Endemol Entertainment NV

PERSBERICHT

Hilversum, 13 juni 2001

THE PEOPLE'S CLUB
Kijkers in heel Europa kunnen voetbalmanagers worden

ENDEMOL Entertainment is in een vergevorderd stadium van onderhandeling met een aantal grote Europese zenders over een revolutionair interactief programma dat kijkers de ultieme controle zal geven over bestaande voetbalclubs.

THE PEOPLE'S CLUB geeft reality programma's een totaal nieuwe dimensie. Kijkers kunnen namelijk stemmen over de belangrijkste strategie en management- beslissingen bij een bestaande voetbalclub via een reeks media, waaronder digitale tv, Internet en mobiele telefoons. Het format is door Richard Osman van ENDEMOL UK bedacht en samen met Tim Hincks - managing director van ENDEMOL UK's productietak Initial - ontwikkeld.

Osman zei: "Dit kan bijna overal in Europa en op bijna elk platform werken. Hier in Groot-Brittannië is het uitermate geschikt voor ENDEMOL's snelgroeiende catalogus van reality entertainment formats."

Tim Hincks voegde hieraan toe: "Voetbal is 's werelds favoriete soap. ENDEMOL heeft de kijkers al in BIG BROTHER veranderd - nu kunnen ze voetbalmanagers worden. THE PEOPLE'S CLUB brengt reality TV naar een volgend niveau.