Ingezonden persbericht


Microsoft en Point gaan strategische partnership aan op gebied van e-CRM

München, 22 Augustus 2001 -- Software-leverancier Microsoft en e-CRM leverancier Point Information Systems hebben een strategische partnership aangekondigd die erop gericht is tot een reeks geïntegreerde oplossingen op het gebied van Customer Relationship Management (CRM) te komen.

De aan te bieden oplossingen - die speciaal ontworpen worden om te voldoen aan specifieke eisen van de klant en om bestaande bedrijfsprocessen te ondersteunen - vormen een combinatie van de complementaire vaardigheden van beide partners op het gebied van technologie en applicaties. Hierdoor wordt een productaanbod gecreëerd dat is gericht op het optimaliseren van de productiviteit en de winstgevendheid van de ondernemingen van de gebruikers.

"Microsoft is momenteel bezig meer oplossing- dan product-georiënteerd te worden", legt Angelika Röhl, Hoofd van de Enterprise-Partner-Business van Microsoft uit. "De technische bases voor e-commerce, CRM-infrastructuren en ontwikkeling samen samengebracht in onze .NET-strategie. Ons doel is om een sterk netwerk op te bouwen met partners die op Microsoft gebaseerde applicaties aanbieden.
"Onze nieuwe partner, Point, is uitermate innovatief en kundig, en heeft de hoogste integratieniveaus weten te realiseren tussen hun oplossingen en Windows 2000, SQL Server 2000 en Exchange 2000. Dit betekent niet alleen dat de investeringen van onze klanten zeker gesteld zijn, maar ook dat zij kunnen profiteren van de technologische ontwikkelingen en standaards van onze beide bedrijven."
Ook Point ziet deze partnership als een belangrijke stap in de blijvende vestiging van een goede naam voor haar CRM-projecten in de markt: "Het feit dat we nu ook Microsoft een van onze strategische partners kunnen noemen, geeft duidelijk aan dat we de juiste richting hebben gekozen", verzekert Otto Twesten, Managing Director, van Point Information Systems in München. "Ons doel is om onze positie als een van de toonaangevende Europese CRM-leveranciers nog verder te versterken, en met sterke partners als Microsoft zullen we dat doel zeker bereiken."
Gedurende een aantal jaren reeds bundelt Point met succes haar krachten met die van andere toonaangevende bedrijven in een uitgebreid partnerprogramma met categorieën als Integration Partner, Solution Partner, Functionality Partner en Consulting Partner.

Over Point

Point Information Systems is opgericht in 1989. Het bedrijf is ondertussen uitgegroeid tot een wereldwijd opererende leverancier van oplossingen op het gebied van e-CRM. Point's geavanceerde product suite, e-point, stelt bedrijven en hun partners op unieke wijze in staat tot interactie te komen met hun klanten en prospects - in iedere fase van de levenscyclus van de klant, via ieder ondersteund of niet-ondersteund kanaal via ieder interactiemedium. De brede functionaliteit van de suite op het gebied van marketing en verkoop omvat onder andere het winnen en vasthouden van klanten, en up/cross-selling. Daarnaast helpt het bedrijven hun producten sneller op de markt te krijgen.

De producten van Point worden in 19 talen toegepast in 35 landen, met name door het middenbedrijf en grote organisaties, plus multinationale ondernemingen, waaronder AIG, Allianz Group, Brann, Commonwealth Bank of Australia, Dah Sing Bank, Deutsche Bank, Maybank, Newton Fund Managers, Overseas Union Bank, Verizon Communications, Virgin Mobile, en tal van andere bedrijven verspreid over de hele wereld. Point beschikt over kantoren in de VS, Europa en het Aziatische gedeelte van het gebied rond de Grote Oceaan.

Contact:
Steijger.communications
Tel: 036 5235330
Fax: 036 523 5331