- PERSBERICHT -

Schiphol-Rijk, 10 augustus 2001

MSN introduceert Nederlandse versie MSN WebCourier Hotmail-abonnees kunnen zich gratis aanmelden voor Nederlandse nieuwsbrieven met lokale content Na het wereldwijde succes van MSN WebCourier, kunnen Hotmailgebruikers zich vanaf vandaag ook op Nederlandse WebCourier nieuwsbrieven met lokale content abonneren. Deze nieuwsbrieven, afkomstig van Nederlandse MSN partners en onderverdeeld in een aantal specifieke interessegebieden, bezorgen de Hotmailgebruiker exact de door hun gewenste informatie. Met de introductie van de Nederlandse WebCourier nieuwsbrieven bewijst MSN voor miljoenen gebruikers een gepersonaliseerd 'thuis op 't web' te zijn. MSN Hotmail gebruikers
Hotmailgebruikers ontvangen de WebCourier nieuwsbrieven niet automatisch. Zij kunnen zelf aangeven in welke onderwerpen zij geïnteresseerd zijn en ontvangen dan alleen de nieuwsbrieven uit deze categorie. Mogelijke categorieën zijn: Business & Beleggen, Entertainment, Muziek, Games, Gezondheid & Fitness, Nieuws & Sport, Shoppen, Technologie, Jongeren & Tieners en Vrouwen. MSN Partners
De content voor de WebCourier nieuwsbrieven wordt geleverd door Nederlandse partners van MSN. Middels MSN WebCourier zijn deze partners in staat Hotmail-abonnees in de vorm van een eigen, zelf samengestelde HTML nieuwsbrief, direct, op maat gemaakt nieuws en informatie te leveren. De deelnemende partners, zoals op dit moment onder meer Lastminute.nl, Weekendjeweg.nl, Jobpilot en Bodyvitaal, kunnen zelf kiezen onder welke categorie zij hun nieuwsbrief willen plaatsen. Groot succes in de UK
In de UK is MSN WebCourier al een groot succes. Van de meer dan 5 miljoen Engelse Hotmailgebruikers heeft 20% zich opgegeven voor gemiddeld 3 nieuwsbrieven. Maandelijks worden er in de UK al meer dan drie miljoen WebCourier nieuwsbrieven verstuurd. Nederland telt momenteel ruim 2,3 miljoen Hotmailgebruikers. Lokalisering
MSN introduceerde in juli reeds de Nederlandse versie van MSN Hotmail. Met de mogelijkheid om tevens Nederlandstalige WebCourier nieuwsbrieven te ontvangen, gaat MSN wederom een stap verder in het lokaliseren van haar producten.
- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (