Remedy introduceert CRM oplossing voor overheidsinstanties

Citizen Response verbeterd het serviceniveau tegen lagere kosten

Amersfoort, 23 augustus 2001 Remedy, leverancier van Information Technology Service Management (ITSM) en Customer Relationship Management (CRM) toepassingen, introduceert Citizen Response, een CRM oplossing specifiek voor overheidsinstellingen. De Citizen Response-toepassing automatiseert het gehele doorloopproces van vraag tot antwoord en oplossing. Hierdoor zijn overheidsinstanties in staat klanten, burgers én bedrijven een hoger serviceniveau te bieden tegen lagere kosten.

Remedy is de eerste CRM-leverancier die specifiek voor de publieke sector een kant en klare CRM oplossing biedt, die speciaal is toegesneden op overheidsactiviteiten. Door de vele initiatieven om de publieke sector te moderniseren, ligt de focus van overheidsinstanties op toepassingen die niet alleen efficiënt en effectief zijn, maar tevens makkelijk geïntegreerd kunnen worden in bestaande processen. Overheden verwerken nog dagelijks handmatig vele vragen, wat leidt tot een lange responstijd, menselijke fouten en hoge kosten. De Citizen Response zorgt ervoor dat de overheid snel en efficiënt persoonlijk, per telefoon, per e-mail of per internet gestelde vragen kan verwerken en beantwoorden.

De overheidssector is een sterk groeiende markt voor CRM, door de steeds sterkere druk op deze sector om tot een betere relatie met de burger te komen. De CRM-leveranciers die het beste op de specifieke behoeften en omgevingen van deze overheidsinstanties kan inspelen, zal de grote winnaar zijn, zegt Aaron Zornes, Executive Vice President van de onderzoeksgroep META.

Citizen Response biedt de volgende onderdelen en voordelen:
- Het efficiënt en tegen lage kosten verwerken van suggesties, vragen en informatie aanvragen door burgers. Persoonlijk gesteld of via telefoon, email en/of internet.
- Analyse van het type interactie: overheid inwoner, overheid bedrijven of overheid overheid.
- Citizen Response biedt medewerkers de mogelijkheid tijdig te reageren op informatieaanvragen en stap voor stap oplossingen te bieden.
- Significante vermindering van het aantal telefoontjes door de aanwezigheid van web-based, self-service onderdelen en uitvoerig e-mail management.
- Het snel kunnen inspelen op veranderende regelgeving, zodat de inwoners van accurate informatie worden voorzien.
We zijn er trots op de eerste leverancier binnen de CRM-markt te zijn, die een oplossing biedt speciaal gericht op de overheidssector , aldus Kees Schenk, Territory Manager Remedy Benelux. We hebben de beste onderdelen en methodes van Remedy s Customer Support samengevoegd in Citizen Response en verder aangepast aan de specifieke pijnpunten van de overheidsinstanties. Citizen Response zal een belangrijke rol gaan spelen in de verdere contacten tussen overheidsinstanties en de particuliere sector.

Over Remedy
Remedy is een vooraanstaande leverancier van Information Technology Service Management (ITSM) en Customer Relationship Management (CRM) oplossingen. Wereldwijd zijn bij meer dan 10.000 klanten Remedy-oplossingen geïmplementeerd. Organisaties kunnen versneld eBusiness functies invoeren en zich onderscheiden van concurrerende bedrijven door de snelle implementatieprogramma s en de unieke aanpasbaarheid van de Remedy oplossingen. Door de focus op interne en externe service, verbeteren klanten van Remedy zowel de interactie met hun klanten als hun interne processen. Op deze manier stijgt de klanttevredenheid en dalen de kosten. Meer dan 100 klanten maken met tevredenheid gebruik van haar producten in Nederland. Sinds 1995 bedient Remedy klanten in Nederland en heeft in 1999 een eigen vestiging geopend. Meer informatie over Remedy, haar producten en haar service kunt u vinden op de website: www.remedy.com.

Voor meer informatie
Remedy
Kees Schenk
033-4546640
kschenk@remedy.com

Whizpr
Willemijn Vader
0317-410483
remedy@whizpr.nl