Microsoft en Point gaan strategische partnership aan op gebied van e-CRM
München, 22 Augustus 2001 -- Software-leverancier Microsoft en e-CRM leverancier Point Information Systems hebben een strategische partnership aangekondigd die erop gericht is tot een reeks geïntegreerde oplossingen op het gebied van Customer Relationship Management (CRM) te komen.
De aan te bieden oplossingen - die speciaal ontworpen worden om te voldoen aan specifieke eisen van de klant en om bestaande bedrijfsprocessen te ondersteunen - vormen een combinatie van de complementaire vaardigheden van beide partners op het gebied van technologie en applicaties. Hierdoor wordt een productaanbod gecreëerd dat is gericht op het optimaliseren van de productiviteit en de winstgevendheid van de ondernemingen van de gebruikers.
"Microsoft is momenteel bezig meer oplossing- dan product-georiënteerd te
worden", legt Angelika Röhl, Hoofd van de Enterprise-Partner-Business van
Microsoft uit. "De technische bases voor e-commerce, CRM-infrastructuren en
ontwikkeling samen samengebracht in onze .NET-strategie. Ons doel is om een
sterk netwerk op te bouwen met partners die op Microsoft gebaseerde
applicaties aanbieden.
"Onze nieuwe partner, Point, is uitermate innovatief en kundig, en heeft de
hoogste integratieniveaus weten te realiseren tussen hun oplossingen en
Windows 2000, SQL Server 2000 en Exchange 2000. Dit betekent niet alleen dat
de investeringen van onze klanten zeker gesteld zijn, maar ook dat zij
kunnen profiteren van de technologische ontwikkelingen en standaards van
onze beide bedrijven."
Ook Point ziet deze partnership als een belangrijke stap in de blijvende
vestiging van een goede naam voor haar CRM-projecten in de markt: "Het feit
dat we nu ook Microsoft een van onze strategische partners kunnen noemen,
geeft duidelijk aan dat we de juiste richting hebben gekozen", verzekert
Otto Twesten, Managing Director, van Point Information Systems in München.
"Ons doel is om onze positie als een van de toonaangevende Europese
CRM-leveranciers nog verder te versterken, en met sterke partners als
Microsoft zullen we dat doel zeker bereiken."
Gedurende een aantal jaren reeds bundelt Point met succes haar krachten met
die van andere toonaangevende bedrijven in een uitgebreid partnerprogramma
met categorieën als Integration Partner, Solution Partner, Functionality
Partner en Consulting Partner.
Over Point
Point Information Systems is opgericht in 1989. Het bedrijf is ondertussen
uitgegroeid tot een wereldwijd opererende leverancier van oplossingen op het
gebied van e-CRM. Point's geavanceerde product suite, e-point, stelt
bedrijven en hun partners op unieke wijze in staat tot interactie te komen
met hun klanten en prospects - in iedere fase van de levenscyclus van de
klant, via ieder ondersteund of niet-ondersteund kanaal via ieder
interactiemedium. De brede functionaliteit van de suite op het gebied van
marketing en verkoop omvat onder andere het winnen en vasthouden van
klanten, en up/cross-selling. Daarnaast helpt het bedrijven hun producten
sneller op de markt te krijgen.
De producten van Point worden in 19 talen toegepast in 35 landen, met name
door het middenbedrijf en grote organisaties, plus multinationale
ondernemingen, waaronder AIG, Allianz Group, Brann, Commonwealth Bank of
Australia, Dah Sing Bank, Deutsche Bank, Maybank, Newton Fund Managers,
Overseas Union Bank, Verizon Communications, Virgin Mobile, en tal van
andere bedrijven verspreid over de hele wereld. Point beschikt over kantoren
in de VS, Europa en het Aziatische gedeelte van het gebied rond de Grote
Oceaan.
Contact:
Steijger.communications
Tel: 036 5235330
Fax: 036 523 5331