Hieronder vindt u een aankondiging van een oratie die in de tweede helft van juni 2001 plaatsvindt aan de Katholieke Universiteit Nijmegen. Plaats van de academische plechtigheid: KUN -Aula/Congresgebouw, Comeniuslaan 2, Nijmegen. Als u meer informatie wenst over deze gebeurtenis kunt u contact opnemen met de Afdeling Communicatie van de KU Nijmegen, telefoon (024) 361 22 30 of 361 60 00. De wetenschapsagenda is tevens op internet te raadplegen: www.kun.nl/communicatie/promotie/

Vrij 22-06-2001 Oratie hoogleraar Bedrijfskunde

15:45 uur Prof. dr. E.J. Nijssen (Managementwetenschappen)

Titel rede: Why Customer Satisfaction Doesn't Buy Loyalty: The Impact and Implications of Industry Context
Prof. dr. E.J. Nijssen (Zeist) is benoemd tot hoogleraar op de profileringleerstoel 'Bedrijfskunde, in het bijzonder de commerciële aspecten van strategie en marketing' aan de Faculteit der Beleidswetenschappen van de KU Nijmegen. Hij richt zich op de commerciële aspecten van de ondernemingsstrategie en marketing, zoals internationalisering-vraagstukken, nieuwe productontwikkeling en merkenbeleid. Prof. Nijssen participeert in het onderzoek-programma 'De creatieve onderneming in Europese context' van het facultaire onderzoek-instituut Nijmegen Centre for Business, Environment and Government (NICE). Sinds 1997 is hij als hoofddocent Marketing verbonden aan de KU Nijmegen.