VNU N.V.

Haarlem, 13 juni 2001

VNU VORMT BUSINESS GROEP 'MEDIA MEASUREMENT & INFORMATION': MICHAEL CONNORS BENOEMD TOT VOORZITTER EN CEO

De Raad van Bestuur heeft besloten een nieuwe business groep te vormen: VNU Media Measurement & Information. Michael Connors (46), vice-voorzitter van ACNielsen, is tevens benoemd tot voorzitter en CEO van deze business groep.

Gezien de sterke uitbreiding van het concern na de recente overname van ACNielsen, is besloten de vanuit Amerika aangestuurde activiteiten op basis van het soort business informatie te verdelen over drie divisies: Media Measurement & Information, Marketing Information en Business Media.

VNU Media Measurement & Information meet gegevens over kijk- en luistergedrag, internetgebruik en advertentiebestedingen, en levert entertainmentinformatie. De nieuwe groep is in meer dan 40 landen actief. Afnemers van deze informatie zijn onder andere adverteerders, reclamebureaus, mediaplanners, televisie- en radiozenders, uitgevers en de entertainmentindustrie.

Michael Connors is sinds 1996 vice-voorzitter van ACNielsen. Daarvoor was hij onder andere Senior Vice President en Chief Human Resources Officer van Dun & Bradstreet en Senior Vice President van American Express Travel Related Services.

Tot de drie business groepen behoren de volgende bedrijven:


- VNU Media Measurement & Information:
Nielsen Media Research, ACNielsen Media International, NetRatings, ACNielsen eRatings.com, Interactive Market Systems, Marketing Resources Plus, PERQ/HCI Research, SRDS, Scarborough Research, ACNielsen EDI, The National Research Group en VNU Retail Entertainment Information.


- VNU Marketing Information:
ACNielsen (exclusief de drie bovengenoemde onderdelen), Spectra Marketing Systems, Trade Dimensions, MediaPlan, Claritas (USA) en Solucient


- VNU Business Media:
BPI Communications, Bill Communications, VNU Expositions en VNU eMedia.