22/08/2001 "Communicatie is één groot experiment"
Nieuwe groepsmanager bij Schoep & Van der Toorn
Amsterdam, 22 augustus 2001 Harald Simons is bij communicatiebureau
Schoep & Van der Toorn in dienst getreden als groepsmanager Cultuur,
Communicatie & Management. In deze functie is hij gesprekspartner voor
managers en bestuurders die communicatie als integraal instrument
willen inzetten in hun organisatiebeleid. Ook zal hij opdrachtgevers
begeleiden bij het inrichten van hun communicatieprocessen:
reorganisatie van een communicatieafdeling of het opzetten van de
projectorganisatie. Daarnaast stuurt Harald binnen zijn afdeling drie
senior communicatieadviseurs aan.
Voor zijn komst bij Schoep & Van der Toorn was Harald werkzaam als
onder meer senior adviseur en adviesgroepdirecteur bij Bikker en als
global director of communications voor de zakelijke markt bij
Ericsson. In beide functies hield hij zich voornamelijk bezig met
programmas voor positionering en corporate branding. Zijn keuze voor
Cultuur, Communicatie & Management (CCM) sluit hierbij aan: Het
traject vóór de middelen en media, dat is wat mij mateloos boeit.
Zeker als ik te maken krijg met een organisatie die middenin een
verandering zit. Een fusie, een reorganisatie, een doorstart. Op zon
moment verandert het organisatiebeleid, en dus ook de communicatie.
Dan is communicatie één groot experiment. Je moet gaan sleutelen,
doelstellingen formuleren, instrumenten kiezen. Waarbij ik altijd op
zoek ga naar de kernwaarden van een bedrijf. Kernwaarden
karakteriseren alles wat je doet; ze vormen de basis voor de producten
die je ontwikkelt, hoe je ze naar de markt brengt, met wat voor
medewerkers en cultuur je je verenigt en hoe je dat geheel op basis
van je communicatiebeleid uitdraagt naar je omgeving. Het bureau
Schoep & Van der Toorn kan daar een hele belangrijke bijdrage aan
leveren. Wat dat betreft zie ik mezelf en ook de mensen in mijn groep
echt als onderdeel van het totale bureau. We zijn niet begrensd door
de naam die onze afdeling heeft, maar weten ons specialisme te
integreren met de andere communicatiedisciplines.
Over Schoep & Van der Toorn
Schoep & Van der Toorn is een full-service communicatieadviesbureau,
gevestigd te Amsterdam. Het bureau is in vijftien jaar gegroeid tot
het grootste communicatieadviesbureau in Nederland, met ruim 80
medewerkers en een sterke positie in de ICT-markt, overheid, zakelijke
en financiële dienstverlening, non profit en
projectontwikkeling/vastgoed. Het bureau biedt klanten een mix van
disciplines aan op het gebied van marketing, marketingcommunicatie,
cultuur, communicatie & management, beleidscommunicatie, interactieve
media, public relations, onderzoek, corporate identity en design.
Schoep & Van der Toorn maakt deel uit van het internationale netwerk
van adviesbureaus in Technology Communications: Brodeur Worldwide. Het
bureau werkt onder andere voor: ABN AMRO, Baan, Bouwfonds, Cable &
Wireless, Freeler, Funda, Gemeente Amsterdam, IBC Vastgoed, IBM, ING
bank, Iomega, KPMG, KPN Telecom, Ministerie van Buitenlandse Zaken,
Ministerie van Economische Zaken, NS Vastgoed, Palm, Inc., Philips,
Projectbureau IJburg, Rijksdienst voor Wegverkeer.
Voor meer informatie en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:
Schoep & Van der Toorn
Gabi Wesselman
(020) 487 40 00 / gabi.wesselman@svdt.nl
Of bezoek onze website: www.svdt.nl
Contactpersoon bij Brodeur Worldwide is Ingrid Mooij.
Tel: +31 (0)20 346 20 00
Fax: +31 (0)20 669 72 65
Email: imooij@nl.brodeur.com
Contactpersoon bij Brodeur Worldwide is Martijn Schiferli.
Tel: 020 487 40 00
Fax: 020 66972 65
Email: Martijn.schiferli@svdt.nl