Akzo Nobel stroomlijnt internationale websites met Tridion DialogServer

Blueprint Management-functionaliteit biedt efficiëntie en flexibiliteit

Amsterdam, 25 juli 2001 Tridion, leverancier van op XML gebaseerde web content managementsoftware, heeft, in samenwerking met KPMG Consulting, Tridion DialogServer geïmplementeerd bij Akzo Nobel Decorative Coatings Europe. Akzo Nobel wil door middel van een internationaal web content managementplatform uniformiteit aanbrengen in de structuur van de verschillende nationale websites om zo beter gebruik te kunnen maken van kennis en middelen. Tegelijkertijd verwacht Akzo Nobel hiermee ook klanten beter te kunnen informeren en inspireren. De eerste sites (www.flexa.nl, www.sikkens.com) zijn daarbij als blauwdruk gebruikt en recentelijk live gegaan. De websites in de overige landen zullen in grote lijnen gebaseerd worden op deze blauwdruk.

Akzo Nobel is een conglomeraat van bedrijven. Veel van deze ondernemingen vertonen nog een sterke band met de oorspronkelijke identiteit en het merk dat zij vertegenwoordigden. Vanuit de wens om internetactiviteiten te stroomlijnen en efficiënter te kunnen inrichten, is Akzo Nobel op zoek gegaan naar een content managementsysteem. Voorwaarde daarbij was het behoud van flexibiliteit en de mogelijkheid tot een eigen invulling door de verschillende landen. Het web content managementsysteem Tridion DialogServer voldoet aan deze eisen, vooral dankzij de uitgebreide Blueprint Management-functionaliteit.

Door het gebruik van Blueprints hebben we uniformiteit kunnen aanbrengen in de infrastructuur, de sjablonen en de content voor de verschillende websites. De diverse landen hebben vervolgens de vrijheid om er hun eigen merkidentiteit aan te verbinden en de content aan te passen aan de lokale situatie. Op die manier kunnen we optimaal inspelen op de wensen en eisen van elke lokale markt, zonder de internationale samenhang te verliezen , aldus Peter van Sighem, Program Manager e-Business van Akzo Nobel.

De implementatie is goed verlopen. Webdesignbureau WDS heeft het design van www.flexa.nl ontwikkeld. Op basis daarvan hebben de Tridion-consultants de templates en structuur voor de blauwdruk gemaakt. Vervolgens heeft de marketingafdeling van Flexa de content voor de site gecreëerd en gepubliceerd. KPMG Consulting heeft vanaf dat moment het projectmanagement van Tridion overgenomen en is nu verantwoordelijk voor de uitrol van de blauwdruk in de overige landen. Tegelijkertijd is het bedrijf daarbij medeverantwoordelijk voor de technische inrichting , voegt Robert Quaedvlieg, Senior Consultant van Tridion, toe.

Over Akzo Nobel Decorative Coatings
Binnen de coatings-markt bezit Akzo Nobel een aantal professionele en doe-het-zelfmerken van hoge kwaliteit. De merken zijn gericht op de nationale markten (bv. Crown en Flexa), multinationale markten (bv. Nordsjö en Trimetal) en internationale markten (bv. Sikkens, Levis en Sadolin). De kracht van deze merken is niet alleen gebaseerd op de kleurexpertise en de klantgerichtheid, maar ook op de uitstekende prestatie en milieuvriendelijkheid van de verven op water- of oplosmiddelbasis. Akzo Nobel Decorative Coatings is actief in een groot deel van de wereld: Europa, Zuidoost-Azië, Noord- en Zuid Amerika. Meer informatie over Akzo Nobel is te vinden op www.akzonobel.com.

Over KPMG Consulting
KPMG Consulting profileert zich als een innovatieve businesspartner met kennis, ervaring en deskundigheid, die in haar dienstverlening een hoge kwaliteit levert. KPMG Consulting opereert op het snijvlak van organisatie en IT, en biedt geïntegreerde oplossingen aan: van strategie tot en met implementatie. Men levert wereldwijd adviesdiensten aan klanten in verschillende markten en branches. Haar professionals werken in geïntegreerde teams, waarin ze hun vakkennis combineren met specifieke branchekennis. Meer informatie over KPMG Consulting kunt u vinden op www.kpmgconsulting.nl.

Over Tridion
Tridion is een toonaangevende leverancier van geavanceerde, op XML gebaseerde web-content-managementsoftware. Met Tridions belangrijkste product, Tridion DialogServer, kunnen ondernemingen op een efficiënte en consistente manier content beheren, updaten en hergebruiken over een veelheid van websites en andere on line kanalen en businessapplicaties. Veel bekende multinationals gebruiken Tridion DialogServer als de basis van hun internetactiviteiten, waaronder ADAC, Akzo Nobel, AXA, Blackwell Publishers, Carrefour, GE Access, ING Real Estate, Intergamma, KLM, KPN Telecom, Open University (UK), Puratos, Scania, Smurfit Communications en Wolters-Kluwer. Het hoofdkantoor van Tridion is gevestigd in Amsterdam en het bedrijf heeft daarnaast nog kantoren in Barcelona, Brussel, Londen, München, Parijs, Stockholm en Zürich. Meer informatie over Tridion is te vinden op www.tridion.nl.

Voor meer informatie
Tridion
Njusja de Gier
Marketing Manager Benelux
020-2032006
njusja.degier@tridion.com

Whizpr
Willemijn Vader
Account Manager
0317-410483
tridion@whizpr.nl