25
JUN
10.49
Persbericht
ICT-campagne volledig op stoom
22-06-2001
De campagne om de stad Groningen te profileren als belangrijke
ICT-stad draait op volle toeren. Het gaat om een initiatief van het
Groningse ICT-platform en wordt gefinancierd door gemeente,
ICT-bedrijfsleven en -onderwijsinstellingen in de stad. De campagne
heeft als pay-off Kies voor jezelf, kies voor Groningen en richt zich
met name op hoger opgeleiden tussen de 30 en 40 jaar, die al een tijd
werkzaam zijn in de ict-sector, maar beseffen dat quality of life erg
belangrijk is.
De afgelopen weken hebben steden als Amsterdam, Rotterdam en Utrecht
volgehangen met brutale A0 affiches die ervaren ICT-ers op de
voordelen van Groningen als woon- en leefstad hebben gewezen.
Ondertussen zijn eveneens (de eerste twee van een reeks van zeven)
opvallende advertenties verschenen in De Volkskrant. In vakbladen als
Computable, Automatiseringsgids en E-Commerce zijn advertenties
afgedrukt met testimonials van medewerkers van de participerende
bedrijven en instellingen.
De inmiddels veelbesproken internetsite
www.itgroningen.nl heeft veel traffic gegenereerd en vooral ook: tot
nu toe niet minder dan 219 open sollicitaties. De site is vandaag
uitgebreid met een derde onderdeel. Naast het verleidelijke Maak me
gek en het heldere en snel toegankelijke wie-wat-waar over ICT-stad
Groningen, is nu kieskeurig toegevoegd. Het gaat om een vergelijkend
warenonderzoek tussen Groningen en de Randstad. De voordelen van
Groningen op het gebied van (huizen)prijzen, leefgemak, files en rust
en ruimte wegen ruimschoots op tegen die van de Randstad.
Op het muzikale front richt de It Swings In Groningen-campagne komende
week zijn pijlen op het muziekfestival Swingin Groningen. De band
IsOokSchitterend opent -onder auspiciën van de ICT-campagne- het
festival woensdagavond en treedt vervolgens zaterdagavond 30 juni
tussen 18.00 19.00 uur ook op in het speciale It swings in
Groningen-podium in de Poelestraat. Dan openen zij zonder twijfel met
het spiksplinternieuwe nummer Wachten op de zon dat speciaal voor de
ICT-campagne is geschreven en eveneens volgende week op CD uitkomt. De
campagne-pay off kies voor jezelf, kies voor Groningen is ook de
strekking van de tekst van het nummer.
Een imago-campagne als deze is belangrijk, omdat keer op keer blijkt
dat de doelgroep -zeker in de Randstad- een onvoldoende volledig beeld
heeft van wat Groningen als IT-stad te bieden heeft. Naast veel grote
en gerenommeerde IT-bedrijven, een grootstedelijk cultureel leven, nog
volop betaalbare woonruimte en een uitstekende kennis- en
opleidingsinfrastructuur, zijn er ook veel kleine en creatieve
internetbedrijfjes en is er een goed ontwikkeld sociaal ICT-netwerk
(met onder meer het ICT Platform en goed bezochte Groningse First
Tuesdays).
De participanten van de campagne 2001 zijn: Brunel ICT, CMG
Noord-Nederland, Compuware, gemeente Groningen, G&D, KPN Datacenter,
KPN Software House/Werkplekdiensten, Noorderpoortcollege, Ordina,
PinkRoccade, RDW,
Gemeente Groningen