Ingezonden persbericht

APS: SNT en Fortis gaan op Europees niveau samenwerken

Afzender: SNT GROUP N.V.
Rubriek: BIN
Prioriteit: 4
Datum en tijd: 06-07-2001 09:01

Dit is een origineel persbericht.

Zoetermeer, 06 juli 2001. SNT en Fortis werken sinds 1 juli jl. samen op Europees niveau op het gebied van direct marketing. Direct marketing neemt binnen de groeistrategie van Fortis een belangrijke plaats in. SNT gaat voor Fortis opvolging geven aan direct marketing campagnes. SNT en Fortis hebben begin dit jaar bij wijze van proef samengewerkt aan een direct marketing campagne in Frankrijk en Spanje. De resultaten van deze samenwerking waren aanleiding tot het aangaan van een contract met een looptijd tot en met 2003.

Bij SNT werken native speakers in achttien verschillende talen. De komende twee jaar gaan zij voor Fortis bedrijven in Frankrijk, Spanje, Italie, Duitsland en Portugal benaderen.
'SNT heeft inmiddels vestigingen in zeven Europese landen. Die aanwezigheid in verschillende taalgebieden maakt SNT tot een aantrekkelijke partner voor internationale opdrachtgevers.De samenwerking met Fortis is hier opnieuw een bewijs van', aldus Tobias Walraven, CEO van SNT Group N.V.

Over Fortis
Fortis is een internationale financiele dienstverlener op het terrein van verzekeren, bankieren en beleggen. Met een marktkapitalisatie van EUR 44,6 miljard en circa 70.000 medewerkers behoort zij tot de vijftien grootste financiele instellingen van Europa.
In haar thuismarkt, de Benelux, neemt Fortis een toonaangevende positie in met een breed pakket financiele diensten voor particulieren, bedrijven en publieke instellingen. Buiten haar thuismarkt richt Fortis zich op geselecteerde marktsegmenten.
Fortis is genoteerd aan de beurzen van Amsterdam, Brussel, Londen en Luxemburg en heeft een gesponsord ADR-programma in de Verenigde Staten.

Over SNT
SNT participeert in de ontwikkeling van CRM-concepten voor opdrachtgevers. In haar customer contact centers geeft SNT uitvoering aan deze concepten door opdrachtgevers via telefoon, e-mail, chat, co-browsing en SMS bereikbaar te maken voor hun klanten. Uit deze klantcontacten wordt met behulp van datamining technieken managementinformatie gedestilleerd die opdrachtgevers kunnen aanwenden om hun marketingstrategie verder in te vullen en duurzame relaties met klanten op te bouwen. De strategie van SNT is gebaseerd op vier fundamenten, te weten groei door strategic sourcing, verbreding naar CRM-dienstverlening, internationalisering door overnames en investering in mensen.
Over 2000 realiseerde SNT een omzet van Euro 99,4 miljoen. Met ruim 5500 medewerkers verleent SNT vanuit 26 vestigingen in Nederland, Belgie, Duitsland, Noorwegen, Denemarken, Zweden en Finland jaarlijks goede service aan miljoenen consumenten. Op 20 april j.l. is de beursgang van SNT in Nederland uitgeroepen tot IPO van het jaar 2000.

Einde bericht

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Anne de Graaf, tijdens kantooruren op telefoon: (079) 368 69 00, fax 368 51 94. U kunt ook e-mailen naar adegraaf@snt.com. Onze adresgegevens zijn: Koraalrood 70, 2718 SC Zoetermeer, Postbus 182, 2700 AD Zoetermeer, www.snt.com.

ANP Pers Support, het ANP is niet verantwoordelijk voor de inhoud van bovenstaand bericht.

Indien u vragen of wijzigingen heeft over de wijze van ontvangst of de adressering dan kunt u contact opnemen met ANP Pers Support via faxnummer: +31 (0)70 3989478 of via email: perssupport@anp.nl. (vergeet niet het betreffende e-mailadres of faxnummer te vermelden)