THE FRAGRANCE COMPANY

Eindelijk een parfumlijn die aansluit op individuele beleving

Yane verandert de parfumwereld

's-Hertogenbosch, 25 juni 2001 - Yane doorbreekt het traditionele geurdenken in merken en ingrediënten. Eindelijk is er een parfumlijn die aansluit bij de individuele behoefte van de gebruikers. Deze unieke geurlijn bestaat uit verschillende eaux de parfums voor uiteenlopende momenten en stemmingen. Een frisse basisgeur laat zich uitstekend combineren met een parfum voor bijvoorbeeld romantische momenten of juist formele ontmoetingen. In een zich individualiserende maatschappij ligt dit concept zo voor de hand, dat je je haast afvraagt waarom in deze keuzevrijheid niet eerder werd voorzien. Met Yane staan nu ook in de parfum wereld eindelijk de gebruikers centraal.

Tot nu toe bleef de parfumkeus beperkt tot een geur van een bepaald merk; en vaak laat die ene geursensatie zich moeilijk combineren met een ander parfum. Yane heeft daarom een frisse basis eau-de-toilette ontwikkeld, 'New Day' voor dagelijks gebruik, dat op ieder gewenst moment is aan te vullen met een geur die past bij de eigen stemming. Op weg naar een officiële receptie bijvoorbeeld, ligt de geur 'Dressing Up' voor de hand; voor een ontspannen avondje uit, is 'Lounging' een betere keus. Wil je echt uit je dak gaan op een party dan kies je voor 'Boundless'. en voor de romantische gelegenheden is 'Whispering' het meest geschikt.


- Voel je in je element met de goede geur op het juiste moment.
De verschillende geuren zijn uitstekend vlak na elkaar, gecombineerd, of gewoon los van elkaar te dragen. De gebruikers kunnen zo te allen tijde zelf beslissen wat zij uit willen stralen. Daarmee speelt Yane in op de nieuwste ontwikkelingen in de geurenmarkt. Net als bijvoorbeeld in de modewereld, verschuift het accent steeds meer naar de individuele beleving en een toenemende behoefte aan variatie. De Yane-parfumeurs hebben hier goed naar geluisterd. De nieuwe geurlijn biedt consumenten keuzevrijheid zonder beperkingen.

Dat de gebruikers centraal staan, blijkt ook uit de slimme tasverstuiver waarin de geur geleverd wordt. Deze compacte verstuiver is makkelijk overal mee naar toe te nemen. Zo is er ook de speciaal voor mannen ontwikkelde eau de toilette, die natuurlijk prima harmonieert met de dames-geuren. Voor de vormgeving van de producten is gekozen voor een originele en eigentijdse uitstraling die terugvoert naar de Afrikaanse cultuur. De naam Yane komt uit Afrika en betekent letterlijk: eigen geurbeleving. De verschillende verpakkingen dragen de geurbeleving bij specifieke momenten op originele wijze uit.


- Verkrijgbaar bij aLaParfumerie

De exclusieve verkooprechten van de geurlijn van Yane zijn in handen van The Fragrance Company, een jong bedrijf dat zich richt op marketing en distributie van exclusieve parfums aan consumenten. The Fragrance Company is onder andere bekend van aLaParfumerie
-www.alaparfumerie.nl-, de bekende web-winkel die vorig jaar furore maakte door parfums via internet aan te bieden. Uitgerekend via dit geurloze medium, wist aLaParfumerie een prachtig hulpmiddel te ontwikkelen bij het vinden van geschikte parfums. De winkel heeft een breed assortiment met luxe kwaliteitsgeuren van gerenommeerde modehuizen en- ontwerpers en werd een groot succes. aLaParfumerie kan zich de grootste internet-parfumerie van Nederland noemen en is veelvuldig bejubeld.

De Yane geuren zijn verkrijgbaar bij aLaParfumerie.