GCI HOLLAND PR

GREY lanceert GREY CELLS(tm)

GREY lanceert GREY CELLS(tm)
Met Grey Cells(tm) worden muren in reclameland geslecht

Amsterdam, 13 juni 2001 - Grey introduceert een vernieuwend concept in de reclamewereld, een aanpak die wordt voorgesteld als Grey Cells(tm). In een communicatiemarkt, gekenmerkt door een strakke opsplitsing in specialistische deelgebieden, brengt Grey Cells(tm) de verschillende disciplines daadwerkelijk tezamen. Specialisten werken doordacht samen in één celstructuur met een focus op het optimaal realiseren van de zakelijke doelstellingen van de opdrachtgevers. Met Grey Cells(tm) wordt het onvermogen doorbroken om invulling te gegeven aan een groeiende vraag in de markt naar middelenvrije
communicatiedienstverlening.

De behoefte aan vernieuwende communicatiedienstverlening wordt in belangrijke mate bepaald door de ontwikkelingen in de informatietechnologie. Het medialandschap en de wijze waarop consumenten met informatie omgaan is ingrijpend en blijvend veranderd. Ondernemingen ondervinden toenemende problemen om hun doelgroepen met een traditionele aanpak en middelen te bereiken. De herkenbaarheid van het merk en de loyaliteit van de consument worden geplaagd door hyperconcurrentie, waarbij het steeds moeilijker wordt om een product te onderscheiden en te positioneren.

Martin van der Pal, algemeen directeur van Grey: 'Eigenlijk zijn wij al sinds eind jaren negentig met deze ontwikkeling bezig. Grey heeft al vroeg stappen genomen om verschillende communicatiedisciplines door acquisities onder één vlag samen te brengen. Met de introductie van Grey Cells(tm) bieden wij onze klanten toegang tot een hecht team met de disciplines Advertising, Direct Marketing, Healthcare, Public Relations, Database Marketing, Interactieve Marketing, Senior Marketing en Actie Marketing. De vroegere Generalisatie wordt vervangen door Geïntegreerde Specialisatie. Ik durf te stellen dat dit initiatief grensverleggend zal werken.'

Ron Lebbink, creatief directeur van Grey Cells(tm): 'Geïntegreerde Communicatie is een bijna versleten term; veel gepredikt en weinig gepraktiseerd. Bestaande structuren van bureaus vormen een ernstig beletsel om zich aan de marktontwikkelingen te kunnen aanpassen. Wij waren ons bewust dat nieuwe voorwaarden voor een effectieve integratie noodzakelijk waren. Met de opbouw van onze Grey Cells(tm) structuur hebben we dan ook niet geaarzeld om zelfs letterlijk muren in onze organisatie af te breken.'

Grey Cells(tm) zal bij bestaande en nieuwe klanten worden gepresenteerd als een pallet van communicatie-expertise. Op basis van de behoeften en doelstellingen van de klant wordt een 'Cell' met één, meerdere of alle disciplines samengesteld. Efficiëntie en coördinatie wordt gegarandeerd door de aanstelling van een contactpersoon per klant, de Client Cell Leader(tm).

Noot voor de redactie/