Endemol Entertainment NV
PERSBERICHT
Hilversum, 13 juni 2001
THE PEOPLE'S CLUB
Kijkers in heel Europa kunnen voetbalmanagers worden
ENDEMOL Entertainment is in een vergevorderd stadium van onderhandeling met
een aantal grote Europese zenders over een revolutionair interactief
programma dat kijkers de ultieme controle zal geven over bestaande
voetbalclubs.
THE PEOPLE'S CLUB geeft reality programma's een totaal nieuwe dimensie.
Kijkers kunnen namelijk stemmen over de belangrijkste strategie en
management- beslissingen bij een bestaande voetbalclub via een reeks media,
waaronder digitale tv, Internet en mobiele telefoons. Het format is door
Richard Osman van ENDEMOL UK bedacht en samen met Tim Hincks - managing
director van ENDEMOL UK's productietak Initial - ontwikkeld.
Osman zei: "Dit kan bijna overal in Europa en op bijna elk platform werken. Hier in Groot-Brittannië is het uitermate geschikt voor ENDEMOL's snelgroeiende catalogus van reality entertainment formats."
Tim Hincks voegde hieraan toe: "Voetbal is 's werelds favoriete soap.
ENDEMOL heeft de kijkers al in BIG BROTHER veranderd - nu kunnen ze
voetbalmanagers worden. THE PEOPLE'S CLUB brengt reality TV naar een volgend
niveau.