PlantijnCasparie

Een citaat uit het jury rapport: PlantijnCasparie Teleservices wordt geleid door een inspirerend management. Er heerst een prettige sfeer op de werkvloer. Een nette huisvesting met een huiselijk karakter. Daarbij past het beleid om de medewerkers voor een bijzondere prestatie te belonen met zeer persoonlijk getinte attenties. "Een goed contact center", vond de jury.

Voor ons het bewijs dat onze ziens- en werkwijze "klanten en medewerkers zijn even belangrijk" succesvol is!

Het jaar 2000 was voor ons al bijzonder. Voor het eerst deden we mee met de Nationale Contact Center Award en direct wonnen we de tweede prijs. Iets om trots op te zijn echter tegelijkertijd een uitdaging om in 2001 voor de eerste prijs te gaan. Een jaar van inzet, samenwerking, en enthousiasme binnen het PlantijnCasparie Teleservices team hebben er voor gezorgd dat we in staat zijn een organisatie en case te presenteren die de moeite van bekronen waard bleken. Een manier van werken die volledig bij onze organisatie past: gezamenlijk ons uiterste best doen voor het behalen van een succesvol resultaat!

Wat houdt de Nationale Contact Center Award in? Het is een initiatief dat in 1993 is gestart en dat nu wordt gedragen door Content Callstaff, Randstad Callflex, Adecco Call Center Solutions en Manpower Call Center Services. Facilitaire- en inhouse contact centers strijden om de eer van het beste contact center. Zij beschreven een case van een project dat binnen hun organisatie is uitgevoerd. Naast de case telt ook de algehele kwaliteit van het contact center mee.
Het geheel wordt beoordeeld door een jury die bestaat uit autoriteiten op hun vakgebied: Marion van den Brink van Esire, Ina von Pickartz van FNV Bondgenoten, Harold de Bock van Market Response Nederland, Ko de Ruyter van de Universiteit Maastricht en Maton Sonnemans van VODW Marketing.

De jury beoordeelt de contact centers aan de hand van een scoringssysteem namelijk de ingediende case (30%), het contact center als geheel (50%) en on-site waarnemeningen (20%). Enkele scoringscomponenten zijn:
o Omzet/kosten performance
o Klanttevredenheid
o Medewerkermotivatie en innovatie
o Originaliteit en creativiteit
o Strategische impact
o Technologische innovatie
o Inzet van mensen en middelen

Waarom heeft PlantijnCasparie Teleservices de Award dit jaar gewonnen? Onze case was dit jaar het "GTCS Euro project". Een uiterst actueel project waarvan het doel is het informeren en organiseren van het Euro proof maken van alle Nederlandse betaalautomaten. Daartoe voeren wij de volgende activiteiten uit:
o Inbound- en outbound telefoonverkeer
o Customer service
o Dataverrijking- en onderhoud
o Agendaplanning
In de praktijk betekent dit het ontvangen en verwerken van 100 tot 300 reacties per dag, het controleren en aanvullen van alle adresgegevens en het maken van 30.000 afspraken met de bezitters van een betaalautomaat.

Onze organisatie heeft in vergelijking met vorig jaar een aantal belangrijke verbeteringen gerealiseerd:
o Omzetgroei en margeverbetering
o Terugdringen van het personeelsverloop
o Aanzet tot de ISO-certificering

Wij zijn trots op deze bekroning maar wij vinden het nog veel belangrijker dat onze klanten en relaties het vertrouwen in onze organisatie hebben. Wij willen volgend jaar graag weer eerste worden, het liefst samen met u!

Met vriendelijke groet,

De medewerkers van PlantijnCasparie Teleservices