Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Hilversum, 25 juli 2001

GlaxoSmithKline in zee met Bright Alley
Primeur: eerste online medische nascholing voor huisartsen

GlaxoSmithKline heeft gekozen voor Bright Alley als partner om vorm te geven aan e-learning binnen Postgrade, het onafhankelijke nascholingsinstituut van GlaxoSmithKline. Postgrade zal gebruik maken van "Bright Student", de generieke teleleeromgeving van Bright Alley, om artsen online nascholingscursussen aan te bieden. Bij het testen en uitwerken van het concept is een groep van vijftig huisartsen betrokken geweest. Naast het gebruik door Postgrade, zal GlaxoSmitKline de leeromgeving ook voor interne doeleinden toepassen.

GlaxoSmithKline koos definitief voor 'Bright Student', na een succesvolle pilot die door GlaxoSmithKline en Bright Alley was opgezet. Voor deze pilot was een proefcursus in de leeromgeving geplaatst over de behandeling van HIV/Aids in de huisartsenpraktijk. De artsen uit de testgroep reageerden positief op de multimediale aanpak. Via een enquête gaven zij onder meer aan dat het zelf bepalen van het tijdstip van leren en het in eigen tempo volgen van de cursus als prettig werd ervaren. Daarnaast zagen de artsen de interactie tussen medecursisten en oud cursisten als een belangrijke meerwaarde.

De keuze van GlaxoSmithKline voor de leeromgeving Bright Student werd mede bepaald door het gemak waarmee het personeel zelf de cursussen - via een online auteurssysteem - kan invoeren. Daarnaast waren de communicatiemogelijkheden binnen Bright Student voor GlaxoSmithKline van belang. Doorslaggevend was uiteindelijk de mogelijkheid om de leeromgeving precies aan te kunnen passen aan specifieke wensen van Postgrade.

In december van dit jaar zal teleleren binnen Postgrade een feit zijn. In de tussentijd faciliteert Bright Alley de implementatie van Bright Student door de leeromgeving op maat in te passen in de cursusstructuur van Postgrade. Daarnaast denkt Bright Alley actief mee met Postgrade over het omzetten van cursusmateriaal naar goede en aantrekkelijke internetcursussen.

Over Bright Alley (www.brightalley.com)
Bright Alley loopt voorop als het gaat om nieuwe ontwikkelingen op communicatie- en mediagebied. Als baanbrekend onderdeel van NOB combineert het bedrijf jarenlange ervaring in (audiovisuele) content met knowhow van nieuwe media en multichanneling. Bright Alley beweegt zich op het gebied van nieuwe media waar internet, mobile, tv en radio steeds meer samenkomen. Het bedrijf is specialist op het gebied van e-communication, knowledge & learning, e-mail marketing, webcasting, interactieve TV, en smal- en breedbandig internet. Met de business unit Mobile is het bedrijf actief op het vlak van mobiele toepassingen voor SMS, WAP, GPRS en UMTS. Onder het motto 'Effect is what counts' heeft Bright Alley inmiddels aantoonbaar resultaat behaald voor een groot aantal opdracht-gevers uit diverse marktsegmenten, waaronder omroep en media, IT, consumer electronics, publishing, telecom, finance & insurance en utilities.