Ingezonden persbericht


Amsterdam, 9 juli 2001

- Persbericht -

VirTube en @MSTERDAM lanceren nieuwe huisbannering MSN.nl

Sinds 1 januari 2001 is VirTube BV werkzaam als een nieuw communicatiebureau. Toegespitst op de nieuwe media, hoge bandbreedte en de mogelijkheden daarvan, is VirTube gespecialiseerd in de ontwikkeling van concept en strategie. De oprichters van VirTube waren reeds sinds het ontstaan van zustermaatschappij @MSTERDAM (1996) verantwoordelijk voor de strategische en conceptuele visie met betrekking tot het ontwikkelen van Internet-, Intranet en multimediapresentaties. In opdracht van McCann-Erickson en MSN (Microsoft Networks) Nederland verzorgd VirTube strategie en concept voor de huisbannering van MSN.nl.

Doelstellingen van de opdracht zijn: het creëren van vertrouwen in "de wereld van MSN"; het genereren van bekendheid voor de verschillende diensten en producten van MSN.nl; het verhogen van merk- en naamsbekendheid van MSN zelf. Banners en buttons binnen MSN.nl hebben tot doel de overzichtelijkheid en samenhang van de portal te vergroten. In dit kader heeft VirTube de vlinder uit het logo van MSN gelicht en tot leven gewekt in de vorm van een geanimeerd 'vlindermannetje'. Dit cartoonesque personage zal als gids fungeren in de huisbannering: frequentie, opeenvolging en vormgeving bewerkstelligen herkenbaarheid.

De uitvoering van het concept is in handen van @MSTERDAM, dat als studio de benodigde expertise in huis heeft en bovendien dankzij de geïntegreerde samenwerking met VirTube creatieve, innovatieve en kwalitatief hoogstaande produkten en diensten aanbiedt.

Voor het bekijken van de uitingen en aanvullende informatie kunt u contact opnemen met de Marketing Manager van @MSTERDAM en VirTube, Maaike Groen. Zij is te bereiken tijdens kantooruren op 020-6755140 of per e-mail: marketing@apenstaartje.nl.