Ingezonden persbericht

Suikerfabriek, nieuw bureau voor creatieve, conceptuele communicatie Creatieven van Pulse.Interactive gaan verder als de Suikerfabriek

Amsterdam, 9 augustus 2001 - Vanaf 10 augustus opent de Suikerfabriek officieel haar deuren. Het bureau is van plan een frisse wind door de communicatiemarkt te blazen, met vernieuwende concepten voor zowel on- als offline communicatie. De Suikerfabriek bestaat uit vijf creatieven, allemaal afkomstig van nieuwe-media bureau Pulse.Interactive. Na jarenlang voor een belangrijk deel te hebben bijgedragen aan het succes van nieuwe media bedrijf Pulse, hebben de vijf besloten een andere weg in te slaan.

Deze vijf zijn Cyril Stom, Daan Bolwijn, Diego Pietrantoni, Robert Bakker en Tino Nooten, die bij Pulse werkzaam waren als respectievelijk creative director, copywriter, scripter, flash programmeur en senior art director.

Het bureau maakt een vliegende start. Zo werkt de Suikerfabriek op dit moment mee aan de lancering van het nieuwe kledingmerk Kuyichi, door de totale digitale communicatie en een deel van de offline communicatie op zich te nemen.
Cees den Toom van kledingmerk Kuyichi ''Gelukkig gaan geruchten sneller dan persberichten. Onze nieuwsgierigheid werd enorm op de proef gesteld door een mogelijke bundeling van krachten door de vijf. De telefoon was nog niet aangesloten of een introductie volgde. De bevestiging: nadruk op de essentie en een logische aansluiting op het platform Kuyichi. Geen definities van onze kant, maar een idee. Het begrip was volkomen en een concept volgde. Een einde was gekomen aan een naar het leek kansloos geworden speurtocht naar partners in nieuwe media. En een zoete smaak maakte zich meester...''
Daarnaast werkt het eigen projecten uit en geniet het bedrijf belangstelling van verscheidene andere klanten.

Cyril: ''De talenten van deze vijf mensen hebben meer uitdaging nodig dan alleen het uitvoeren van specificaties van de opdrachtgever. De Suikerfabriek zal de nadruk gaan leggen op de essentiële creatieve, conceptuele laag die tussen de opdracht en de uitvoering van een project ligt.''

De Suikerfabriek zal zich bovendien richten op zowel on- als offline communicatie.
Tino: ''We vonden dat de tijd rijp was voor de volgende logische stap in de communicatierevolutie. In de afgelopen jaren viel ons op hoe gescheiden men werkt met 'oude' en 'nieuwe' media. Wij hebben ervaring met alle aspecten van communicatie, en zijn er zeker van dat er op communicatiegebied nieuwe hoogten te bereiken zijn als jealle media kunt gebruiken.''
De Suikerfabriek staat derhalve voor het totaal opnieuw beschouwen van communicatie, het verenigen van verschillende media om zo de onderlinge samenhang te bevorderen en het effect te versterken.

Noot voor de redactie,