Ingezonden persbericht

PERSBERICHT KABOEM MEDIA B.V.
Amsterdam, 20 augustus 2001

Sony Music lanceert nieuwe 'act' via Internet

Sony Music heeft voor de introductie van de nieuwe band 'The Fireman' gekozen voor een samenwerking met Kaboem Media.

De band, de singles en het album zullen drie maanden lang op de site van Kaboem gepresenteerd worden middels banners, advertorials, prijsvragen, chatsessies en promoties. Gelijktijdig zal The Fireman op KinderNet 5 vertegenwoordigd zijn in de vorm van een special, commercials en de vertoning van de videoclip. Sony maakt in deze campagne gebruik van het wederzijds versterkend effect van tv & internet. De verkoop van het album zal voorts ondersteund worden door een gecombineerde internet- en retail promotie.

Door de introductie via de tween-community www.kaboem.nl lanceert Sony Music The Fireman rechtstreeks in het hart van de doelgroep. Bovendien is de effectiviteit van de online campagne rechtstreeks te meten d.m.v. post-metingen onder Kaboemers.

Onlangs hebben Kaboem en KinderNet 5 en de introductie van de Zweedse girlband Bubbles in Nederland verzorgd. Hoewel deze introductie minder uitgebreid was dan dat van The Fireman, heeft het tot goede verkoopresultaten geleid. Happy Girl van Bubbles kwam op de 45e plaats in de Mega Top 100 zonder enige airplay, maar mét de steun van Kaboem en KinderNet 5.

Meer over The Fireman en hun eerste single 'The Fireman Song' op www.kaboem.nl of www.thefireman.nl.