BENJAMENS, VAN DOORN-EURO RSCG
Groeneveld Opticiens nieuwkomer in Pearle Alfa 156 Challenge
PERSBERICHT
Geschikt voor onmiddellijke plaatsing
6 juli 2001
Groeneveld Opticiens nieuwkomer in de Pearle Alfa 156 Challenge
Bezoekers aan de Marlboro Masters op 5 augustus 2001 op het circuit van Zandvoort zien het goed. In nota bene de door Nederlands grootste optiekketen naamgegeven Pearle Alfa 156 Challenge rijdt voor het eerst ook een andere optiekketen mee: Groeneveld Opticiens. Wordt de concurrentie nu ook van achter het stuur bestreden? Insiders weten dat het tegendeel waar is, nu Groeneveld sinds kort onderdeel uitmaakt van Pearle Opticiens. Dus als een Pearle-auto een Groeneveld Alfa even voorrang verleend of vice versa, dat moet er onder collega's onderling iets geregeld zijn. De kans daarop is overigens nihil. Want uit beide kampen wordt de collega uitsluitend de tweede plaats toegewenst.
Sinds 1999 is Pearle hoofdsponsor van de Pearle Alfa 156 Challenge.
Daarnaast is Pearle de teamsponsor van Automotive Systems, de ploeg
van Boy Zentveldt, Thomas Bangma en Dirk Wagner. Door de recente
overname van Groeneveld Opticiens heeft Pearle besloten ook onder die
vlag een wagen te laten rijden.
Sponsoring
Reden van Pearle's sponsoring van de autosport is dat veel van
Pearle's activiteiten, ontwikkelingen en producten een relatie hebben
met het verkeer. Voorbeelden hiervan zijn een reeks specifieke
producten en de ondersteuning van wetenschappelijk onderzoek naar de
relatie tussen gezichtsvermogen en verkeer.
Sponsoring van de autosport past uitstekend bij één van de doelen van
Pearle Opticiens: het bevorderen van de verkeersveiligheid door een
optimaal gezichtsvermogen. In samenwerking met 3VO voert Pearle al
enkele jaren campagne om dit doel te bereiken. De autosport is een
logische omgeving om de het belang van een goed gezichtsvermogen te
promoten. Immers, hier bepaalt een seconde 'niet gezien' vaak het
verschil tussen winst of verlies. Van collega's nog wel.