Persbericht

19 juni 2001

Support.com en M-Tech introduceren wachtwoordbeheer oplossing

~ Uitgebreide oplossing zal ROI en productiviteit van de eindgebruiker vergroten ~

Support.com en M-Tech Mercury Information Technology, de toonaangevende aanbieder van oplossingen voor compleet wachtwoordbeheer, hebben een strategische alliantie aangekondigd met als doel de ondersteuningsinfrastructuur van Support.com uit te breiden met mogelijkheden voor wachtwoordbeheer. Support.com zal hiertoe de wachtwoordbeheer software, aangestuurd door M-Tech s P-Synch® product, integreren in haar ondersteuningsinfrastructuur software.

"In het huidige economische landschap vol uitdagingen, hebben bedrijven behoefte aan technologieën die de operationele kosten reduceren terwijl de toegankelijkheid tot kritische informatie voor werknemers wordt verbeterd. Het vermogen om op voorhand alledaagse, tijdrovende technische taken op te lossen, kan de bedrijfskosten sterk beïnvloeden en het personeel vrijmaken voor echte zakelijke initiatieven," zei Bruce Mowery, vice-president marketing bij Support.com.

Als een geïntegreerd onderdeel van de ondersteuningsinfrastructuur van Support.com, zal de P-Synch technologie voordeel hebben van de gepatenteerde SmartIssue-technologie van Support.com. Deze technologie verzamelt automatisch relevante gegevens over het systeem en de omgeving van een gebruiker en levert, indien nodig, een gepersonaliseerde ondersteuning. Deze persoonlijke informatie biedt ondersteuningsspecialisten de nodige kennis om problemen snel en effectief op te lossen en hierdoor kan het aantal ondersteuningsverzoeken dat wordt doorgestuurd naar een hoger, en dus duurder, ondersteuningsniveau worden verminderd.

Als onderdeel van de strategische alliantie zullen Support.com en M-Tech een interface leveren tussen de ondersteuningsinfrastructuur van Support.com en P-Synch, de volledig uitgeruste wachtwoordbeheer oplossing van M-Tech. Hierdoor kunnen bedrijven snel de Support.com oplossing uitbreiden met self-service wachtwoordbeheer capaciteiten, zoals een complete, bedrijfsbrede wachtwoordsynchronisatie en ondersteunende reset mogelijkheden op meer dan 60 missiekritische platforms. Door implementatie van de volledig uitgeruste P-Synch producten kunnen organisaties het aantal wachtwoordincidenten, die bij het ondersteuningscentrum terechtkomen, met ten minste 85% verminderen.

"Wachtwoordproblemen die de toegang tot zakelijke systemen verhinderen, komen binnen een organisatie zowel bij ervaren als nieuwe gebruikers veelvuldig voor. Een aanzienlijke down-time en productiviteitsvermindering zijn het gevolg. Wachtwoordbeheer oplossingen, zoals ontworpen door M-Tech, in combinatie met technologieën die de ondersteuning automatiseren, zoals die van Support.com, kunnen dergelijke problemen snel oplossen en de bedrijfsresultaten enorm verbeteren," aldus Gideon Shoham, CEO van M-Tech.

(342 woorden)

VOOR DE REDACTIE

Over Support.com
Support.com (Nasdaq: SPRT) is de toonaangevende aanbieder van ondersteuningsinfrastructuur software voor digitale bedrijven. Corporate ondernemingen en service providers kiezen voor Support.com omdat dit unieke softwareplatform hen de mogelijkheid biedt om de ondersteuning te automatiseren en aan te passen aan de specifieke behoeften van klanten, partners en medewerkers. Hierdoor worden kosten gereduceerd en de klanttevredenheid verhoogd. Tot de Fortune 1000 bedrijven die de software van Support.com reeds gebruiken, behoren corporate ondernemingen zoals GE, Cisco Systems, Delta Air Lines en Bear Stearns, en verder service providers en OEM s zoals IBM, Sony en Excite@Home. Als gerenommeerd technologieleider heeft Suppport.com vier patenten op haar naam staan, waaronder voor haar DNA Probe® en SmartIssue® technologieën. Het hoofdkantoor van Support.com bevindt zich in Redwood City, Californië met verder wereldwijd kantoren.

Voor meer informatie over Support.com kunt u een bezoekje brengen aan de website van Support.com: http://www.support.com

Over M-Tech
M-Tech is een in 1992 opgerichte software ontwikkelaar en ondersteuningsbedrijf met de nadruk op netwerkbeveiliging en self-service . In 1996 introduceerde M-Tech haar complete wachtwoordbeheer oplossing P-Synch. Vandaag de dag is P-Synch met 2 miljoen eindgebruikers de toonaangevende oplossing voor compleet wachtwoordbeheer voor bedrijven wereldwijd. P-Synch synchroniseert gebruikerswachtwoorden over alle platformen en systemen zonder software op de desktop te installeren. Verder versterkt het bedrijfsbrede wachtwoordrichtlijnen, biedt het geautoriseerde gebruikers de mogelijkheid om zelf vergeten wachtwoorden te resetten, geeft het ondersteuningspersoneel de gelegenheid om wachtwoorden op elk willekeurig systeem te resetten, zonder speciale administratieve rechten en reduceert het de ondersteuningskosten terwijl de netwerkbeveiliging wordt verbeterd. M-Tech ontwikkelt momenteel een serie aanvullende producten die login ID s en directories zullen beheren. ID-Synch, een systeem voor het vereenvoudigen van multi-system loginbeheer, is momenteel beschikbaar voor betatesten.

Voor meer informatie over P-Synch®, kunt u de website bezoeken: http://www.psynch.com

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Yvonne van Bokhoven of Jane Timmermans bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0) 43 3566956 Fax: +31 (0) 43 3566955 yvonnev@lewispr.comWeb site: http://www.lewispr.com

This press release contains forward-looking statements including statements within the meaning of the safe harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These statements are not guarantees of future results and involve known and unknown risks, uncertainties and other factors that may cause actual results to be materially different from the results expressed or implied by these statements. A fuller discussion of the risks and uncertainties that could affect Support.com are set forth in the Risk Factors section of Support.com s most recent 10-K on file with the Securities and Exchange Commission. Statements included in this release are based upon information known to Support.com as of the date of this release, and Support.com assumes no obligation to update information contained in this press release. Support.com is a trademark of Support.com, Inc. in the U.S. and other countries. All other trademarks belong to their respective owners.

Jane Timmermans
LEWIS Communication BV
Marketing and Media Relations for Technology Companies Gaetano Martinolaan 95
6229 GS Maastricht
Nederland
Tel: +31 (0) 43-3566957
Fax: +31 (0) 43-3566955
Web: http://www.lewispr.com