Ingezonden persbericht


Ritstele.com introduceert product voor online telefoongidsen

Het Rotterdamse Ritstele.com heeft een nieuw product ontwikkeld voor uitgevers van online telefoon- en adresboeken. Dit product RitsConnect - stelt bezoekers van online telefoongidsen in staat om direct vanaf hun pc te bellen met een bedrijf of instelling. Het Duitse Sutter Verlag uit Essen is de eerste uitgever die deze faciliteit aan de bezoekers van haar online telefoongids biedt. Ritstele.com biedt dit product aan naast haar publieksdiensten www.ikbelgratis.nl en www.anrufenkostnix.de, met inmiddels meer dan 200.000 geregistreerde gebruikers in Nederland en Duitsland.

'RitsConnect kun je eigenlijk beschouwen als de missing link in de bestaande online versies van telefoon- en adresboeken' , stelt Ytsen Kooistra, algemeen directeur van Ritstele.com. 'Je zoekt een bedrijf. Je vindt een telefoonnummer. Wat ligt er dan meer voor de hand dan dat je met één klik van je muis een telefonische verbinding tot stand brengt?' Adverteerders in de online versie van het telefoonboek van Essen die deze service aan hun prospects en klanten bieden, zijn herkenbaar aan een icoon van een telefoon bij hun vermelding. Wanneer op dit icoontje geklikt wordt komt de verbinding via het internet tot stand. 'De gebruiker heeft dus geen tweede telefoonlijn nodig en kan zelfs tijdens het gesprek surfen, bijvoorbeeld naar de website van de desbetreffende adverteerder. Het gesprek is gratis voor de gebruiker, de adverteerder betaalt. Een 0800-nummer eigenlijk, maar goedkoper', legt Ytsen Kooistra uit. Er is ook een versie beschikbaar voor individuele websites: de zogenaamde 'click-to-call' banner. Wanneer de bezoeker van de website op deze banner klikt wordt hij rechtstreeks doorverbonden met de klantenservice afdeling. De gesprekken worden zowel in het geval van RitsConnect als in het geval van de'click-to-call' banner afgehandeld via de webservers en de Voice-over-IP platforms van Ritstele.com.

Achtergrondinformatie Ritstele.com

RitsTele.com is een jonge organisatie die producten en diensten aanbiedt en ontwikkelt, waarbij toepassingsgebieden in de telematica en het internet worden gecombineerd. Rits staat voor Reliable Internet Telephone Services. Ritstele.com startte medio 2000 haar activiteiten in Delft, in de schaduw van de TU en is tegenwoordig gevestigd in Rotterdam. De diensten die RitsTele.com o.a. aanbiedt, stelt computergebruikers in staat om via internet te worden doorgeschakeld naar vaste telefoonaansluitingen in Nederland en 15 andere landen, waaronder de Verenigde Staten. Ritstele.com biedt haar publieksdiensten aan via www.ikbelgratis.nl (gestart 24 augustus 2000) en www.anrufenkostnix.de (gestart 1 februari 2001). Inmiddels heeft Ritstele.com meer dan 200.000 geregistreerde gebruikers in Nederland en Duitsland. Via de websites kunnen bezitters van een PC met geluidskaart en microfoon gratis bellen naar vaste telefoons in vijf landen (vijf minuten per gesprek) en voor een vast bedrag per jaar (¤ 10,00) naar 10 andere landen, waaronder de Verenigde Staten (10 minuten per gesprek).