BroadVision's business update juli 2001
Houten, augustus 2001 - BroadVision Inc. (Nasdaq: BVSN, Neuer Markt: BDN), 's werelds toonaangevende leverancier van gepersonaliseerde selfservice e-business applicaties, presenteert vandaag de meest recente ontwikkelingen binnen haar bedrijf. De ontwikkelingen omvatten belangrijke veranderingen op het gebied van technologie, producten en samenwerking met klanten en partners.
* BroadVision en webMethods lanceren BroadVision's B2B Gateway
* BroadVision maakt bedrijfsresultaat tweede kwartaal 2001 bekend
* Nieuws over klanten van BroadVision; American Airlines, PTplace.com, The State of California, P2dotcom AG, National Taiwan University Hospital en Opodo
over BroadVision
BroadVision en webMethods lanceren BroadVision's B2B Gateway Deze maand heeft BroadVision haar B2B Gateway gelanceerd. Deze applicatie maakt gebruik van het integratieplatform van webMethods (Nasdaq: WEBM). De BroadVision B2B Gateway biedt snelle informatie-uitwisseling tussen handelsnetwerken door omzetting van meerdere databronnen. Hierdoor kunnen klanten snel in contact komen met meerdere handelspartners. De databronnen worden door standaarden zoals; XML, cXML, EDI, OBI, BizTalk en RosettaNet op het internet ondersteund.
De Gateway integreert de data van back-end systemen ook in dynamische websites. De back-end systemen kunnen applicaties bevatten zoals Enterprise Resource Planning (ERP), Customer Relationship Management (CRM) en Supply Chain Management (SCM) systemen. Daarnaast kunnen met de Gateway online relaties beter worden onderhouden en zakelijke transacties beter worden ondersteund. Met vooraf ontwikkelde adapters kunnen leveranciers met BroadVision's B2B Gateway snel verbindingen maken met populaire marktplaatsen zoals Ariba en Commerce One netwerken.
BroadVision maakt bedrijfsresultaat tweede kwartaal 2001 bekend
Deze maand heeft BroadVision haar bedrijfsresultaat van het tweede kwartaal
van 2001 bekend gemaakt. De opbrengsten over het tweede kwartaal bedragen
57,4 miljoen dollar. Pro forma was het netto verlies over het tweede
kwartaal van 2001 53,1 miljoen dollar (0,19 dollar per aandeel). Daarbij
zijn de afschrijving van goodwill, aangekochte technologieën en
ontwikkelingskosten voor nieuwe technologieën en reconstructiekosten niet
meegenomen.
In de afgelopen twee kwartalen, zijn de opbrengsten van BroadVision gedaald
van 156,8 miljoen dollar vorig jaar naar 148,6 miljoen dollar dit jaar.
Vorig jaar had BroadVision een winst van 20,7 miljoen dollar over dezelfde
periode.
Dr. Pehong Chen, president en CEO van BroadVision: "De voortdurende
economische onzekerheid in de it-sector heeft onze omzet in dit kwartaal
sterk beïnvloed. Daarom nemen wij nu gepaste maatregelen om kosten te
reduceren en uitgaven te beperken. Voor wat betreft de korte termijn
toekomst zijn wij voorzichtig. Wij zullen ons blijven richten op besparingen
om weer zo snel mogelijk winstgevend te zijn. Ondanks dat het zakelijke
klimaat bedrukt is, blijven onze klanten bijzonder geïnteresseerd in onze
producten. Ruim 270 klanten hebben in het tweede kwartaal van 2001 ons
nieuwste product, dat eind maart is uitgegeven, BroadVision One-To-One
Enterprise 6.0 ontvangen."
NIEUWS OVER KLANTEN VAN BROADVISION
BroadVision ondersteunt meer dan 1.200 klanten wereldwijd vanuit kantoren in
34 landen met consultancy, training en ICT-support. Ook deze maand is nieuws
te melden over (nieuwe) klanten:
De recordbrekende American Airlines website, www.aa.com, is één van de meest
succesvolle travel sites op het internet. Op een piek dag verwerkt de site
een slordige 975.000 unieke bezoekers. Goed voor 6,2 miljoen dollar aan
omzet per dag. Gemiddeld loggen per jaar zo'n 360 miljoen unieke bezoekers
in en genereren 2,6 miljard dollar omzet. Het aantal bezoekers op de site is
sinds vorig jaar met 165% gegroeid.
Het is dan ook niet voor niets dat deze site benoemd is tot één van de
grootste e-commerce sites in de wereld. (Bron: Media Metrix). AA.com is
recentelijk meerdere malen zeer positief in het nieuws gekomen. AA.com is
eervol vermeld in Information Week's 'Innovation 100: The Customer' ranking,
en 'Best Airline Site' en 'Best Travel Site' WebAwards van 2000.
De website PTplace.com is op 30 april jongstleden gelanceerd. PTplace.com
biedt industriële distributeurs de mogelijkheid om via een
'pass-trough-portal' aankopen te doen bij vier toonaangevende leveranciers;
INA Holding Schaeffler KG, Rockwell Automation, de SKF Group en The Timken
Company. De vier bedrijven hebben samen CoLinx -waar PTplace.com onderdeel
van is- in het leven geroepen om geautoriseerde Noord-Amerikaanse
distributeurs een kanaal te bieden waar zij op eenvoudige wijze logistieke
services en producten kunnen vinden en aankopen.
De website PTplace.com, die meer dan 190.000 producten aanbiedt, ging live
in 90 dagen. Nu, na drie maanden, wordt via de site voor 2 miljoen dollar
per week besteld, en de omzet van deze site groeit nog steeds.
My.ca.gov, http://my.ca.gov, de officiële website van the State of
California, heeft de 'E-Gov Pioneer Award for excellence in e-Government'
gewonnen tijdens de International Government Conference and Expo. De
officiële website van the State of California is verkozen tot de beste van
de 200 overheidsinstellingen op federaal-, staats- en lokaalniveau. De prijs
wordt binnenkort overhandigd aan Mark Forman, associate director information
technology and e-government in the Office of Management and Budget.
De staat heeft een grote hoeveelheid nieuwe features toegevoegd aan haar My
Califorinia State Internet portal (http://my.ca.gov) zoals onder meer de
wireless notificatie features, energieverbruikgegevens en een uitgebreide
selectie 'frequently asked qustions'. Het nieuwe wireless notificatie
systeem maakt het my.ca.gov-gebruikers mogelijk om gepersonaliseerde
waarschuwingen, bijvoorbeeld voor stroomstoringen, via e-mail, mobiele
telefoon of PDA's te ontvangen. Gebruikers kunnen zich abonneren om een
notificatie te ontvangen over verschillende onderwerpen zoals dreigende
stroomonderbrekingen, verkeersinformatie, persberichten van de overheid,
winnende loterijnummers en loterij-jackpot waarschuwingen. Het portaal kan
eveneens bezocht worden door middel van een PDA (toegankelijk via
http://my.ca.gov/wireless) en een mobiele telefoon
(http://my.ca.gov/cellphone).
P2dotcom AG, een dochteronderneming van de Oostenrijkse kledinggigant
Palmers Group, lanceerde deze maand haar, door BroadVision software
ondersteunde jongerenportaal, www.p2.com. De site is gericht op de doelgroep
15-29 jaar. Het biedt gepersonaliseerde informatie en service zoals unieke
draadloze entertainment en communicatie opties in combinatie met p2's nieuwe
'intelligent textile' producten met de naam Comwear. P2's Comwear
kledingstukken maakt het jonge mensen mogelijk om met elkaar te communiceren
door de persoonlijke code die te gebruiken is via Internet en SMS. Comwear
items dragen elk een unieke 4-digit alfanumerieke code waardoor dragers
anoniem bereikt kunnen worden.
De p2 slogan 'fashion, fun and communications for the Internet generation'
omschrijft beknopt de inhoud en de doelgroep van het p2 portaal. Op de
Oostenrijkse site, kunnen bezoekers onder meer kleding, lifestyle, muziek,
reizen, film en evenementen features en interactieve communicatiespelletjes
via SMS terugvinden. De site is aan te passen aan de wensen van gebruikers.
National Taiwan University Hospital (NTUH) op; http://ntuh.mc.ntu.edu.tw,
maakt sinds kort gebruik van de BroadVision suite van e-businessapplicaties
voor haar nieuwe gezondheidszorg initiatieven. NTUH is de eerste Aziatische
gezondheidszorginstelling die gebruik maakt van de BroadVision e-business
applicaties voor online medische service.
NTUH's e-medical service system is verdeeld in 3 categorieën - persoonlijke
medische dienstverlening voor patiënten (B2C - business to consumer), online
medische samenwerking met andere ziekenhuizen (B2B - business to business),
en NTUH's interne administratie en knowledge management divisie (B2E -
business to employee). NTUH heeft zich tot doel gesteld, om onder meer door
inzet van BroadVision's One-To-One personalisatie features, het beste
e-hospital in Taiwan te worden.
De nieuwe online travel service Opodo, www.opodo.com, een joint venture van
Aer Lingus, Air France, Alitalia, Austrian Airlines, British Airways,
Finnair, Iberia, KLM en Lufthansa heeft de e-business applicatie suite van
BroadVision voor de inrichting van haar website gekozen.
De negen samenwerkende luchtvaartmaatschappijen verwachten dat Opodo zich
zal ontwikkelen tot Europees marktleider in de online travel service. De
site zal de consumenten een reeks van concurrerende reisproducten, inclusief
vluchten van meer dan 480 luchtvaartmaatschappijen, hotelboekingen van meer
dan 54.500 hotelsaccommodaties, 23.500 autoverhuurbedrijven over de wereld
alsook reisverzekeringen, aanbieden. Opodo wordt binnenkort in Duitsland, de
UK en Frankrijk gelanceerd. Medio 2002 of 2003 zal het ook haar diensten in
de rest van Europa aanbieden.
Owens Corning, www.owenscorning.com, een van de grootste leveranciers in
bouwmateriaal en samengestelde systemen, heeft BroadVision's e-business
applicatie suite geselecteerd om haar e-business initiatieven verder te
ontwikkelen. Owens Corning zal daarbij gebruik maken van BroadVision
InfoExchange Portal, BroadVision Business Commerce en BroadVision One-To-One
Publishing. Doel van deze sites is een sterkere relatie met haar klanten op
te bouwen.
Owens Corning zal met BroadVisions ondersteunde initiatieven, een serie van
'marketing portalen', zoals een consumenten portaal, ontwikkelen. Via dit
portaal zal informatie over Owens Corning's nieuwe bouwoplossingen zoals
dakbedekking, geluidsisolatie en kelderbouw systemen terug te vinden zijn.
Door gebruik te maken van het portaal zullen bezoekers eenvoudig een locale
aannemer of dealer kunnen vinden.
Over BroadVision
BroadVision (Nasdaq: BVSN, Neuer Market: BDN) enterprise selfservice
applicaties veranderen de manier waarop bedrijven zaken doen naar een
gepersonaliseerd selfservice model. Dit levert voor bedrijven direct
meerwaarde op, doordat dit model groei stimuleert, kosten reduceert en
productiviteit vergroot. Toonaangevende wereldwijde bedrijven gebruiken
BroadVision om hun enterprise selfservice initiatieven te ondersteunen. Door
gebruik te maken van het web en draadloze apparatuur is het mogelijk om
overal, eenduidig gepersonaliseerde informatie uit te wisselen waardoor
synergie ontstaat tussen klanten, werknemers en partners.
Noot voor de redactie (