TOPCALL realiseert nieuwe messagingdienst
Ondernemingen dichter bij de klant met Voice Link van TOPCALL
Zaltbommel, 10 augustus 2001 - - Met de introductie van haar nieuwe Voice
Link-module heeft TOPCALL wederom een belangrijke stap gezet in de
bereikbaarheid van ondernemingen. Met de high-performance data-to-voice
service kan iedereen overal in contact treden met aangesloten ondernemingen.
Voice Link maakt het mogelijk om automatisch elektronische berichten te
genereren die kunnen worden verstuurd naar elke vaste of mobiele telefoon. De
berichten kunnen vanuit bijna elke bedrijfsapplicatie - bijvoorbeeld
Microsoft Exchange, Lotus Notes, Novell GroupWise, SAP R/3 en IBM AS/400 -
worden gegenereerd.
Het belang van snelle informatie-uitwisseling voor het succes van een
onderneming is bekend. De meest gebruikte transmissietechnologieën zijn fax,
e-mail en SMS. Het komt echter regelmatig voor dat deze diensten niet
beschikbaar zijn of dat de gebruiker er geen toegang tot heeft. Door de
introductie van TOPCALL's Voice Link kunnen ondernemingen sneller en
efficiënter communiceren met klanten, leveranciers en partners.
Henk Honders, Manager TOPCALL Nederland licht toe: "Het is in de huidige
economie van belang dat informatie overal ter wereld snel en eenvoudig
toegankelijk en te distribueren is. Met Voice Link bieden we ondernemingen
een oplossing die optimaal gebruik maakt van 's werelds snelste en
eenvoudigste communicatiemiddel: de stem. Waar ooit alleen tekst beschikbaar
was, kan men nu beschikken over voiceberichten of een toegangspunt voor het
dynamisch opvragen van informatie. Daarnaast kan een stem worden gegenereerd
door middel van text-to-speech. Hierdoor verandert het voicebericht ook
automatisch mee met het tekstbericht. Misschien wel het belangrijkste
voordeel van de nieuwe service is het feit dat de communicatie plaatsvindt
via het grootste wereldwijde communicatiemedium: het telefoonnet. Bijna
iedereen heeft tegenwoordig wel de beschikking over een mobiele of vaste
telefoon."
Volgens Honders zijn de applicatiemogelijkheden waarover ondernemingen
tegenwoordig kunnen beschikken bijna onbegrensd. "Mogelijke
applicatiescenario's omvatten crisis- en noodberichten, reis- en
vluchtinformatie, en het beschikbaar maken van bedrijfsinformatie aan klanten
en partners."
Eenvoudig versturen van voiceberichten
Berichten die worden verstuurd via een bepaalde bedrijfsapplicatie, worden
omgezet naar een voicebericht met behulp van Voice Link's text-to-speech
conversie. Het voicebestand wordt ontvangen door TOPCALL's Communication
Server ONE en als een voicebericht verzonden naar de bedoelde ontvanger(s),
die hierdoor snel op de hoogte zijn.
Wanneer de ontvanger niet bereikbaar is (bijvoorbeeld in gesprek toon) zet
Voice Link de automatische redialfunctie in gang, of wordt de boodschap
verstuurd naar een alternatief medium zoals SMS of e-mail. De
bevestigingsboodschap die wordt gegenereerd als een boodschap met succes is
verstuurd, biedt ondernemingen de mogelijkheid te verifiëren of het bericht
op de juiste plek is aangekomen. Op dit moment levert TOPCALL interfaces voor
het beschikbaar maken van berichten en toegang tot IVR-applicaties en
systemen zoals Microsoft Exchange, Lotus Notes, Novell GroupWise, SAP R/3,
IBM AS/400. Met de open interface van Voice Link kunnen ondernemingen
applicaties en systemen eenvoudig verder integreren in hun bestaande
oplossingen voor bedrijfscommunicatie.
De Voice Link-module is vanaf het derde kwartaal van dit jaar beschikbaar.
TOPCALL Nederland B.V., Hogeweg 39, 5301 LJ Zaltbommel. Telefoon:
0418-570400,
fax: 0418-570401, e-mail: info@topcall.nl, website: www.topcall.nl.
TOPCALL Nederland B.V.
TOPCALL is specialist in het leveren van totaaloplossingen voor
berichtenverkeer en telefonie (fax, voicemail, CTI, e-mail en SMS). Al meer
dan 12 jaar biedt TOPCALL Nederland producten en consultancy aan organisaties
die de communicatie met de buitenwereld willen stroomlijnen en verbeteren.
TOPCALL richt zich op de markt van logistieke applicaties, CRM-applicaties en
kantoorautomatisering.
Voor redactionele informatie:
PB0601
Influx PR, Jakob Brons, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon:
055-3663034,
fax: 055-3602661, e-mail: PRInflux@cs.com.