Suikerfabriek, nieuw bureau voor creatieve, conceptuele communicatie Creatieven van Pulse.Interactive gaan verder als de Suikerfabriek
Amsterdam, 9 augustus 2001 - Vanaf 10 augustus opent de Suikerfabriek
officieel haar deuren. Het bureau is van plan een frisse wind door de
communicatiemarkt te blazen, met vernieuwende concepten voor zowel
on- als offline communicatie. De Suikerfabriek bestaat uit vijf
creatieven, allemaal afkomstig van nieuwe-media bureau
Pulse.Interactive. Na jarenlang voor een belangrijk deel te hebben
bijgedragen aan het succes van nieuwe media bedrijf Pulse, hebben de
vijf besloten een andere weg in te slaan.
Deze vijf zijn Cyril Stom, Daan Bolwijn, Diego Pietrantoni, Robert
Bakker en Tino Nooten, die bij Pulse werkzaam waren als respectievelijk
creative director, copywriter, scripter, flash programmeur en senior art
director.
Het bureau maakt een vliegende start. Zo werkt de Suikerfabriek op dit
moment mee aan de lancering van het nieuwe kledingmerk Kuyichi, door de
totale digitale communicatie en een deel van de offline communicatie op
zich te nemen.
Cees den Toom van kledingmerk Kuyichi ''Gelukkig gaan geruchten sneller
dan persberichten. Onze nieuwsgierigheid werd enorm op de proef gesteld
door een mogelijke bundeling van krachten door de vijf. De telefoon was
nog niet aangesloten of een introductie volgde. De bevestiging: nadruk
op de essentie en een logische aansluiting op het platform Kuyichi. Geen
definities van onze kant, maar een idee. Het begrip was volkomen en een
concept volgde. Een einde was gekomen aan een naar het leek kansloos
geworden speurtocht naar partners in nieuwe media. En een zoete smaak
maakte zich meester...''
Daarnaast werkt het eigen projecten uit en geniet het bedrijf
belangstelling van verscheidene andere klanten.
Cyril: ''De talenten van deze vijf mensen hebben meer uitdaging nodig
dan alleen het uitvoeren van specificaties van de opdrachtgever. De
Suikerfabriek zal de nadruk gaan leggen op de essentiële creatieve,
conceptuele laag die tussen de opdracht en de uitvoering van een project
ligt.''
De Suikerfabriek zal zich bovendien richten op zowel on- als offline
communicatie.
Tino: ''We vonden dat de tijd rijp was voor de volgende logische stap in
de communicatierevolutie. In de afgelopen jaren viel ons op hoe
gescheiden men werkt met 'oude' en 'nieuwe' media. Wij hebben ervaring
met alle aspecten van communicatie, en zijn er zeker van dat er op
communicatiegebied nieuwe hoogten te bereiken zijn als jealle media kunt
gebruiken.''
De Suikerfabriek staat derhalve voor het totaal opnieuw beschouwen van
communicatie, het verenigen van verschillende media om zo de onderlinge
samenhang te bevorderen en het effect te versterken.
Noot voor de redactie,