit gestaag en sinds eind 1999 is E.piphany ook in Europa in toenemende mate actief.
Uitbreiding Europa
E.piphany opende de eerste Europese vestiging in Groot-Brittannië na de beursgang van het bedrijf in de VS in het najaar van 1999. Dit past in het streven om de activiteiten over de hele wereld, en met name Europa uit te breiden. Om toegang te krijgen tot de belangrijkste Midden-Europese markten werd vorig jaar april een kantoor geopend in Duitsland. In september werd dit gevolgd door een vestiging in Nederland, van waaruit ook de Belgische markt wordt bediend. Ook zijn kantoren geopend in Zwitserland en Frankrijk.
E.piphany E.5
"Volgens analisten gaat de Europese markt voor Customer Relationship Management
(CRM) in 2001 een meer dan gemiddelde groei doormaken", zegt Tony Leach, Vice
President, General Manager Europe, Middle East & Asia. "Er doet zich bij CRM een
verschuiving voor van deeloplossingen naar een totaaloplossing die is gebaseerd
op een moderne architectuur. Met E.5 beschikt E.piphany al over een compleet
webgebaseerd softwarepakket, waarmee het bedrijf zich duidelijk onderscheidt van
de concurrentie. Dit softwareplatform voegt analytisch en operationeel customer
relationship management samen tot 'Insight to Action'. Met de software van
E.piphany kunnen bedrijven niet alleen klantgegevens en klantgedrag analyseren,
maar op basis hiervan ook één-op-één marketingacties uitvoeren via meerdere
communicatiekanalen. Kennis en informatie over eerdere contacten en activiteiten
worden altijd gebundeld tot één geheel, hoe er ook gecommuniceerd is of met
welke afdeling de klant ook contact heeft gehad", vervolgt Tony Leach.
In Europa worden de marketingactiviteiten rond de E.5 oplossing van E.piphany ondersteund door full service-teams op het gebied van sales en marketing, pre-sales, professionele services, opleiding en ondersteuning. E.piphany heeft meer dan 30 internationale kantoren en telt wereldwijd ruim 1000 medewerkers.
Financiële resultaten
In het kwartaal dat eindigde op 31 maart 2001, behaalde de onderneming een omzet
van 38,1 miljoen dollar, een stijging van 164% ten opzichte van het eerste
kwartaal van 2000, toen de omzet 14,4 miljoen dollar bedroeg. De omzet uit
licenties nam met 171% toe ten opzichte van het eerste kwartaal van 2000. De
omzet uit licenties in het eerste kwartaal bedroeg 22,4 miljoen dollar en de
omzet uit services bedroeg 15,6 miljoen dollar, respectievelijk 59% en 41% van
de totale omzet.
De financiële balans vindt u op
www.epiphany.com/news/2001press/2001_04_18b.html, ga naar de link ?view the
financials?.
"Onze lopende activiteiten en de sterke balanspositie geven vertrouwen in de
groei van het bedrijf op de lange termijn", aldus Roger Siboni, President en
CEO. "Door het moeilijke economische klimaat zijn de verkoopcycli langer
geworden en zijn de korte termijnverwachtingen onzeker. Toch hebben wij er dit
kwartaal een aantal grote, beursgenoteerde klanten bijgekregen, zoals de
Barclays Bank, Bell Canada, Bristol-Myers Squibb, The Gap, Intuit, Longs Drugs
Stores, Mandalay Resort Group, Mazda North America, the National Basketball
Association, Sony, Suncorp Metway, Time Customer Service en Washington Mutual."
E.piphany (www.epiphany.com)
E.piphany is specialist op het gebied van intelligente Customer Interaction
Software. Het geïntegreerde en webgebaseerde softwarepakket E.piphany E.5
combineert analytisch en operationeel Customer Relationship Management (CRM) en
brengt alle inkomende en uitgaande klantencontacten van marketing, sales en
service bij elkaar. E.piphany E.5 geeft een eenduidig, bedrijfsbreed beeld van
iedere afzonderlijke klant via elk mogelijk communicatiemiddel. Het biedt
internationaal opererende bedrijven daarmee de mogelijkheid beter inzicht in hun
klanten te verwerven en hen pro-actief en direct van dienst te zijn. E.piphany
heeft haar hoofdkantoor in San Mateo (Californië) en heeft verder vestigingen
over de hele wereld, waarvan 7 in Europa.