P E R S B E R I C H T

LASTMINUTE.COM EN ALITALIA TEKENEN

PAN-EUROPESE SAMENWERKING

AMSTERDAM, woensdag 13 juni 2001

Lastminute.com en luchtvaartmaatschappij Alitalia hebben een overeenkomst getekend voor een pan-Europese samenwerking op het gebied van lastminute-reizen. Dit naar aanleiding van de succesvolle samenwerking in de afgelopen zeven jaar met de Franse reisgigant Degriftour, die vorig jaar oktober werd overgenomen door lastminute.com

Alitalia zal alle lastminute-arrangementen aanbieden op de internetsites van lastminute.com in Nederland, Engeland, Frankrijk, Duitsland, Spanje en Zweden. De klanten van lastminute.com kunnen door deze samenwerking rekenen op exclusieve aanbiedingen vanuit het gehele Alitalia netwerk en een breed aanbod aan Italiaanse bestemmingen; één van Europa s populairste vakantielanden.

Dankzij het internationale netwerk van lastminute.com en haar geavanceerde technologie is binnenkort het gehele last minute aanbod van Alitalia online boekbaar.

Paolo Fabiani, Vice President International Sales bij Alitalia: Met een sterke positie in lastminute-reizen en vele bezoekers op de landelijke internetsites in Europa, is lastminute.com bij uitstek de partner voor onze e-commerce-activiteiten. Sinds het begin van onze relatie met Degriftour in 1994 zagen we de omzet uit de Franse reis-internetsite voortdurend groeien. We hebben er alle vertrouwen in dat lastminute.com, als een van de snelst groeiende Europese e-commerce-bedrijven, een waardevolle bijdrage zal leveren aan onze resultaten.

Brent Hoberman, CEO van lastminute.com voegt daaraan toe: Met acquisitie van Degriftour hebben we enorm veel deskundigheid binnengehaald over de reiswereld. Deze kennis kunnen we gebruiken voor onze pan-Europese samenwerking met Alitalia. Deze partnership is een fantastische kans voor lastminute.com en bevestigt onze leidende positie in de markt van lastminute-reizen.

PROFIEL LASTMINUTE.COM

Lastminute.com ging op 9 januari jl. van start in Nederland en werkt inmiddels samen met tientallen leveranciers voor een uitgebreid productaanbod o.a. Hotelplan, Bilderberg Hotels, Golden Tulip, Hilton en Swissair & Sabena. Sinds de start hebben 100.000 mensen zich al geabonneerd op lastminute.com s wekelijkse nieuwsbrief. Volgens recent onderzoek van Media Metrix (Maart 2001) is lastminute.com de meestbezochte multi-categorie reis-site in Europa.

Lastminute.com werd in 1998 opgericht in Engeland. Het oorspronkelijke idee was om een online reiswinkel te beginnen waar men lastminute-reizen kon boeken. Maar lastminute.com heeft zich snel ontwikkeld tot een prominent e-commercebedrijf met talloze andere producten en diensten. Het bedrijf telt inmiddels ruim 3,1 miljoen abonnees en heeft vestigingen in Frankrijk, Duitsland, Italië, Zweden, Spanje, Australië, Zuid Afrika en Nederland. Lastminute.com werkt wereldwijd samen met zo n 9147 prominente leveranciers.

PROFIEL ALITALIA

Met meer dan vijftig jaar ervaring is Alitalia een van de toonaangevende vliegmaatschappijen in Europa en in de wereld. Met een zestig landen dekkend netwerk, en een vloot van 166 vliegtuigen, vervoert Alitalia jaarlijks 25 miljoen passagiers. De thuisbases van Alitalia bevinden zich in Milan Malpensa en Rome Fiumicino.

Om het netwerk wereldwijd te vergroten, versterkte Alitalia onlangs haar positie met partners zoals Air Canada, Northwest Airlines, Qantas, Japan Airlines, Korean Airlines en Varig.

Lastminute.com Benelux Alitalia Nederland

Alexandra Jankovich Maurizio Bertoli