DSM

11 juni 2001

DSM gaat merk versterken

Het internationale life science products, performance materials- en chemieconcern DSM gaat zijn imago meer in lijn brengen met de werkelijkheid. "Het beeld dat belangrijke stakeholders hebben van DSM is onvolledig," stelt bestuursvoorzitter Peter Elverding. "Bulkchemie is al lang niet meer DSM's voornaamste activiteit en de laatste steenkolenmijn is al meer dan een kwart eeuw dicht. Desondanks duiken die thema's nog regelmatig op. DSM is de laatste jaren zo van karakter veranderd, dat het beeld dat het publiek van DSM heeft in veel gevallen niet meer overeenstemt met de werkelijkheid van 2001." Het aan de Amsterdamse effectenbeurs AEX genoteerde concern heeft daarom een programma opgezet om het merk DSM hernieuwd te positioneren. Een van de onderdelen vormt een advertentiecampagne op televisie en in dag- en weekbladen, onder het thema Unlimited.DSM. In dit kader kondigde het chemie- en biotechnologieconcern DSM eerder dit jaar al aan dat het de Nederlandse topsportorganisatie NOC*NSF gaat ondersteunen als Partner in Sport. Die overeenkomst loopt tot en met 31 december 2004 en betreft de Olympische Periode met als hoogtepunten de Olympische Winterspelen Salt Lake 2002 en de Olympische Spelen Athene 2004.

Grote publiek

Het 'branding programma' richt zich op DSM's traditionele doelgroepen, de financiële wereld en de arbeidsmarkt, maar nadrukkelijk ook op andere doelgroepen. "Alle stakeholders zijn tegenwoordig belangrijk," stelt Elverding. "De omwonenden van onze productielocaties zo goed als bijna-afgestudeerden op zoek naar een interessante baan, beleggers, de politiek en belangenorganisaties zoals de milieubeweging en natuurlijk al onze zakelijke partners," aldus Elverding.

Financiële wereld

Het branding programma richt zich om te beginnen vooral op Nederland, waar het programma op dinsdag 12 juni van start gaat met paginagrote advertenties in de landelijke kranten en de regionale media in gebieden met grote DSM-vestigingen (onder meer Limburg, Delft en Zwolle), gevolgd door commercials op de publieke en commerciële zenders. Via advertenties in Britse en Duitse media wordt ook de internationale financiële wereld aangesproken.

Website

Het DSM-branding programma wordt ondersteund met een speciale website (www.unlimited.dsm.com), waarop uitgebreide achtergrondinformatie is te vinden over de thema's van advertenties en tv-commercials. Wie nog meer wil weten, wordt met 'links' doorverwezen naar de gewone DSM-website.