Campina Melkunie

Zuivelonderneming Campina lanceert in de laatste week van augustus een nieuw internationaal zuivelmerk, te beginnen in Nederland, Polen en Rusland. In Nederland vervangt het Campina-merk het vanouds bekende Melkunie (dagverse consumptiemelkproducten). Ook voor andere zuivelproducten, zoals zuiveldranken, kaas en boter wordt het merk Campina ingevoerd.

In de andere landen waar de zuivelonderneming actief is, met name in Belgie, Duitsland, Engeland en Spanje komt het Campina-merk, voorzien van een opvallend groen logo, binnenkort op de markt. Campina zal niet alleen als zelfstandig merk, maar ook als afzender-merk voor een aantal bestaande merken van de onderneming worden ingezet, bij voorbeeld voor Yogho Yogho drinkyoghurts, Milner kaas en Botergoud. Als zelfstandige merkconcepten blijft de onderneming hanteren: Mona, de zuivelste verwenner (Nederland) en Landliebe in Duitsland.

De onderneming, die tot 20 augustus 2001 nog Campina Melkunie heet, wordt omgedoopt tot Campina. De centrale slogan van het bedrijf is 'it's in our nature'. Hiermee wordt de kern van de missie van Campina samengevat: een ondernemende coöperatie met expertise in de hele zuivelketen, die gericht is op de consument en die geeft om mensen.

De grootschalige introductie van het merk Campina, dat als pay-off meekrijgt: 'Campina natuurlijk!', en de naamswijziging van de onderneming leiden tot een internationaal zuivelmerk met een duidelijk herkenbare afzender. Doelstelling is om de consumentenvoorkeur voor het merk verder te vergroten door het vermarkten van innovatieve producten, onderbouwd door effectieve, internationaal afgestemde reclame-campagnes. In Nederland zal de merkwissel van Melkunie naar Campina grootschalig worden ondersteund, onder andere met nieuwe TV-commercials. Door onder andere productinnovaties zal Campina het merk in de komende jaren verder uitbouwen.

Het nieuwe opvallende logo van Campina, met een sterke merkuitstraling, is groen en symboliseert positieve natuurkrachten. De groene stijl wordt consequent doorgevoerd in de huisstijl van de onderneming. Zo wordt het complete wagenpark met het merkdesign uitgerust en zal ook de lichtreclame op de Campina-vestigingen worden vervangen door het nieuwe logo.