SAMHOUD
BetterBeYourself internationaliseert
Het online meten van medewerkerstevredenheid slaat aan. Daarom gaat
BetterBeYourself internationaliseren. Vanaf nu is het ook mogelijk om
in het Zweeds en Engels het plezier in het werk te meten. Binnenkort
volgt de Duitse en de Spaanse site. Naast alle onderzoeken bij
Nederlandse organisaties zijn we ook bezig met een internationaal
onderzoek onder 160 topmanagers over de gehele wereld. Het leuke van
internationaliseren is ook dat we vergelijkingen maken tussen
landen.
Directeur Jeroen Geelhoed: 'Onze organisatie heeft een droom:
een betere servicewereld realiseren, te beginnen bij de medewerkers.
Om daaraan bij te dragen hebben we www.betterbeyourself.com
ontwikkeld. De site voor Plezier in het werk. Op deze site kunnen
bedrijven een online medewerkerstevredenheidsonderzoek uitvoeren.
Zodra de medewerkers online de vragenlijst hebben ingevuld, heeft de
manager van het betreffende bedrijf de resultaten binnen enkele
seconden op het scherm staan. Inclusief conclusies, aanbevelingen,
prioriteitenanalyse en grafieken. Desgewenst komen we bij het bedrijf
langs voor een uitgebreider advies.'
De vragenlijst van het medewerkerstevredenheidsonderzoek is
gebaseerd op het concept Pleziermanagement, dat uit de koker van het
adviesbureau &Samhoud komt. 'Pleziermanagement is alles wat je als
manager moet doen om je medewerkers fluitend naar hun werk te krijgen,
zodat zij de klanten beter kunnen en willen bedienen. Plezier in het
werk is dus eigenlijk het meest serieuze dat je kunt bedenken in de
dienstverlenende sector.'
Medewerkerstevredenheid meten is 'in' en veel
onderzoeksbureaus bieden het aan. Wat is eigenlijk de meerwaarde van
een site als BetterBeYourself? 'De doorlooptijd van een onderzoek via
internet is veel korter. Als alle medewerkers binnen een week
reageren, liggen binnen een week de resultaten op tafel. De feedback
is dus veel directer dan bij een traditioneel medewerkersonderzoek.
Dan duurt het soms maanden en ben je als manager gewoon te laat om
adequaat stappen te kunnen ondernemen. Daarnaast zijn de kosten voor
een onderzoek via interne circa vijf keer zo laag. En wat ook
bijzonder is: naast de standaardvragenlijst, kun je ook via een soort
discussieplatform discussiëren over stellingen. Alle medewerkers
kunnen daaraan meedoen, ongeacht tijd of plaats. Dus niet alleen de
cijfertjes en de percentages komen aan bod, maar ook de wereld er
achter.'
13 jun 01 17:03