- PERSBERICHT -

INFORMATICA INTRODUCEERT TWEEDE GENERATIE ANALYTISCHE APPLICATIE VOOR GEAVANCEERDE WEBANALYSE

NIEUWEGEIN, 11 juni 2001 - Informatica Corporation, leverancier van analytische e-business software, introduceert Informatica eSite 4.1, een geavanceerde applicatie voor webanalyse. Informatica eSite gaat verder dan eenvoudige rapportage over klikgedrag: het stelt bedrijven in staat e-business gegevens te analyseren in combinatie met andere bedrijfsgegevens over klanten, verkoop, leveranciers en producten. Op deze manier ontstaat een consistent, accuraat en volledig beeld van de hele organisatie. eSite 4.1 biedt de mogelijkheid tot een volledige upgrade naar de complexere analytische CRM-producten uit de Informatica familie van 'cross-value chain' analytische applicaties.

De eerste generatie analytische applicaties voor het web was beperkt tot analyse van klikgedrag. Informatica eSite daarentegen, integreert belangrijke gegevens uit het on-line kanaal met de complexe analytische omgeving die de hele organisatie omvat. Hiermee is één voorwaarde vervuld voor IDC's recente voorspelling, namelijk dat de markt voor webanalyse zal groeien tot bijna $800 miljoen in 2004.

"Wij geloven dat Informatica eSite de eerste webanalyse-applicatie is van de tweede generatie. Deze software zorgt voor robuuste functionaliteit en een simpel integratiepad waardoor o.a. bedrijfsbrede analyses werkelijkheid worden," zegt Diaz Nesamoney, president en COO van Informatica. "Informatica eSite is één van de meest robuuste producten op de markt voor bedrijven die hun e-commerce en e-business initiatieven willen verbeteren."

Door de groei van e-commerce ontstaat er een enorme hoeveelheid gegevens over online klanten en hun koopgedrag. Dit vraagt om een nieuwe aanpak van de analyse van deze gegevens, die geïnterpreteerd moeten worden in de bredere context van de bedrijfsvoering, inclusief financiën, personeelszaken en andere zaken die niet direct met de klant zelf te maken hebben, maar wel nodig zijn om een volledig beeld van deze klant te krijgen. Informatica eSite stelt bedrijven hiertoe in staat door ze inzicht te geven in al hun bedrijfskanalen. Zo kan data over online klikgedrag direct geintegreerd worden met data uit bijvoorbeeld CRM, ERP en SCM (Supply Chain Management) omgevingen.. Organisaties kunnen hierdoor relaties leggen tussen klantenaankopen, betalingen, de inventaris en de leveringsketen.

"Informatica eSite is een duidelijk voorbeeld van hoe de Informatica Analytische Applicaties (die in april 2001 gelanceerd zijn in Europa) belangrijke bedrijfsinformatie integreren, analyseren en personaliseren. eSite biedt een volledig beeld van het online kanaal en combineert dat met offline gegevens.," aldus Marv Mouchawar, senior vice president en general manager van Informatica Applicaties.

Informatica eSite is beschikbaar als stand alone applicatie of als onderdeel van Informatica eCRM, dat bedrijven ondersteunt bij het binnenhalen en behouden van klanten. eSite is gebouwd op het Informatica's data-integratieplatform PowerCenter, dat zorgt voor naadloze integratie van gegevensbronnen vanuit de hele organisatie. Het totale pakket Informatica Analytische Applicaties, inclusief eCRM, eSite, eBusiness Operations, eProcurement en eMarketplace, levert de meest uitgebreide analytische oplossing voor de hele eBusiness value chain. Bedrijven kunnen relaties met klanten, partners, werknemers en leveranciers evalueren om daarna met behulp van de resultaten hun bedrijfsresultaten optimaliseren. Informatica eSite 4.1 is per direct beschikbaar.

Informatica
Informatica levert analytische eBusiness software die organisaties in staat stelt om met behulp van strategische informatie concurrentievoordeel te behalen. Meer dan 1.200 bedrijven wereldwijd, inclusief de helft van de Fortune 100-bedrijven, gebruiken dagelijks Informatica's Insight Network om bedrijfskritische informatie te integreren, analyseren en personaliseren. Hierdoor kunnen de bedrijfsresultaten en het reactievermogen van de hele waardeketen verbeterd worden. De Informatica producten bestaan uit analytische applicaties, een krachtig data-integratieplatform, ondersteunende diensten en partnerovereenkomsten. Wereldwijde klanten van Informatica zijn onder andere: 3Com, AMD, American Airlines, BMW, Boeing, Borders Group, Chevron, Cisco, CNET, Deutsche Bank, eBay, General Electric, Hewlett-Packard, Merck, Merrill Lynch, MetLife, Motorola, Philips, Polo Ralph Lauren, Sprint en UBS. Meer informatie over Informatica vindt u op de website: http://www.informaticanederland.nl of www.informatica.com.

# # #

Bronnen: IDC, Telescopes of Cyberspace: Web Site Analysis Applications Market .