Avondvierdaagse
De Wandelsportvereniging organiseert zoals ieder jaar weer de
Avondvierdaagse. Deze week, van 12 t/m 15 juni kunnen de
wandelsportliefhebbers 4 avonden lang hun hart weer ophalen.
Vrijdagavond 15 juni worden de wandelaars feestelijke verwelkomd door
familie en vrienden. Muziekvereniging Harmonie uit Oud-Beijerland en
de Oranjegarde uit Heinenoord zorgen voor de muzikale begeleiding om
de laatste kilometers af te leggen. Voor het Oud Raadhuis in
Oud-Beijerland staan burgemeester B.B.M. van de Hart met zijn
echtgenote en wethouder van sportzaken mw. A.M.C. van Hemert om het
defilé af te nemen.
In verband met de renovatie van het centrum van Oud-Beijerland komen
de wandelaars dit jaar op de laatste avond Oud-Beijerland binnen bij
het Touwslagerspad en dus niet bij de Oostkade.
Ere wie ere toekomt
ERE WIE ERE TOEKOMT: KENT U IEMAND DIE EEN LINTJE VERDIENT?
Kent u iemand die een lintje verdient? Bijna iedereen zal deze vraag
met 'ja' beantwoorden. Want overal in Nederland en in Oud-Beijerland
zetten mensen zich voor vele doelen in. Vaak zonder eigen belang en in
alle bescheidenheid.
Deze mensen komen in aanmerking voor een Koninklijke Onderscheiding,
net als ieder ander met bijzondere verdiensten voor de samenleving.
Maar dan moeten ze daarvoor wel eerste worden voorgesteld. U kunt
daarvoor zorgen! Want iedereen kan iemand anders voorstellen voor een
lintje. Dat is geen eenvoudige opgave, maar wel een uitdaging die het
waard is aan te gaan.
Wie en hoe? Dat vertelt onder meer een brochure die is uitgegeven door
het Kapittel voor de Civiele Orden, een onafhankelijk college dat
adviezen uitbrengt over alle decoratievoorstellen. In deze brochure
vindt u informatie over het decoratiestelsel en het beschrijft
stapsgewijs hoe een voorstel kan worden ingediend.
Deze brochure (en natuurlijke ook overige informatie) kunt u opvragen
bij het Kabinet van de burgemeester van Oud-Beijerland (Carla van
Emmerik en Cobi Crucq) telefoon 646 151.
Op de website www.lintje.nl treft u werkelijk alle informatie aan over
de koninklijke onderscheidingen.
Dien het voorstel op tijd in...
De behandeling van een voorstel kost behoorlijk wat tijd. Daarom is
het belangrijk om tijdig in actie te komen. Is het de bedoeling dat de
onderscheiding tijdens de zogeheten 'lintjesregen' voor Koninginnedag
wordt uitgereikt? Dien het voorstel dan zo spoedig mogelijk, bij
voorkeur vóór 15 augustus 2001, bij de burgemeester in. Gaat het om
een uitreiking tijdens een andere gelegenheid, dan moet u het voorstel
tenminste zes maanden van te voren naar de burgemeester opsturen. Het
adres luidt als volgt: aan het kabinet van de burgemeester van
Oud-Beijerland, Postbus 2003, 3260 EA Oud-Beijerland.
Locatiekeuze opvang asielzoekers
Al eerder informeerden wij u over het besluit van de colleges van burgemeester en wethouders van de Hoeksche Waardse gemeenten* om mee te werken aan het project 'kleinschalige opvang asielzoekers'. Dit project voorziet in de opvang van de door het Centraal Orgaan voor opvang van Asielzoekers (COA) geselecteerde asielzoekers die nog geen verblijfstatus hebben. Het is de bedoeling dat huisvesting geboden wordt aan 250 asielzoekers verspreid over een aantal locaties in de gemeenten Binnenmaas, Cromstrijen, Korendijk en Oud-Beijerland. Het gaat om een voor Nederland nog uniek plan. Tot op heden heeft namelijk alleen de gemeente Deventer een vergelijkbare vorm van opvang.
* aan dit project nemen vier van de zes gemeenten deel. 's-Gravendeel
heeft al acht jaar een opvangcentrum, waarvoor de overeenkomst nog
twee jaar loopt. Strijen heeft per 1 januari jl. de grootschalige
opvang van asielzoekers afgesloten en heeft dan vijf jaar een
asielzoekerscentrum met ongeveer 250 bewoners geaccommodeerd.
Wat vooraf ging
Sinds 1996 is het rijk verantwoordelijk voor de opvang en zorg voor
asielzoekers, terwijl de gemeenten verantwoordelijk zijn voor
vluchtelingen met een status. De overvolle opvangcentra brachten
Justitie de afgelopen jaren tot steeds nieuwe mogelijkheden voor de
opvang van asielzoekers, waaronder 'zelfzorgarrangemen-ten'. Hierbij
mogen asielzoekers onderdak zoeken bij kennissen of familie en de
Centrale Opvang Woningen. Ondanks deze maatregelen moet Justitie met
enige regelmaat asielzoekers onderbrengen in caravans, tenten en
dependances.
Een nieuwe mogelijkheid om asielzoekers te huisvesten is de zogenaamde
Kleinschalige Centrale Opvang Asielzoekers (KCO). Het voordeel van
deze vorm van opvang is met name voorkoming van een onevenredige zware
belasting van kleine kernen c.q. wijken. Ook in de Hoeksche Waard gaat
de voorkeur uit naar deze vorm van opvang.
Hoeksche Waard
Per 1 januari 2001 is de opvang van asielzoekers in het AZC in Strijen
gestopt. Het COA heeft de streek verzocht de taak van Strijen over te
nemen. Hoewel de voorkeur van het COA uitgaat naar een nieuw centrum
op één locatie, waar zo'n 400 asielzoekers terechtkunnen (de COA kan
bij deze opvang namelijk een optimale begeleiding garanderen) hebben
de vier Hoeksche waardse gemeenten aangegeven 250 asielzoekers te
willen opvangen, verspreid over de vier gemeenten die de laatste jaren
geen AZC binnen de grenzen hebben gehad.
Het is de bedoeling dat Oud-Beijerland en Binnenmaas 80 personen per
gemeente en Korendijk en Cromstrijen 45 personen per gemeente
opvangen.
In de Hoeksche Waard is er in principe voor gekozen om de
opvanglocaties zo in te vullen, dat die na afloop van de opvangperiode
(die gesteld is op 10 jaar) ook bruikbaar zou moeten zijn voor andere
functies. De opvangeenheden komen niet ten laste van het
woningbouwcontingent.
Regionaal
De invulling van de opvang wordt regionaal georganiseerd. Bestuurlijk
is er een stuurgroep in het leven geroepen, waarin de
portefeuillehouders van de vier deelnemende gemeenten, het COA, de
woningbouwcorporaties, de Stichting Vluchtelingenwerk Hoeksche Waard
en twee adviserende leden (wethouders van Strijen en 's-Gravendeel)
zitting hebben.
Locatiekeuze Oud-Beijerland
Het college van burgemeester en wethouders is van plan om de
wooneenheden voor de 80 asielzoekers die in onze gemeente gehuisvest
zullen worden, te bouwen in Poortwijk. Daarmee is Oud-Beijerland de
eerste gemeente die ook daadwerkelijk een locatie heeft bepaald. Bij
de overige drie gemeenten zal na de zomer een locatiekeuze worden
gemaakt.
De exacte locatie van de nieuw te bouwen wooneenheden is nog niet
helemaal bekend, maar het college heeft een zoekgebied aangewezen in
Poortwijk, fase 2, in het zuidwesten van deel 3 (zie kaart). Dit is
het gedeelte dat begin volgend jaar bouwrijp wordt gemaakt. Dit
betekent dat dan ook met de bouw van de wooneenheden begonnen kan
worden.
De belangrijkste reden waarom het college voor deze locatie gekozen
heeft, is dat de wooneenheden niet geheel geïsoleerd komen te liggen.
Daarnaast zijn er op dit moment ook geen inwoners die deze
wooneenheden in hun directe omgeving gebouwd zien worden.
De gemeente heeft geprobeerd om alle bewoners van Poortwijk, fase 2 te
informeren. Dit blijkt echter een lastige opgave te zijn, omdat het
een ontwikkelingsgebied betreft. Vandaar dat wij deze inwoners en alle
overige belangstellenden ook via onze informatierubriek op de hoogte
brengen.
De vier deelnemende gemeenten hebben bewust gekozen voor permanente
hoogwaardige bouw en niet voor opvang in tijdelijke voorzieningen. Op
deze wijze is er meer kans op integratie met de locale bevolking en
kunnen we de asielzoekers ook onderkomen bieden in degelijke woningen.
Zoals gezegd, vallen de wooneenheden buiten het woningcontingent (het
aantal woningen dat een gemeente jaarlijks van de provincie mag
bouwen). De opvang gaat dus niet ten koste van de reguliere
bouwprojecten. Hoe de wooneenheden er precies uit gaan zien, is nog
niet bekend. Woonstichting Volksbelang gaat samen met het COA hiervoor
ontwerpen maken.
Besluitvorming
Het college zal het besluit rond de locatiekeuze voorleggen aan de
raadscommissies en de gemeenteraad. Het onderwerp wordt behandeld
tijdens een gecombineerde vergadering van de commissie Welzijn en de
commissie Ruimtelijke en Economische Zaken op 6 juni a.s. De
gemeenteraad buigt zich op 25 juni over dit agendapunt.
Informatieavond
Tussen deze twee vergaderingen organiseert de gemeente een
informatieavond. Deze bijeenkomst, waarop omwonenden en overige
belangstellenden welkom zijn, wordt gehouden op 18 juni 2001 om 20.00
uur in het Gemeentehuis, W. van Vlietstraat 6.
Informatie avond
INFORMATIE-AVOND OPVANG ASIELZOEKERS EN MELDPUNT
Maandagavond 18 juni a.s. wordt in het gemeentehuis van Oud-Beijerland
een informatie-avond gehouden over de opvang van asielzoekers in de
gemeente Oud-Beijerland. De gemeente heeft plannen om 80 asielzoekers
op te vangen in nieuw te bouwen wooneenheden in Poortwijk fase II deel
3.
De bijeenkomst begint om 20.00 en iedereen die geïnteresseerd is in
dit onderwerp, is van harte welkom.
Namens het college geven de wethouders Stuurman en De Man een
toelichting op het gemeentelijk beleid over de opvang van asielzoekers
in Oud-Beijerland.
Daarnaast zijn er ook twee vertegenwoordigers van het COA aanwezig om
informatie te verstrekken over de opvang van asielzoekers in
Nederland.
Tijdens deze avond zal tevens voldoende tijd gereserveerd worden voor
het stellen van vragen.
Vanaf 18 juni 2001 tot 1 juli 2001 wordt een meldpunt ingesteld waar u
terecht kunt met al uw vragen over dit onderwerp. De contactpersoon is
dhr. M. Zuidam (projectleider opvang asielzoekers Oud-Beijerland) te
bereiken onder telefoonnummer 0186.646.728 tussen 16.00 en 17.00 uur.
U kunt ook op andere tijdstippen dit nummer bellen om een boodschap
achter te laten. U wordt dan zo spoedig mogelijk teruggebeld.
Het gemeentebestuur nodigt u van harte uit bij deze bijeenkomst
aanwezig te zijn.
Nationale straatspeeldag
Op woensdag 20 juni a.s. wordt de Nationale Straatspeeldag van de
Verenigde Verkeers Veiligheids Organisatie 3VO gehouden. Deze
landelijke actiedag heeft tot doel, aandacht te vragen voor de
kwetsbare positie van kinderen in het verkeer. Op de Straatspeeldag
gaan meer dan 2.000 straten in het hele land voor één keer dicht voor
het verkeer, zodat kinderen er veilig kunnen spelen.
Dit jaar waren er in Oud-Beijerland onvoldoende vrijwilligers beschikbaar om ook in ons dorp dit evenement te organiseren.
Dankzij een particulier initiatief zal er echter toch nog aandacht besteed worden aan dit evenement.
In samenwerking met SSO worden in Spuioever 's middags kinderactiviteiten georganiseerd van 14.00-16.00 uur.
Voor de volwassenen uit de desbetreffende straat is er 's avonds een
buurtbarbecue.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Francis Hoonhout van
SSO, tel. 615365.
Reconstructie Karel Doormanstraat
Enkele weken informeerden wij u via deze rubriek dat de
uitvoeringswerkzaamheden in de Karel Doormanstraat op 28 mei jl. zijn
gestart.
Inmiddels is tijdens deze werkzaamheden gebleken dat het gas- en
waterleidingnet niet voldoet aan de huidige eisen. Dit betekent dat er
aanvullende werkzaamheden door de nutsbedrijven moeten worden verricht
waardoor de tijdsplanning aangepast moet worden.
De uitvoering van de 4e fase (het gedeelte Van Speijkstraat-Nobelstraat) zal in de planning vooruit geschoven moeten worden. Deze is inmiddels gestart op maandag 11 juni jl. en zal ongeveer 3 weken in beslag nemen. In die periode wordt de riolering vervangen en vervolgens zal de bestrating tijdelijk weer worden teruggebracht zodat de ondergrond kan inklinken.
De verbetering van de fundering en het aanbrengen van de definitieve bestrating vindt plaats na de bouwvakvakantie.
Vragen en/of nadere informatie
Indien u in de uitvoeringsperiode vragen of suggesties hebt, dan kunt
U contact opnemen met de opzichter, dhr. A. Deurloo (tel: 646629 of
06-21428212) van de Dienst Ruimte, onderafdeling Ingenieursbureau
Openbare Werken.
Voor algemene onderwerpen kunt u dagelijks tussen 09.00 en 12.00 uur
contact opnemen met de meldingentelefoon van de afdeling Openbare
Werken van de Dienst Ruimte (tel. 646165).
Collecteopbrengst
In de periode van 15 tot en met 22 april jl. is een collecte gehouden
door de Hersenstichting Nederland/Nationaal Fonds Geestelijke
Volksgezondheid.
De opbrengst hiervan bedroeg f 2.850,9
Gemeentehuis gesloten
In verband met de jaarlijkse personeelsreis is het Gemeentehuis
vrijdag 22 juni gesloten. Dit houdt tevens in dat de medewerkers op
deze dag ook telefonisch niet bereikbaar zijn. Maandag 25 juni zijn
wij u vanaf 08.30 uur weer graag van dienst.
Landelijk telefoonnummer politie
LANDELIJK TELEFOONNUMMER POLITIE VOOR NIET-SPOEDEISENDE SITUATIES
Het kantoornummer van de politie Zuid-Holland Zuid 078-6303000 is met ingang van 1 juni 2001 vervallen.
Voor niet-spoedeisende zaken kan het publiek voortaan bellen met he Landelijk Telefoonnummer Politie 0900-8844. Dit nummer bestaat al enige tijd en kost 30 ct. per minuut. Voor telefoontjes met spoed kan iedereen nog steeds terecht bij 112.
Voordeel van het Landelijk Telefoonnummer is dat iedereen de politie in de buurt 24 uur per dag kan bereiken. Wil men een afspraak met een specifiek iemand dan verbinden de medewerkers van het Politie Service Center diegene graag door.
Dus: er is geen spoed maar u heeft de politie wel nodig, bel dan
0900-8844.
Begroting 2002 en Meerjarenbegroting SVHW
BEGROTING 2002 EN MEERJARENRAMING 2002-2006 SVHW
De Commissie Financiën op 7 juni 2001 accoord gegaan met de begroting
2002 en de meerjarenbegroting 2002-2006 van de Gemeenschappelijke
Regeling Samenwerking Vastgoedinformatie Heffing en Waardebepaling
(SVHW).
De financiële gegevens worden verwerkt in de gemeentelijke begroting
2002-2005,
De begroting ligt tot 1 juli 2001 gedurende de openingstijden ter
inzage bij de receptie van het gemeentehuis van Oud-Beijerland, W. van
Vlietstraat 6.
Terugdringen vandalisme
TERUGDRINGING VANDALISME, OVERLAST EN ALCOHOLGEBRUIK
Ter voldoening aan het bepaalde in de artikelen 139 en volgende van de
Gemeentewet wordt het volgende bekend gemaakt.
In het kader van het project terugdringing van vandalisme, overlast en
alcoholgebruik zijn de volgende algemeen verbindende voorschriften
vastgesteld:
* een wijziging van artikel 2.4.8 van de Algemene Plaatselijke
Verordening (APV)
1. de raad heeft op 28 mei 2001 een aanvulling vastgesteld op de
al geldende bepaling dat het verboden is om op de weg
(waarvoor een brede definitie geldt namelijk de publieke
ruimte) alcoholhoudende drank te drinken en aangebroken
flesjes/blikjes en dergelijke bij zich te hebben op plaatsen
die door het college van B&W zijn aangewezen.
De aanvulling strekt er toe ook te kunnen op treden tegen het bij
zich hebben van alcohol in gesloten verpakking tussen 20.00 en
06.00 uur met het doel deze in de publieke ruimte te gaan
consumeren. Dit doel blijkt wannee er al sprake is van drinken en /
of aangebroken flesjes, blikjes aanwezig zijn.
* een besluit tot aanwijzing van het gebied waarvoor artikel 2.4.8
APV geldt
1. burgemeester en wethouders hebben op 29 mei 2001 het gehele
grondgebied van de gemeente aangewezen als plaats waarvoor
het bepaalde in artikel 2.4.8 van de APV geldt.
Beide besluiten treden in werking met ingang van de achtste dag na die
van deze bekendmaking.
De regelingen liggen tijdens openingstijden voor iedereen ter inzage
in het Gemeentehuis, W. van Vlietstraat 6. De inzage is kosteloos. Een
afschrift kan worden verkregen tegen betaling van de verschuldigde
leges.
Bekendmakingen AWB en Woningwet
AWB
Bekendmakingen
Datum publicatie : 14 juni 2001
Het gemeentebestuur van Oud-Beijerland maakt de volgende besluiten
bekend :
Verzending d.d.
Zakelijke inhoud
Naam en adres
direct-belanghebbende
Dienst
Bouwvergunning verleend voor:
05-06-01
het plaatsen van een schuur op het perceel Karel Doormanstraat 70;
de heer M.A. Stok
Karel Doormanstraat 70
3262 PE Oud-Beijerland
2
06-06-01
het wijzigen van een voorgevel aan het perceel Molendijk 1;
Foto Klein B.V.
Postbus 7035
3286 ZG Klaaswaal
2
11-06-01
het oprichten van een garage op perceel bouwnr. 82 Poortwijk II;
de heer W.J. den Haan
Brahmsstraat 6
2992 EL Barendrecht
2
11-06-01
het doorbreken van een doorgang tussen 2 panden van de percelen
Molendijk 14 en Molendijk 16
Belangenvereniging Take it Easy
Ooievaar 11
3263 BJ Oud-Beijerland
2
11-06-01
het vergroten van een woning op het perceel Oostdijk 239;
de heer T. van der Linden
Oostdijk 239
3261 KE Oud-Beijerland
2
11-06-01
het oprichten van 6 garages in Poortwijk II
Boender en Maasdam B.V.
Postbus 3520
3264 ZG Nieuw-Beijerland
2
12-06--1
het plaatsen van een serre op het perceel Huizingastraat 17;
de heer Bisdom
Huizingastraat 17
3261 SK Oud-Beijerland
2
Positieve reactie op melding bouwvoornemen voor:
11-06-01
het plaatsen van een tuinhuisje op het perceel Binnenpad 193;
de heer J.W. Kraaijeveld
Binnenpad 193
3263 RJ Oud-Beijerland
2
11-06-01
het plaatsen van een schuur op het perceel Zilvermeeuw 28;
de heer W.A.F. Stroowinder
Zilvermeeuw 28
3263 BP Oud-Beijerland
2
11-06-01
het plaatsen van een tuinhuisje op het perceel Bachlaan 13;
de heer M.A. Brussaard
Koninginneweg 84
3262 JC Oud-Beijerland
2
Voorlopige bouwvergunning verleend voor:
Kapvergunning verleend voor:
Sloopvergunning verleend voor:
05-06-01
een gedeelte van een werkplaats op het perceel Zinkweg 332;
mw. B. Filius-v.d. Sijde
Zinkweg 332
3262 BH Oud-Beijerland
2
Overige vergunningen/vrijstelling/ontheffing verleend voor:
05-06-01
het organiseren van sportactiviteiten en een barbecue op 23 juni 2001
tussen 16.00 en 21.00 uur
Hervormde Gemeente Oud-Beijerland
Bloemaertstraat 7
3262 HA Oud-Beijerland
3
11-06-01
het verkopen van noten tijdens het buitenconcert op 16 juni 2001;
Cie. Pecunia vn Chr. Muziekvereniging De Bazuin
Boezemsingel 26
3261 BD Oud-Beijerland
3
08-06-01
het plaatsen van losse terraselementen aan de Havendam, t.b.v. Chinees
restaurant Mr. Cheng tot 1 oktober 2001
De Roo Van der Veen
Postbus 1602
3260 BC Oud-Beijerland
3
08-06-01
het plaatsen van losse terraselementen voor Café Havenzicht, Havendam
16 tot 1 oktober 2001
Café Havenzicht
Havendam 16
3262 AE Oud-Beijerland
3
BEZWAREN
In veel gevallen kan een belanghebbende tegen een besluit bezwaren
indienen. De bezwaren moeten schriftelijk en gemotiveerd binnen zes
weken volgende op de dag van verzending van het besluit (zie
bovenstaand schema) worden ingediend bij het gemeentebestuur, Postbus
2003, 3260 EA Oud-Beijerland.
Na de indiening kan de belanghebbende, die de behandeling van het
bezwaarschrift niet kan afwachten, aan de President van de Rechtbank
te Dordrecht een voorlopige voorziening vragen (waarover griffierecht
verschuldigd is).
Nadere informatie m.b.t. de besluiten is verkrijgbaar bij :
1. Dienst Samenleving, W. van Vlietstraat 6, tel. 64 67 77
2. Dienst Ruimte, W. van Vlietstraat 6, tel. 64 66 39
3. Dienst Bestuur, W. van Vlietstraat 6, tel. 64 65 41
WONINGWET
Openbare bekendmaking ingevolge artikel 41 van de Woningwet.
Lijst van bij de gemeente binnengekomen aanvragen tot het verstrekken van een bouw- of sloopvergunning :
aanvraag
ingediend d.d.
zakelijke inhoud
naam en adres aanvrager
Bouwvergunningsverzoek tot het :
03-04-01
vergroten van een woning op het perceel Klipper 106;
De heer R. Ketting
Klipper 106
3263 NB Oud-Beijerland
23-05-01
vergroten van een woning op het perceel Nobelstraat 44;
de heer H. Reedijk
Nobelstsraat 44
3262 PM Oud-Beijerland
28-05-01
wijzigen van een gevel op het perceel Wielsingel 44;
de heer A. Goedhart
Wielsingel 44
3261 VJ Oud-Beijerland
31-05-01
vergroten van een woning op het perceel Johannes Poststraat 1;
de heer J.R. Maas
Johannes Poststraat 1
3262 VC Oud-Beijerland
08-06-01
plaatsen van een dakkapel op het perceel Kievit 33;
de heer A. Kegel
Kievit 33
3263 BD Oud-Beijerland
11-06-01
plaatsen van ee loods op het perceel James Wattstraat t.h.v. nr. 7;
de heer D. van der Ham
Bordwijkring 3
3261 PBV Oud-Beijerland
Sloopvergunningsverzoek tot het:
N.B.: Nadere informatie daarover is verkrijgbaar bij de Dienst Ruimte,
W. van Vlietstraat 6, tel. 64 66 39
Bekendmakingen
Burgemeester en Wethouders van Oud-Beijerland geven kennis van het
feit dat het college van burgemeester en wethouders van plan is om met
toepassing van artikel 19 lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening
vrijstelling te verlenen van het geldende bestemmingsplan en
bouwvergunning te verlenen voor :
* het vergroten van een woning aan de Prinses Irenestraat 5a,
* het vergroten van een woning aan de Rietsnijder 35
De desbetreffende stukken liggen met ingang van 15 juni 2001 gedurende
vier weken voor een ieder ter inzage op de afdeling Ruimtelijke
Ontwikkeling van de dienst Ruimte in het gemeentehuis, W. van
Vlietstraat 6 (geopend op werkdagen van 09.00 - 12.30 uur en volgens
afspraak).
Een ieder kan gedurende de termijn van terinzageligging schriftelijk
zijn zienswijze tegen het verlenen van vrijstelling naar voren brengen
bij het college van burgemeester en wethouders van Oud-Beijerland,
Postbus 2003, 3260 EA Oud-Beijerland.
*****
Burgemeester en Wethouders van Oud-Beijerland geven kennis van het
feit dat het college van burgemeester en wethouders van plan is om met
toepassing van artikel 19 lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening
vrijstelling te verlenen van het geldende bestemmingsplan en
bouwvergunning te verlenen voor het plaatsen van een
berging/carport/tuinmuur aan Ben Goerionpad 38.
De desbetreffende stukken liggen met ingang van 15 juni 2001 gedurende
vier weken voor een ieder ter inzage op de afdeling Ruimtelijke
Ontwikkeling van de dienst Ruimte in het gemeentehuis, W. van
Vlietstraat 6 (geopend op werkdagen van 09.00 - 12.30 uur en volgens
afspraak).
Een ieder kan gedurende de termijn van terinzageligging schriftelijk
zijn zienswijze tegen het verlenen van vrijstelling naar voren brengen
bij het college van burgemeester en wethouders van Oud-Beijerland,
Postbus 2003, 3260 EA Oud-Beijerland.
*****
Burgemeester en Wethouders van Oud-Beijerland geven kennis van het
feit dat het college van burgemeester en wethouders van plan is om met
toepassing van artikel 19 lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening
vrijstelling te verlenen van het geldende bestemmingsplan en
bouwvergunning te verlenen voor het aan plaatsen van een
(rijwiel)berging bij de dependance aan de Zoomwijcklaan 150.
De desbetreffende stukken liggen met ingang van 15 juni 2001 gedurende
vier weken voor een ieder ter inzage op de afdeling Ruimtelijke
Ontwikkeling van de dienst Ruimte in het gemeentehuis, W. van
Vlietstraat 6 (geopend op werkdagen van 09.00 - 12.30 uur en volgens
afspraak).
Een ieder kan gedurende de termijn van terinzageligging schriftelijk
zijn zienswijze tegen het verlenen van vrijstelling naar voren brengen
bij het college van burgemeester en wethouders van Oud-Beijerland,
Postbus 2003, 3260 EA Oud-Beijerland.