Bloemenveiling Holland


Bloemenveiling Holland op Plantarium
"Een goed product geen garantie voor succes"

Naaldwijk- Bloemenveiling Holland was van 22 t/m 25 augustus met 21 kwekers vertegenwoordigd op Plantarium. De dienstverlening van de veiling voor kwekers en kopers in de boomkwekerijsector stond centraal. Het Holland Intro Point en de visie op noviteiten kregen extra aandacht door een presentatie van marketeer Arnold Fase. "Met een goed product alleen ben je er niet bij de introductie van een nieuw sierteeltproduct", meent hij.

Arnold Fase van marketingadviesbureau 'Fasering' probeerde de aanwezige boomkwekers ervan te doordringen dat een goed product alleen geen garantie is voor een succesvolle marktintroductie. Fase gaf aan dat er soms te weinig wordt stilgestaan bij het doel en de doelgroep van een nieuw product. De hamvraag is wat Fase betreft: zit een consument op dit nieuwe product te wachten? Zijn boodschap sloot goed aan bij de slogan van het Holland Intro Point: succesvol introduceren begint bij het Holland Intro Point. Deze adviesdienst van Bloemenveiling Holland fungeert als kenniscentrum voor de introductie van nieuwe sierteeltproducten.

Ondanks het warme weer was Plantarium 2001 een goede beurs voor Bloemenveiling Holland en haar kwekers. Een breed assortiment boomkwekerijproducten werd getoond door de 21 kwekers die aanvoeren op Bloemenveiling Holland. Was Plantarium voorheen een echte handelsbeurs, nu ligt de nadruk steeds meer op het onderhouden van de bestaande relaties.