Pinguin kiest Aditel
om kopers en leveranciers online te brengen

Aditel, een topleverancier van E-business integratie oplossingen en wereldwijd bekend door JCommerce Retail - http://www.jcommerceretail.com/ - de leidende e-marktplaats voor leveranciers aan de Europese retail industrie - kondigde vandaag aan dat Pinguin, de Belgische specialist in diepvriesvoedsel, Aditel's technologie heeft gekozen om elektronisch te communiceren met zijn Europese kopers en leveranciers en om via het Internet en een eigen bedrijfsportaal een nog betere klantenservice te kunnen leveren.

"Aditel heeft niet enkel een zeer efficient bedrijfsportaal geleverd voor ons marketing- en communicatiedepartement, maar heeft ook gezorgd voor een uitgebreide supply chain via het web waardoor wij in staat zijn al onze handelspartners te bereiken via één enkel toegangspunt," aldus Alexander Goethals, Marketing Manager at Pinguin. "Deze elektronische communicatie tussen de verschillende belanghebbende bedrijven helpt ons de kosten competitief te houden en de produkten te leveren zoals beloofd. Kopers en leveranciers hebben één enkele toegangspoort voor al hun zakentransacties. Onze klantenservices verbetert hierdoor en onze operationele kosten verminderen ongelooflijk."

Pinguin koos voor Aditel's JCommerce Retail oplossing om zijn supply chain online te plaatsen en op die manier wereldwijde zakentransacties te vergemakkelijken en te verbeteren. Vandaag zijn op het portaal meer dan veertig sales units in Duitsland en Frankrijk aangesloten, als ook zes grote klanten in België en drie tranditionele EDI partners.

De Pinguin oplossing omvat een bedrijfsportaal Pinguin.be http://www.pinguin.be/, een e-procurement oplossing voor Pinguin kopers en sales organisaties, en een e-communication oplossing voor Pinguin leveranciers, allen gebouwd op JCommerce. Het omvat een online catalogus en een online shop, die de Pinguin kopers en verkopers toelaat diepvriesgroenten online te bestellen.

De volledige e-business suite wordt beheerd door de JCommerce Site Manager. Deze laat Pinguin toe alle content, gebruikers en produkten online te beheren, inclusief de content van hun catalogus.

"Door een oplossing te kiezen die gebaseerd is op XML, zijn wij en onze zakenpartners in staat elkaar te 'begrijpen' en ieder van ons kan nu de zakendocumenten onmiddellijk integreren in zijn ERP systeem," zegt Alexander Goethals, Marketing Manager bij Pinguin. "Het resultaat is dat alle zakenpartners geconnecteerd worden via het Internet. Onze HQ zijn hierdoor ook in staat de voorraadniveaus in elke opslagruimte te monitoren. "

Filip Vranckx van Aditel vervolgt, "Deze oplossing overstijgt alle netwerken, data formaten en applicatieleemtes in een organisatie, met XML als belangrijkste informatiedrager waardoor Pinguin niet alleen meer efficientie in zijn supply chain kan brengen, maar ook serieus kan besparen aangezien het manueel verwerken van bestellingen geld en tijd kost."

Voor meer informatie over Pinguin, check www.pinguin.be http://www.pinguin.be of bel +32 51 78 82 00.

Voor meer informatie over Aditel en diens web-gebaseerde verbindingsoplossing, JCommerce, check www.aditel.be http://www.aditel.be, www.jcommerceretail.com
of bel +32 9 233 98 30.

PINGUIN                              ADITEL

Alexander Goethals                   Michael Custers
Marketing Manager                    Marketing & Communication Manager 

e-mail agoethal@pinguin.be           e-mail michael.custers@aditel.be 
tel +32 51 78 82 31                  tel +32 9 233 98 30 

http://www.pinguin.be                http://www.aditel.be