POSTBANK STELT KLANTEN GERUST
Bijna 90% van de uitgeleverde telefoons geactiveerd
Amsterdam, 22 augustus 2001 - Tot 1 december a.s. hebben klanten van de Postbank
die meegedaan hebben aan de actie mobiel bankieren, de mogelijkheid hun mobiele
telefoon te activeren. Dit maakt de Postbank bekend in reactie op vragen van de
Consumentenbond.
Op dit moment zijn ruim 300.000 klanten in het bezit van een Siemens M35i
toestel.
Van deze klanten heeft bijna 90% de telefoon succesvol geactiveerd en kunnen
m-bankieren. Inmiddels zijn met deze toestellen ruim 250.000 betaaltransacties
en 270.000 saldo opvragingen veilig en correct uitgevoerd.
Het project heeft in de beginfase vertraging opgelopen doordat extra tests zijn
ingelast omdat Postbank hoge eisen stelt aan veiligheid en kwaliteit van het
systeem. Inmiddels heeft Postbank een aantal maatregelen genomen om knelpunten
op te lossen.
Deze hadden betrekking op de uitlevering van de toestellen en de telefonische
bereikbaarheid van de helpdesk. Het tempo van uitlevering is opgeschroefd zodat
begin september alle toestellen zijn uitgeleverd. Gezien het onverwacht grote
aantal vragen over de uitlevering en de werking van het toestel, is de
capaciteit van de helpdesk inmiddels uitgebreid.
Verder is besloten om de activeringstermijn voor alle klanten, die meedoen aan
de actie, te verlengen tot 1 december aanstaande. Voor die tijd zullen mensen,
die nog niet geactiveerd hebben, dit najaar twee schriftelijke herinneringen
ontvangen.