GCI HOLLAND PR
GREY lanceert GREY CELLS(tm)
GREY lanceert GREY CELLS(tm)
Met Grey Cells(tm) worden muren in reclameland geslecht
Amsterdam, 13 juni 2001 - Grey introduceert een vernieuwend concept in
de reclamewereld, een aanpak die wordt voorgesteld als Grey Cells(tm).
In een communicatiemarkt, gekenmerkt door een strakke opsplitsing in
specialistische deelgebieden, brengt Grey Cells(tm) de verschillende
disciplines daadwerkelijk tezamen. Specialisten werken doordacht samen
in één celstructuur met een focus op het optimaal realiseren van de
zakelijke doelstellingen van de opdrachtgevers. Met Grey Cells(tm)
wordt het onvermogen doorbroken om invulling te gegeven aan een
groeiende vraag in de markt naar middelenvrije
communicatiedienstverlening.
De behoefte aan vernieuwende communicatiedienstverlening wordt in
belangrijke mate bepaald door de ontwikkelingen in de
informatietechnologie. Het medialandschap en de wijze waarop
consumenten met informatie omgaan is ingrijpend en blijvend veranderd.
Ondernemingen ondervinden toenemende problemen om hun doelgroepen met
een traditionele aanpak en middelen te bereiken. De herkenbaarheid van
het merk en de loyaliteit van de consument worden geplaagd door
hyperconcurrentie, waarbij het steeds moeilijker wordt om een product
te onderscheiden en te positioneren.
Martin van der Pal, algemeen directeur van Grey: 'Eigenlijk zijn wij
al sinds eind jaren negentig met deze ontwikkeling bezig. Grey heeft
al vroeg stappen genomen om verschillende communicatiedisciplines door
acquisities onder één vlag samen te brengen. Met de introductie van
Grey Cells(tm) bieden wij onze klanten toegang tot een hecht team met
de disciplines Advertising, Direct Marketing, Healthcare, Public
Relations, Database Marketing, Interactieve Marketing, Senior
Marketing en Actie Marketing. De vroegere Generalisatie wordt
vervangen door Geïntegreerde Specialisatie. Ik durf te stellen dat dit
initiatief grensverleggend zal werken.'
Ron Lebbink, creatief directeur van Grey Cells(tm): 'Geïntegreerde
Communicatie is een bijna versleten term; veel gepredikt en weinig
gepraktiseerd. Bestaande structuren van bureaus vormen een ernstig
beletsel om zich aan de marktontwikkelingen te kunnen aanpassen. Wij
waren ons bewust dat nieuwe voorwaarden voor een effectieve integratie
noodzakelijk waren. Met de opbouw van onze Grey Cells(tm) structuur
hebben we dan ook niet geaarzeld om zelfs letterlijk muren in onze
organisatie af te breken.'
Grey Cells(tm) zal bij bestaande en nieuwe klanten worden
gepresenteerd als een pallet van communicatie-expertise. Op basis van
de behoeften en doelstellingen van de klant wordt een 'Cell' met één,
meerdere of alle disciplines samengesteld. Efficiëntie en coördinatie
wordt gegarandeerd door de aanstelling van een contactpersoon per
klant, de Client Cell Leader(tm).
Noot voor de redactie/