Ingezonden persbericht

Persbericht

AVAYA SAMEN MET CSS SHIRTSPONSOR VOETBALCLUB N.E.C. UIT NIJMEGEN

Naast WK-sponsoring nu ook in hoogste Nederlandse voetbalcompetitie actief

TER PUBLICATIE: 9 juli 2001

NIEUWEGEIN - Avaya heeft voor de duur van het komende voetbalseizoen (2001-2002) een sponsorcontract afgesloten met Betaald Voetbal Organisatie N.E.C. uit Nijmegen. De naam van Avaya zal prijken op de rugzijde van de shirts.

De Nijmeegse club uit de eredivisie van de nationale voetbalcompetitie is er trots op dat Avaya voor N.E.C. heeft gekozen. N.E.C.-directeur Alex Tielbeke: "Avaya is op haar terrein een mondiale speler. Door deze overeenkomst heeft N.E.C. het fundament voor een stabiele toekomst in het betaald voetbal verder verstevigd."

Naast Avaya sponsort haar strategische businesspartner CSS, als hoofdsponsor, voor het tweede achtereenvolgende seizoen de voorkant van het shirt van N.E.C. "De ervaring leert dat shirtsponsoring een prima manier is om naamsbekendheid te verwerven. Je bent immers verzekerd van een van te voren vastgesteld bereik via de tv en andere vormen van free publicity via gedrukte media, zoals kranten en sportmagazines", aldus Alex Tielbeke.

"Met deze overeenkomst spreekt Avaya haar vertrouwen uit in de voetbalorganisatie N.E.C. en haar hoofdsponsor CSS ", zegt Bas Baars, Marketing Manager van Avaya Nederland. "Het is een toonaangevend voorbeeld van onze nieuwe partnerstrategie, waarin we onze belangrijke Partnerrelaties op meerdere fronten ondersteunen in hun verdere expansie."

CSS is een dienstverlener op het gebied van Informatie & Communicatie Technologie (ICT) en biedt een uitgebreid pakket van diensten (advies, implementatie en beheer) en systemen (software en hardware). Het bedrijf verkoopt en implementeert totaaloplossingen op het gebied van communicatie en richt zich met name op de integratie van spraak-, data- en beeldcommunicatie. Hiervoor gebruikt het bedrijf onder andere producten uit de INDeX en DEFINITY-familie van Avaya.

Het contract dat Avaya met N.E.C. heeft afgesloten past ook in de mondiale sponsorstrategie van Avaya. Recent sloot het bedrijf een contract met de FIFA, waardoor Avaya 'Official Convergence Communication Provider' is geworden. Deze nieuwe categorie in het sponsorbeleid van de FIFA houdt in dat Avaya tijdens WK-toernooien geconvergeerde netwerkwerkoplossingen zal leveren die spraak, data en multimedia samenbrengen op één netwerk. Het bedrijf put daarvoor uit haar Enterprise-Class Internet Protocol Solutions-portfolio (ECLIPS) met IP-telefonie, multiservice netwerkproducten, applicaties en services.

Avaya
Avaya, wereldwijd één van de marktleiders in de ontwikkeling, verkoop en service van communicatieoplossingen en -diensten, levert producten en services die organisaties helpen te excelleren in klantgerichtheid. Avaya levert deze oplossingen aan bedrijven - waaronder meer dan 75 procent van de Fortune 500 -, en aan overheden en andere organisaties. Avaya biedt oplossingen voor Customer Relationship Management, Unified Communication, Hosting en Multiservice Networking Infrastructure, Structured Connectivity Solutions en geconvergeerde Voice en Data Networks, inclusief de Enterprise-Class IP Solutions (ECLIPS). Deze producten worden ondersteund door Avaya Services en Avaya Labs. Avaya is wereldwijd marktleider in unified messaging, messaging-systemen, callcenters en gestructureerde bekabelingssystemen. Avaya is in de Verenigde Staten marktleider in systemen voor spraakcommunicatie. In Nederland is Avaya gevestigd in Nieuwegein en Rijswijk. Meer informatie is te vinden op www.avaya.nl.