P E R S B E R I C H T Onderzoek Multiscope toont aan: LASTMINUTE">

Lastminute.com best bezochte reissite in Nederland Ingezonden persbericht

"urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w = "urn:schemas-microsoft-com:office:word">

P E R S B E R I C H T

Onderzoek Multiscope toont aan:

LASTMINUTE.COM BEST BEZOCHTE REISSITE IN NEDERLAND

AMSTERDAM, maandag 16 juli 2001

Lastminute.com is sinds de start op 3 januari jl. de populairste reissite van ons land. Dat blijkt uit een onderzoek van Multiscope die de bezoekersaantallen van reissites in ons land per maand heeft bijgehouden. Lastminute.com staat sinds januari steevast op de eerste plaats op de ranglijst.

In januari bezochten 670.000 bezoekers de Nederlandse site van lastminute.com. Goed voor 10% van de totale markt. In februari trok lastminute.com 550.000 bezoekers; in maart 520.000; april 690.000; mei 620.000 bezoekers en in de afgelopen maand juni maar liefst 740.000, terwijl de nummer 2 op de ranglijst 380.000 bezoekers trok.

Dat we al meteen vanaf onze start alle concurrenten achter ons laten, is het beste compliment wat we maar kunnen krijgen , zegt Alexandra Jankovich, managing director van lastminute.com Benelux. Juist omdat we geen brochure zijn op internet, maar een interactieve en vooral ook gebruikersvriendelijke site met prikkelende teksten, zinnige informatie en spannende aanbiedingen, kiezen reislustigen voor ons. Doordat we bovendien mondiaal werken en internationale partnerships hebben met vliegmaatschappijen, hotelketens en andere aanbieders van vakanties, hebben we in elke uithoek van de wereld wel een leuk arrangement te bieden.

Online travel is een zeer aantrekkelijke markt. Uit onderzoek van Forrester Research blijkt dat het online boeken van reizen met maar liefst 86% zal groeien in de komende drie jaar. In 2005 zal naar verwachting 27% van alle reizen worden geboekt via internet. Nederlanders hebben in 2000 voor 350 miljoen gulden aan reizen besteed, zo blijkt uit het E-Travel Monitor van onderzoeksbureau Pro Active. Volgens het bureau gebruikt 87 procent van de Nederlandse internetgebruikers internet bij het zoeken naar reisinformatie.

Naast reizen biedt lastminute.com nog meer gemak. Jankovich: We hebben een ruim assortiment van ludieke cadeaus voor wie een verjaardag bijna is vergeten of geen tijd of zin heeft om iets opvallends te zoeken.

PROFIEL LASTMINUTE.COM

Lastminute.com ging op 9 januari jl. van start in Nederland en werkt inmiddels samen met tientallen leveranciers voor een uitgebreid productaanbod o.a. Hotelplan, Bilderberg Hotels, Golden Tulip, Hilton en Swissair & Sabena. Sinds de start hebben 200.000 mensen zich al geabonneerd op lastminute.com s wekelijkse nieuwsbrief. Volgens recent onderzoek van Media Metrix (Maart 2001) is lastminute.com de meestbezochte multi-categorie reissite in Europa.

Lastminute.com werd in 1998 opgericht in Engeland. Het oorspronkelijke idee was om een online reiswinkel te beginnen waar men lastminute-reizen kon boeken. Maar lastminute.com heeft zich snel ontwikkeld tot een prominent e-commercebedrijf met talloze andere producten en diensten. Het bedrijf telt inmiddels ruim 3,1 miljoen abonnees en heeft vestigingen in Frankrijk, Duitsland, Italië, Zweden, Spanje, Australië, Zuid Afrika en Nederland. Lastminute.com werkt wereldwijd samen met meer dan 9147 prominente leveranciers.